mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Grafikkort & Skärmar

Register

ACCELERO Xtreme GTX 280 och Fan Controller

Reply

Thread Tools
Old 15 maj 2009, 10:30
New Member Group

Default ACCELERO Xtreme GTX 280 och Fan Controller

Hej alla.
Jag vill köpa ACCELERO Xtreme GTX 280, men jag vill se första kan jag använda min Fan Controller Zalman MFC1 Plus, att påskynda fläktar för detta grafikkort kylare.
Min dator specs: Intel 7 920, Gigabyte GA-EX58 UD5, 3 GB DDR 3 Corsair 1066 Mhz, Geforce GTX 285, WD 6400 AAKS, DVD-RW LG, Sound Blaster X-Fi Xtreme Gamer, PSU Corsair CMPSU-650 TXEU
I didnt "OC ingenting ännu.
Kommer jag att kunna använda fläkten för denna kylare?
Är min PSU "stort nog" Om jag köper denna kylare, plus allt jag har nu?
Jag har 3 fall fläktar 120 mm (1-front ,1-sida ,1-back)
Tack på förhand.
Old 15 maj 2009, 11:00
Givargruppen

PSU bör böterna.

Jag kan inte berätta hur det är powere från webbplatser som jag har tittat på ..

Jag förmodar att Zalman registeransvarige reglerar spänningen med "i" och "ut" molex s? Om så är fallet så kommer det att bli bra så länge Accelero befogenheter genom Molex.

Var försiktig dock - du inte vill stänga av fläktarna helt ..

EDIT:
Funderar du på det jag skulle ha trott det skulle ström direkt från kortet, för att hindra dig från att göra precis vad du beskriva .. Kinda vilja fråga om du kan ansluta du CPU's fläkt till en kontrollern - NEJ! Du vill inte stänga av den och stek allt ..

Mitt System: FordyPC

Processor (s):
Quad Q6600 Kentsfield 2.66 @ 3.45GHz
Moderkort:
Asus P5Q / L PRO (Intel P43, ICH10)
RAM Minne:
PNY XLR8 4GB @ 1066MHz
Grafikkort (s):
PNY nVidia GeForce 9400 GT 512MB
Ljudkort:
Hårddisk (s):
Seagate HDBarracuda 1x 1TB 1x 250GB
Optisk enhet (er):
LG (HD) GGCH20L / LG GH22NP20AUAA50B
Mål / PSU:
Antec Sonata III & Earthwatts 500W
Kylning:
Lager
Nätverk / Internet:
Gigabit LAN, FireWire och WG111v2
Monitor (s):
2 x Acer P193WAd
Operating System (s):
XP PRO x86/XP PRO x64/Win7 RC1 x64
Old 15 maj 2009, 11:29
Ledamot Gruppen

ganska många moderna kort stöd fläktvarvtal justeringar i deras mjukvara, kan vara värt att kontrollera detta?
Old 15 maj 2009, 11:36
New Member Group

Så det är bättre att koppla in fläktar från fläkten registeransvarige, direkt till grafik kort?
En fråga, jag vet inte hur det fungerar: om jag använder denna kylare, den grafiska papper kylare kommer att sluta fungera, eller måste jag stänga av den? Eller både kylare kommer att fungera, toghether?
Jag ber om ursäkt, jag är en nybörjare, och innan jag gör några misstag, jag bättre fråga.
Tack för ditt svar.
Old 15 maj 2009, 11:40
Ledamot Gruppen

Förlåt, jag borde ha gjort det tydligare, i princip, grafikkort är utformade för att se efter sina egna fans ska du plug grafikkortet fläkt till grafikkortet. dont plug alla andra fläktar i den, lämna dem på din fläkt registeransvarige eller hur de var innan.

och im sorry, I dont ganska få den sista frågan, kan du utveckla lite?
Old 15 maj 2009, 11:48
New Member Group

Citat:
Ursprungligen postat av mctw View Post
Förlåt, jag borde ha gjort det tydligare, i princip, grafikkort är utformade för att se efter sina egna fans ska du plug grafikkortet fläkt till grafikkortet. dont plug alla andra fläktar i den, lämna dem på din fläkt registeransvarige eller hur de var innan.

och im sorry, I dont ganska få den sista frågan, kan du utveckla lite?
Förlåt, jag affraid jag inte förstår dig.
Så, förklara mig för en noob, hur skall jag göra, för att kontrollera grafikkort kylare ACCELERO Xtreme, med fläkten registeransvarige? Steg för steg, please.Please.
Jag frågade detta några minuter sedan "En fråga, jag vet inte hur det fungerar: om jag använder denna kylare, den grafiska papper kylare kommer att sluta fungera, eller måste jag stänga av den? Eller både kylare kommer att fungera, toghether ? och jag försöker att göra det tydligare:
Om jag använder svalare ACCELERO Xtreme GTX 280, beståndet kylare kommer att fungera lika bra tillsammans med ACCELERO Xtreme GTX 280? Eller beståndet svalare kommer bara sluta att fungera, så länge som det är ACCELERO Xtreme GTX 280 kylare?
Old 15 maj 2009, 11:51
Givargruppen

Du måste ta bort stok svalare, skruva på Accelero backplate och montera Accelero fans på den.

Vad mctw innebär att du inte brukar kontroll Graphics fans med en hårdvara registeransvarige såsom Zalman.

Kortet levereras med programvara som gör att du kan reglera hastigheten på fläkten attatched till den. (Var det bestånd eller eftermarknaden)
Old 15 maj 2009, 11:56
Ledamot Gruppen

ursäkter, ive missförstått ditt ursprungliga inlägg. kan få ett par saker rakt innan detta blir en ännu större oreda!

Den ACCELERO Xtreme är vad som kallas en "3: e parts kylare", det betyder det inte att "lager" eller kylare som kommer redan monterad på kortet när du tar den ur kartongen.

För att installera detta 3: e parts kylare måste du ta bort den ursprungliga kylare från kortet, som kommer nästan säkert ogiltig garantin. Personligen skulle jag inte riskera det, och skulle bara hålla oss till att använda materielen svalare. beståndet kylare kommer att drivas från grafikkortet själva, inte från din fan controller.

Men om du väljer att installera denna kylare, det kan köras från din fan controller ja, men det kan kräva och adapter från 3pin fan befogenhet att Molex (vita kontakten med 4 stift) Personligen skulle jag bara köra svalare rakt utanför molex makt, som kommer att behöva för att köra på nästan full effekt för att hålla ditt kort cool ändå.

läsa igenom den här översyn kan det klara upp saker och ting för dig!

EDIT, en 3: e parts kylare är ett annat namn för en eftermarknad svalare.

PS, Fordy jag ursprungligen trodde att eftermarknaden kylare var en typ av kort, som en variant
Old 15 maj 2009, 11:57
New Member Group

Jag förstår now.Thanks.
Det är okej om jag kan använda programvara för att kontrollera kylaren fans hastighet, men jag skulle verkligen vilja använda fläkten registeransvarige.
Old 15 maj 2009, 11:59
Ledamot Gruppen

Om du håller beståndet svalare, kan du använda programvaran ja, efter marknaden svalare cant kontrolleras av programvaran. programvara ofta reagerar på temp, alias det förvandlar påskyndar som temp ökar. Jag tror att beståndet kylare för GTX 280 är ganska lugnt ändå, så det borde verkligen att behövas för att vända nedåt.
Reply

Register
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.