![]() |
|
| |||
| |||
| Hej alla, Här är fakta: Igår mottog ATI Radeon 9250 för att installera i eMachines T4010. Läs om potentiella problem med installationen, så jag såg till att avaktivera ombord grafikdrivrutinen (Intel 82865G Graphics controller) i felsäkert läge. Jag installerade kortet startas direkt i BIOS, ändrad videon config PCI, sparas ändringar, stänga datorn påslagen monitorn anslutning till det nya kortet och sedan sätta i cd-skivan, som säger ATI Catalyst. Har inte kunnat komma förbi "INF-Fel ... Video Driver inte att hitta ... Det gick inte att slutföra installationen. Prova att installera skärmen adapter med en vanlig VGA-drivrutin innan du kör installationsprogrammet." Samtidigt skärmen meddelanden hålla poppar upp försöker installera om Intel controller. (Det finns också en "Intel Pro Network Adaptrar och Drivrutiner", men när jag bort att jag inte kan komma ut på internet, så jag antar att måste fortsätta.) Har tagit isär och sätta sak tillbaka tillsammans ca 6 olika tidpunkter utan lycka. Sedan gick att stödja på AMD webbplats, som tog mig till "737-20870: Installera din ATI Product". Gick igenom alla dessa steg. Har du till den punkt där jag var för att hämta sin mjukvara, och blev väldigt nervös när den riktar mig att avsluta min levande anti-virus/firewall/remote programvara innan du försöker att installera ATI nedladdning. (Det gjorde jag inte). Har du mer nervös när säkerhetsvarningen visade förlaget som "Okänd", i stället för "ATI Technologies Inc." Nedladdningen är där, men jag kan inte öppna den. Jag vet maskinvaran installerades korrekt eftersom Intel webbplats upptäcktes ATI Radeon 9250-serien. Bara inte vet hur man får föraren / programvara för att vara rätt. Var fram till 2 am behandlingen tjänster och försöker få detta att fungera rätt. (Har även läst om att göra en rensning av gamla förare, men även hur det kan verkligen ställa upp ditt system.) Am redo att skickas den darn sak tillbaka, om inte någon kan hjälpa mig här. Detta är en sista utväg. Tack. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Om du kan se skärmen, letar efter gamla Intel enheten i Enhetshanteraren och se om du kan stänga av den, starta om och Windows kommer att försöka installera grundläggande VGA för Radeon om det upptäcks i Enhetshanteraren också. Dessutom behöver du inte oroa dig om popups, öppna drivrutiner du har hämtat och se om det fixar det.
"Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. " Mitt System: 日夏子
|
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| ATI Radeon 7500 | masterhaseeb | Grafikkort & Skärmar | 1 | 6 december 2008 05:24 |
| Möjligt Virus mardröm: | Bubba | Virus, spionprogram och säkerhet | 51 | 1 november 2008 10:27 |
| Radeon X850pro AGP | Sempron | Grafikkort & Skärmar | 4 | 2 januari 2008 15:53 |
| Ugh, bygga en dator är en mardröm. Råd tack. | Räkna Jackula | General Hardware Chat | 11 | 27 december 2007 11:59 |
| Radeon-kort | theoldman | Grafikkort & Skärmar | 6 | 11 juni 2007 23:24 |
| Thread Tools | |
| |