![]() |
|
| |||
| |||
| Hei alle sammen. Jeg ønsker å kjøpe ACCELERO Xtreme GTX 280, men jeg vil være sikker første, kan jeg bruke min Fan Controller ZALMAN MFC1 Plus, for å øke hastigheten på viftene for grafikkort kjøligere. Min PC spesifikasjoner: Intel 7 920, Gigabyte GA-EX58 UD5, 3 GB DDR 3 Corsair 1066 Mhz, Geforce GTX 285, WD 6400 AAKS, DVD-RW LG, Sound Blaster X-Fi Xtreme Gamer, PSU Corsair CMPSU-650 TXEU Jeg gjorde ikke 'OC ingenting ennå. Vil jeg kunne bruke vifte kontrolleren for denne kulere? Er min PSU "stort nok" Hvis jeg kjøper dette kjøligere, pluss alt jeg har nå? Jeg har 3 tilfellet tilhenger 120 mm (1-front ,1-på side ,1-back) Takk på forhånd. |
|
| |||
| |||
| PSU bør være bra. Jeg kan ikke fortelle hvordan det er powere fra steder jeg har sett på .. Jeg antar at Zalman kontrolleren regulerer spenning med "i" og "ut" Molex's? Hvis det er slik så vil det være greit så lenge Accelero krefter med Molex. Vær forsiktig selv - du ikke vil slå av viftene helt .. EDIT: Tenkte på det jeg ville trodd det ville strøm direkte fra kortet, for å hindre deg i å gjøre akkurat det du beskriver .. Kinda som spør om du kan koble du CPUens fan i kontrolleren - Nei! Du ikke vil slå den av og steke alt ..
__________________ "Hvorfor gjorde de [PS3 Slim] kølle med UFO-landing på et rektangel se" --- Nilay Patel; Engadget Ep. 160 |
|
| |||
| |||
| ganske mye av moderne kortene støtter vifte hastighet justeringer i deres programvare, kan være verdt å sjekke ut dette? |
|
| |||
| |||
| Så det er bedre å plugge fans fra vifte kontrolleren, direkte i grafikkort? Ett spørsmål, jeg vet ikke hvordan det fungerer: hvis jeg bruker dette kjøligere, grafisk papir kjøler vil slutte å fungere, eller jeg blir nødt til å deaktivere det? Eller begge coolers fungerer, toghether? Unnskyld meg, jeg er en nybegynner, og før jeg gjør noen feil, i bedre be. Takk for svar. |
|
| |||
| |||
| Beklager, jeg burde ha gjort det klarere, i utgangspunktet, grafikkort er laget for å ivareta sine egne fans, bør du koble grafikkortet fan i grafikkortet. dont plug andre fans i den, la dem på vifte kontrolleren eller imidlertid de var før. og im sorry, jeg dont ganske få siste spørsmålet, kan du utdype litt? |
|
| |||
| |||
| Sitat:
Så kan du forklare meg gjerne for en noob, hvordan kan jeg gjøre for å kontrollere grafikkort kulere ACCELERO Xtreme, med vifte kontrolleren? Skritt for skritt please.Please. Jeg spurte denne få minutter siden "Et spørsmål, jeg vet ikke hvordan det fungerer: hvis jeg bruker dette kjøligere, grafisk papir kulere vil slutte å fungere, eller jeg blir nødt til å deaktivere det? Eller begge coolers fungerer, toghether ? " og jeg prøver å gjøre det klarere: Hvis jeg bruker kulere ACCELERO Xtreme GTX 280, aksjen kulere fungerer så godt sammen med ACCELERO Xtreme GTX 280? Eller, den lager kulere bare slutter å fungere, så lenge det er ACCELERO Xtreme GTX 280 kulere? |
|
| |||
| |||
![]() Du må ta av stok kjøler, skru på Accelero backplate og monter Accelero vifter på den. Hva mctw betyr at du ikke egentlig har en tendens til å kontrollere Bilde vifter med maskinvare kontrolleren som Zalman. Kortet leveres med programvare som gjør det mulig å regulere hastigheten på viften attatched til det. (Enten det er papir eller ettermarkedet)
__________________ "Hvorfor gjorde de [PS3 Slim] kølle med UFO-landing på et rektangel se" --- Nilay Patel; Engadget Ep. 160 |
|
| |||
| |||
| unnskyldninger, Ive misforstått det opprinnelige innlegget. kan få en del ting rett før dette blir en enda større rotet! Den ACCELERO Xtreme er hva som kalles en "3rd Party kulere", betyr det ikke 'stock' eller kjøligere som kommer allerede er montert på kortet når du tar den ut av esken. Slik installerer du denne 3dje parts kjøler, må du fjerne den opprinnelige kjøligere fra kort, som nesten sikkert ugyldiggjøre garantien. personlig ville jeg ikke risikere dette, og vil bare holde fast ved hjelp av papir kjøligere. aksjemarkedet kulere blir drevet fra grafikkortet seg, ikke fra vifte kontrolleren. Men hvis du velger å installere denne kjøler, den kan kjøres fra vifte kontrolleren ja, men det kan kreve og adapteren fra 3pin fan kraft til Molex (hvit plugg med 4 pinner) personlig ville jeg bare kjøre kulere rett utenfor Molex kraft, som kommer til å trenge å kjøre nesten full kraft for å holde kortet kjølig anyhow. lese gjennom dette vurdering, kan den klare ting opp til deg! EDIT, en 3dje parts kjøler er et annet navn for en ettermarkedet kjøligere. PS, Fordy, jeg opprinnelig trodde at ettermarkedet kulere var en type kort, som en variant |
|
| |||
| |||
| Jeg forstår now.Thanks. Det er greit hvis jeg kan bruke programvaren til å styre kulere fans fart, men jeg vil veldig gjerne bruke vifte kontrolleren. |
|
| |||
| |||
| Hvis du beholder stock kjøler, kan du bruke programvaren Ja, etter at markedet kulere skrånende være styrt av programvare. programvare ofte reagerer på temp, aka det vil slå raskere som temp øker. Jeg tror aksjen kulere for GTX 280 er ganske rolig anyhow, så det burde virkelig være nødvendig å slå ned. |