mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Grafikkort & Skärmar

Register

8800GTX eller 2 * 8800GT i SLI

Reply

Thread Tools
Old 18 november 2007, 01:18
Ledamot Gruppen

Default 8800GTX eller 2 * 8800GT i SLI

Hej, jag undrar bara om det worthed köpa ett 8800GTX eller 2 * 8800GT och lägg dem i SLI-läge. Jag menar skulle SLI sig vara den klart bättre än GTX ensam och vad skulle vara fördelar har SLI? Även i slutet av januari början av februari, skulle det vara det nyaste SLI moderkort och 9Series?
Old 20 november 2007, 01:19
Givargruppen

den isnt det svårt att google frågan du vet, men 2 GT kort i SLI är slightyly snabbare än ett GTX med ca 10% -30%. Jag tror jag skulle vara bättre att få ett GTX och spara upp till en annan GTX och sätta dem i sli vilket betyder att det kommer fram.

hoppas det hjälper
Old 20 november 2007, 05:09
Givargruppen

SLI är ett slöseri med tid om du inte spelar spel på galet höga upplösningar.
Även 8800GTX samtidigt som det är ett stort kort är nu på allvar overpriced sedan GT kom hit.
När det gäller release datum för ny hårdvara, vem vet.

Mitt System: Krlll

Processor (s):
Intel Q9550@4.33Ghz
Moderkort:
Gigabyte GA-EP45-UD3P
RAM Minne:
4x2GB OCZ platina PC8500
Grafikkort (s):
Gainward 4870X2 (840 Core 940 Mem)
Ljudkort:
Ombord HDA
Hårddisk (s):
Några lol 1650GB totalt
Optisk enhet (er):
1xDVD PHILIPS DVD +-RW
Mål / PSU:
Antec 1200/Enermax Infiniti 720W
Kylning:
Tuniq Tower 120
Nätverk / Internet:
Dual Gigabit Ethernet
Monitor (s):
Acer 22 "widescreen
Operating System (s):
Vista x64 Ultimate
Old 20 november 2007, 06:01
Givargruppen

Aye det Arent många spel som kan optimera användningen av två kort eller så ive läst nästan alla trådar som denna sin hamna rekommenderas att du bara köpa ett bra kort i stället för två

Mitt System: Min

Processor (s):
AMD Athlon dual core
Moderkort:
Winfast 6600
RAM Minne:
3Gb
Grafikkort (s):
MSI 8600GT
Ljudkort:
några billiga DX9 5.1
Hårddisk (s):
Optisk enhet (er):
Mål / PSU:
Kylning:
Nätverk / Internet:
Monitor (s):
Cibox 1440 x 900
Operating System (s):
Vista
Old 20 november 2007, 07:04
Givargruppen

de flesta spel som drar nytta av SLI faktiskt men du måste konfigurera det i nvidia kontroll pannel första.
Old 20 november 2007, 12:17
Moderator-gruppen

Jag skulle gå med bara en GT och sedan få ytterligare en vid ett senare tillfälle om det behövs. De är exceptionella kort och kommer att köra alla dagens spel i höga upplösningar.

Mitt System: Eclipse

Processor (s):
Intel C2D E7200 OC'd @ 3.6Ghz
Moderkort:
Asus P5Q Pro
RAM Minne:
OCZ 8GB 800MHz
Grafikkort (s):
Saphire Radeon 4850
Ljudkort:
Ombord
Hårddisk (s):
Enorma
Optisk enhet (er):
Sony al cheapo en.
Mål / PSU:
Antec Three Hundred
Kylning:
Arctic Cooler 7 Pro, 3 fall fans.
Nätverk / Internet:
Titan ADSL
Monitor (s):
Dubbla 19 "LCD
Operating System (s):
XP SP3
Old 20 november 2007, 15:11
Givargruppen

Citat:
Ursprungligen postat av Krlll View Post
SLI är ett slöseri med tid om du inte spelar spel på galet höga upplösningar.
Även 8800GTX samtidigt som det är ett stort kort är nu på allvar overpriced sedan GT kom hit.
När det gäller release datum för ny hårdvara, vem vet.
Varför skulle det göra det bättre på hög res? när SLI du bara använder 1 kort minne. Det dont kombinera både upp tyvärr ... men jag läste det i SLI för 8800GT's kan öka styrkan med så mycket som 60% mer än bara en enda GT av ensamma. och med nyare och mer krävande spelen som Häxkungens, det kan inte vara en så dålig idé.

Mitt System: Upp Secrit

Processor (s):
Core 2 Duo E8500 OC @ 4GHz
Moderkort:
GIGABYTE GA-EP45-UD3P (P45)
RAM Minne:
mushkin 4GB DDR2 1066MHz
Grafikkort (s):
GTX280
Ljudkort:
ombord (för tillfället)
Hårddisk (s):
WD WD6401AALS 640GB
Optisk enhet (er):
Klicka på länken i signaturen för mer
Mål / PSU:
CORSAIR CMPSU-750TX (750 Watt)
Kylning:
XIGMATEK HDT-S1283 120mm Rifle
Nätverk / Internet:
DSL medellång
Monitor (s):
30 tum 2650x1600 (snart i alla fall)
Operating System (s):
XP Home
Old 20 november 2007, 20:10
Givargruppen

Du får alla att glömma en sak: Upplösningen på skärmen.

Låt säga att du har en 19 "skärm, ett enda 8800GT är massiv overkill för 1280x1024 eller 1440x900 en skärm av denna storlek bildskärmens. Så du ser extremt höga frame rates med ett enda kort.

Lägga till en andra kort (om det skulle bli en SLI kodade spel) kommer att göra i närheten som helvete ingen skillnad för dina ögon, eftersom du redan har möjlighet att använda höga AA och AF och alla detaljer inställningar vände sig till fullo. Och du har också utmärkta ramar priser.

Så kan säga att du har detta enda kort installation och ser en 100 bilder per sekund, och du sedan lägga till ett andra kort och få 150 bilder per sekund. Uppriktigt sagt, så vad? De extra fps ska göra någon skillnad för ögat, det är inte att förbättra utseendet på spelet som du redan har alla detaljer skjutreglagen full ändå.

Med detta till en 20-22 "skärm (1680x1050):

Samma historia egentligen, men framtiden proofing kommer i den. När spel blir mer och mer beroende av GPU (och fysik påverkar bli mer mainstream-Don't få en Aegia dess har stöd för ungefär 3 spel ... wow) spel kommer att behöva så mycket mer glans från kortet. Men ingen av oss kan Fortell framtiden så att du måste göra en bästa gissning.

En 320mb GTS spel glatt på denna resolution (få en oc'd versionen och du kan se anständigt frame rates på 1920x1200) En 640mb GTS spel glatt på denna resolution. Ett 8800GT spel glädje på denna resolution och, naturligtvis, ett 8800GTX spel gärna i denna resolution, men är också overkill för det.

Så hur gör du för denna resolution? Ärligt talat, med din budget. Det finns så många före oc'd korten på marknaden idag att linjerna är suddig för en kort köparen. Du kan få en hög oc'd 320mb GTS som bara några pund kort av priset för en vanilj 640mb GTS. Du kan lista (prova det) 10 320mb GTS Allt inom 100MHz på GPU och 100MHz på RAM-minne och du ser var och en är ett något högre pris än de senaste, något långsammare, du tittade på. Dessa tillkommande overclocks över de senaste ett generellt göra någon skillnad att frame rates. Det är först när man jämför en vanilj-version till en oc'd versionen som du ser några slutgiltiga ökning av resultatet på displayen.

Då du har 24-27 "skärm (utan att bli löjlig) som visas 1920x1200 pixlar. Du måste ha ett högre kort för denna typ av resolution och än en gång, särskilt när du spendera sorts kil du måste spendera för att spelet väl i denna resolution, framtida proofing kommer i den.

Som det ser ut, om jag hade tänkt enda kort på denna res, och egentligen inte bryr sig om priset på kortet jag skulle titta på ett 8800GTX eller Ultra. Men som jag vägrar att spendera så mycket pengar (jag kunde få en PS3 istället) på ett grafikkort. Men jag är inte så mycket en spelare längre ....

Om jag letade efter bang för Buck Jag skulle kunna titta på ett 8800GT (som jag har beställt), men eftersom jag inte är en massiv spelare längre och bara spela äldre titlar (LOMAC etc) Jag behöver inte vara rädd för så mycket om att hålla upp med nya utgåvor.

För de av er att göra, och köper en GPU nu, det måste vara GTX eller Ultra. För resultat och för framtida proofing. Få 2 8800GT's kommer inte göra någon skillnad på din spelupplevelse utöver en GTX på denna resolution om inte du spelar SLI kodade spel, och även då du i allmänhet bara se ungefär en 30% ökning i prestanda, så gör det det Kostnaden för ett andra kort värt det? Behovet av en mer kraftfull psu värt det? (med merkostnad), behovet av ett SLI moderkort värt det? (med i allmänhet den merkostnad). Det är inte i min bok. Även på denna resolution, en enda GTX kommer att ge dig ungefär samma prestanda mot 2 8800GT är ändå i en dubbel-kortet kodade spel.

Och glöm inte, relativt sett, det finns mycket få dubbla kort spel på marknaden.

-Kanoakavirus

Mitt System: Zoomy

Processor (s):
E8400@3.6ghz (400x9) @ 1.15v
Moderkort:
Asus P5K Premium
RAM Minne:
2GB Dominator 8500
Grafikkort (s):
BFG 8800GT
Ljudkort:
Xfi Extremegamer
Hårddisk (s):
3.35TB ext lagring. 2TB int lagring
Optisk enhet (er):
LG GGC H20L
Mål / PSU:
Enermax 720w
Kylning:
AC7
Nätverk / Internet:
Monitor (s):
245b, 931B (Samsung)
Operating System (s):
Vista 32p
Old 20 november 2007, 20:14
Givargruppen

sant Alex, men du har glömt. när du spelar Häxkungens människor ofta måste spela det låg res även när du använder en stor bildskärm som mig med mina 22 tum. när det gäller att Super hi slutet spel, dess inte längre en fråga om res processorkraft, dess mycket mer så grafik processorkraft. Kinda får vad jag menar? : D
Old 20 november 2007, 20:18
Givargruppen

Citat:
Ursprungligen postat av cheesepuff View Post
sant Alex, men du har glömt. när du spelar Häxkungens människor ofta måste spela det låg res även när du använder en stor bildskärm som mig med mina 22 tum. när det gäller att Super hi slutet spel, dess inte längre en fråga om res processorkraft, dess mycket mer så grafik processorkraft. Kinda får vad jag menar? : D
Err, nej.

Graphics makt dikterar hur många pixlar du kan makt, och hur snabbt och på vilken detalj.

Eller är jag missförstånd vad du säger?

-Kanoakavirus
Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
Möjliga sälja: XFX 8800GTX OC version thingie2 CJ Används Marketplace 19 22 juli 2008 23:43
8800gtx thingie2 Grafikkort & Skärmar 9 22 maj 2008 13:34
8800gtx energiförbrukning Mikel Grafikkort & Skärmar 2 2 januari 2008 00:12
Skulle jag få ett 8800GT eller ett 8800GTX? cheesepuff Grafikkort & Skärmar 10 16 november 2007 17:32
728MB BFG 8800GTX Behöver Yttranden Thunderer Grafikkort & Skärmar 3 14:e sep 2007 06:29
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.