mindre egenkapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Kabinetter & Skjermer

Register

ATI Radeon 9800 pro problemer kan du hjelpe

Reply

Thread Tools
Old 29 mai 2009, 22:53
New Member Group

Default ATI Radeon 9800 pro problemer kan du hjelpe

Hei, jeg har hatt et problem med maskinen min bare nylig. Når noen gang jeg starter PC alt ser greit, men i løpet av sekunder skjermen blir en dans pixel regnbueørret. Jeg tror disse kan bli kalt artifakter men jeg er ikke sikker. Det er så ille at jeg ikke kan se noe bak søl. Jeg søkte på Google og bruker en annen komp og jeg fant ut at jeg må kanskje ta ut skjermkortet og rengjør det. Så jeg tok det ut, renset den, legg den tilbake og oppstart min PC. Det fungerte bra i omtrent en time, men da det gikk til helvete ennå igjen. Når systemet starter opp det høres normalt. Its like videoen del som er ødelagt. Jeg fikk et par feilmeldinger, en var en ati feilmelding som sier VPU var ikke (hva betyr dette?) En melding jeg fikk var på en blå skjerm som sa det var et problem med ati2dvag fil. Jeg så oppstart i sikker modus der jeg unistalled alle ATI drivere, da jeg startet det gjøres ingen forskjell, skjermen gikk inn i et vanvidd av mønstrede pixel crazyness.

er mitt skjermkort på vei ut? Btw jeg har en 5 år gammel dell dimension 4600
Jeg kjører Windows XP
Pentium 4 2.8ghz prosessor
1 GB RAM
ATI Radeon 9800 Pro 128 MB
Også skal jeg være skjev mot en ny datamaskin?
Old 30 mai 2009, 05:52
Donor Group

Default ATI Radeon 9800 pro problemer kan du hjelpe

Sitat:
Originally Posted by vjhalai View Post
Også skal jeg være skjev mot en ny datamaskin?
Ja.

Fem år - uansett spec, ja det skal være oppdatert eller fullstendig fornyet.

Høres ut som det var ganske anstendig tilbake på den dagen skjønt, faen det har en raskere proccessor enn min nåværende en (selv om jeg OCing det så vi snakker - Jeg kan ha bare overtaken du )

Det er etter min mening, er det knapt verdt å fikse noe som gamle wihout veldig god grunn.

Min System: FordyPC

Prosessor (er):
Quad Q6600 Kentsfield 2,66 @ 3.45GHz
Hovedkort:
Asus P5Q / L PRO (Intel P43, ICH10)
RAM-minne:
PNY XLR8 4GB @ 1066MHz
Graphics Card (s):
PNY NVIDIA GeForce 9400 GT 512MB
Lydkort:
Harddisk (er):
Seagate HDBarracuda 1x 1TB 1x 250GB
Optisk stasjon (er):
LG (HD) GGCH20L / LG GH22NP20AUAA50B
Case / PSU:
Antec Sonata III & Earthwatts 500W
Cooling:
Stock
Nettverk / Internett:
Gigabit LAN, FireWire & WG111v2
Skjerm (er):
2 x Acer P193WAd
Operating System (s):
XP PRO x86/XP PRO x64/Win7 RC1 x64
Reply

Register
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.