mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Grafikkort & Skärmar

Register

Acer Al1717 LCD kraschar i 3 övervaka config

Reply

Thread Tools
Old 5 Februari 2009, 09:44
New Member Group

Default Acer Al1717 LCD kraschar i 3 övervaka config

Jag använder (2) EVGA e-GeForce 8800 GT 512 OC i en 3 bildskärmar.
Monitorer är: Samsung, NEC och Acer

Jag har haft den här konfigurationen arbetar mycket för de senaste sex (6), sedan förra månaden datorn inte skulle starta upp. Räknat ut att när jag Unplugged den Acer övervaka den skulle starta upp. Plugging i Acer orsakar NEC övervaka att visa rött och system låser sedan blå skärm kraschar. Att säga något om nvl .... sys fil.

Jag använder den senaste NVIDIA-drivrutinerna 181,22

Min PÅGÅENDE Riggen är som följer: (Uppgraderade till detta system, eftersom jag trodde att det var PCI-kortplats gå illa ... men samma problem i denna setup ... ren installation av Vista 64)
(2) 8800 GT 512 OC
ASUS AN832 - SLI Deluxe
AMD 64 FX - 55
2 Spelningar Ram
600W ULTRA PS
Vista 64 Home Prem

Min tidigare riggen är följande: (3 monitorer arbetat minst 6 månader, därefter Acer orsakade krasch)
(2) 8800 GT 512 OC
ASUS AN5X
AMD 64 FX - 55
2 Spelningar Ram
600W ULTRA PS
Vista 32 Home Prem

Jag tänker att det är Vista och Acer AL1717 inte samarbetar ... för om jag koppla alla monitorer men Acer, jag moderkortet stänk skärmen (ser bra) så det går svart och ingenting.

NVIDIA display inställning visar både Samsung och NEC. Men när du har satt i Acer säger analog bildskärm.

Jag har hämtat Acer förare ... men jag kan inte lasta dem för varje gång att koppla på Acer övervaka det kraschar. Please help.

Tack,
realkewl
Old 6 februari 2009, 08:12
New Member Group

Default Acer Al1717 LCD kraschar i 3 övervaka config

Jag kom på ett arbete kring att jag kommer att dela.

Problemet är med Acer AL1717 och analoga och EVGA eGeforce 8800 GT DVI.

Jag använder en omvandlare från DVI-till-analog. Av någon anledning att Acer sluta ta denna signal efter 6 månader. Den analoga fortfarande fungerar på Acer, eftersom jag sätter Acer AL1717 på min hustrus XP maskin kör en eGeforce 6500. Fungerar bra.

Jag i sin tur tog henne Samsung SyncMaster 17 "Analog och pluggas in den i 8800 DVI använder DVI converter och gissa vad? Det fungerade! Så det är ett bra arbete runt ... dock så illa jag tillbringade över $ 500 (köpte nytt fall ... eftersom Jag trodde att processorn blev för varm, nya moderkort eftersom jag trodde PCI slot gick dåligt, ny DVD-spelare, eftersom det gamla var vitt och matchar inte den nya fall.), en månad temne och frustration, och formaterat om min dator (installerat Vista 64) försöker ta det här dum grej ut.

Är du osäker på hur är att skylla det är sorgligt att en enkel sak ni har så många spelare och jag är säker på att alla på detta forum vet att så här är jag bara predikar för kören:

Microsoft du har att göra bättre.
Reply

Register
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.