![]() |
|
| |||
| |||
| Ok her er min situasjon og hva jeg har samlet inn så langt. Jeg har en gammel PC fra 02 som jeg bygget og ikke har brukt i mange år, og bare nylig forsøkt starter den opp. Jeg får kraft gjennom hele systemet i omtrent 5 sekunder så den slås av. Jeg har gjort alt som jeg vet om å teste ut ledninger, PSU, MB ram, kontrollert kontakter, etc. Eneste problemet jeg kommer over er AGP-kort. Det fungerer ikke (fan aldri kommer på). Jeg koblet strømkontakten for vifte på kortet, og testes for å se om det var å få makt, der det var. Så dette har ført meg til å tenke at kortet ikke lenger fungerer. Før jeg går ut og erstatter dette kortet, jeg vil bare ha noen meninger om hva dere synes. Vil det være trygt å si dvs årsaken til alt dette? Kanskje GPU har brent ut? Takk |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| En fan er det en grunn til at det er meget mulig det er problemet.
| |||
| |||
| Jeg tok ut kortet og forsøkt starter det opp for å se hva som ville skje, og jeg får de samme resultatene. Ville det bli forventet? Eller betyr det det er flere problemer også? |
|
| |||
| |||
| En PC vil ikke boot uten GFX kortet. Fikse maskinvare er en elimineringsprosess. Som vi vet GFX kortet kunne være feil, det er det første til å bytte. |
|
| |||
| |||
| Ok takk en samling for raskt svar. I'm gonna hodet ut nå, og gå plukke meg opp et kort. Jeg vil fortelle deg hvordan det funker |
|
| |||
| |||
| Ok. Jeg gikk videre og kjøpte et nytt kort fra newegg for eksempel $ 30 for å teste ut. Nå får jeg en lang pipetone i 5 sekunder så den slås av. Dette skjer med og uten maskinvaren installert (bare MB, CPU, PSU installert). Er det en måte å isolere det til bare mb, eller CPU? |
![]() |
|
| Hugseliste |
Lignende Tråder | ||||
| Tråd | Tråd startet | Forum | Svar | Siste innlegg |
| Sound har sluttet å jobbe | stubbo | Lyd, høyttalere og MP3-spillere | 8 | 15 januar 2009 17:12 |
| Mus og tastatur stanset arbeider! | toodlesoodles | General Hardware Chat | 4 | 21 nov 2008 13:15 |
| USB-porter stanset arbeider | graemecunn | General Hardware Chat | 5 | 6 januar 2008 16:45 |
| Hjelp for Microsoft Word har sluttet å jobbe | SgtBillcoJD | Office Suites & Applications | 1 | 15nde sep 2007 09:59 |
| ITunes stanset arbeider | FalconHunter | Multimedia & Kodeker | 10 | 3dje sep 2007 14:09 |
| Thread Tools | |
| |