![]() |
|
| |||
| |||
| Hej, jag har haft ett problem med min dator nyligen. När allt jag startar upp min dator allt verkar bra, men inom några sekunder skärmen förvandlas till en dansande pixel regnbågen. Jag tror att dessa kan kallas artefakter men jag är inte säker. Det är så dåligt att jag inte kan se något bakom röra. Jag sökte på Google med en annan oblig och jag konstaterade att jag kan behöva ta ut grafik kortet och rengör det. Så jag tog ut det, rengörs den, sätta tillbaka den och startat upp min pc. Det fungerade bra i ungefär en timme men det gick åt helvete ännu en gång. När systemet startar det låter normalt. Dess bara video del som skruvas upp. Jag fick ett par felmeddelanden, ett var ett ati felmeddelande som sa att VPU var misslyckas (vad betyder det?) Ett meddelande jag fick var på en blå skärm som sade att det fanns ett problem med ati2dvag fil. Jag sedan startat upp i felsäkert läge där jag unistalled alla ATI-drivrutiner, när jag startat om det gjorde någon skillnad, skärmen gick i en frenesi av mönstrade pixel crazyness. är mitt grafikkort på väg ut? BTW Jag har en 5-årig dell dimension 4600 Jag använder Windows XP Pentium 4 2,8 GHz processor 1 GB RAM ATI Radeon 9800 Pro 128 MB Dessutom ska jag vara lutande mot en ny dator? |
|
| |||
| |||
| Ja. Fem år gamla - oavsett spec, ja det bör uppdateras eller helt förnyas. Låter som det var ganska anständigt tillbaka i sin dag Men fan det är har en snabbare proccessor än min nuvarande (även om jag OCing det som vi talar - Jag kan ha rättvis omkörd du )Det är bara, enligt min åsikt, det är knappast värt att fastställa något som gamla wihout mycket goda skäl.
__________________ "Varför har de [PS3 Slim] käpp med UFO landar på en rektangel look" --- NILAY Patel, Engadget Ep. 160 |