![]() |
|
| |||
| |||
| Ok här är min situation och vad jag har samlats in hittills. Jag har en gammal dator från 02 som jag byggt och inte har använt i flera år, och nyligen försökt starta upp den. Jag får makten i hela systemet under ungefär 5 sekunder så stängs av. Jag har gjort allt som jag känner för att prova ut ledningar, psu, MB RAM, kontrollerat kontakter etc. Det enda problemet jag kommer över är AGP-kort. Det fungerar inte (fan aldrig på). Jag kopplas strömkontakten till fläkten på kortet och testas för att se om den fick makten, som det var. Så det här fick mig att tro att kortet inte längre fungerar. Innan jag går ut och ersätta detta kort vill jag bara vissa åsikter om vad ni tycker. Skulle det vara säkert att säga thats orsaken till allt detta? Kanske GPU har bränt ut? Tack |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Ett fan är det för en anledning, det är mycket möjligt som är problemet.
| |||
| |||
| Jag tog ut kortet och försökte starta upp den för att se vad som skulle hända, och jag får samma resultat. Skulle som förväntas? Eller betyder det finns fler problem också? |
|
| |||
| |||
| En dator kommer inte att starta upp utan GFX kortet. Fastställande PC hårdvara är en process för eliminering. Som vi vet GFX kortet kunde vara fel, det är den första sak att byta. |
|
| |||
| |||
| Ok tack ett gäng för snabbt svar. Jag ska ut nu och gå hämta mig ett kort. Jag kommer att låta dig veta hur det fungerar i |
|
| |||
| |||
| Ok. Jag gick vidare och köpte ett nytt kort från newegg för likadana $ 30 för att testa. Nu får jag en lång signal i 5 sekunder så stängs av. Detta sker med eller utan hårdvara installerad (bara mb, cpu, psu installerad). Finns det något sätt att isolera den till bara mb eller bara CPU? |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Öresund har slutat fungera | stubbo | Ljud, Högtalare & MP3 Spelare | 8 | 15 januari 2009 17:12 |
| Mus och tangentbord slutade fungera! | toodlesoodles | General Hardware Chat | 4 | 21 november 2008 13:15 |
| USB-portar slutat fungera | graemecunn | General Hardware Chat | 5 | 6 januari 2008 16:45 |
| Hjälp Microsoft Word har slutat fungera | SgtBillcoJD | Office Suites & Applications | 1 | 15:e sep 2007 09:59 |
| ITunes slutat fungera | FalconHunter | Multimedia & Codecs | 10 | 3:e sep 2007 14:09 |
| Thread Tools | |
| |