![]() |
|
| |||
| |||
| Hej alla, Jag har just klarat upp de problem med min dator kraschar när spel men jag känner att mitt GPU (BFG 8800 GTS 512MB) låter lite högljudd under belastning, inte bara fläktljud men det gör också ett ljud som en hårddisk går när gaming (svårt att förklara), jag har aldrig haft ett grafikkort som denna innan (BFG 8800 GTS) så osäker på om ljuden det gör är normalt. Detta kanske låter som en dum fråga till vissa men bäst att ta reda på innan jag går och skicka tillbaka den till BFG. Tack för din tid. Den dator jag byggt: Antec P182 Gunmetal Grey Super Mid Tower Case Intel Core 2 Quad Q6600 Pro SLACR 95W Edition " Asus P5K-E WiFi Moderkort BFG 8800gts 512MB Avgörande Ballistix 2GB 1066MHz (BL2KIT12864AA1065) Serial ATA 200 GB Hardrive Corsair HX 620W PSU, SONY DVD-ROM DDU1613 NEC DVD_RW ND-2510A |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Jag har en BFG 8800GTS och gör inga sådana tongångar, om det fortfarande är under garanti det kommer inte göra någon skada att skicka tillbaka den, såvida du inte kritiskt beroende av den
|
| |||
| |||
| tack Gazmondo, det är fortfarande omfattas av garanti, ser ut som jag bättre få den på posten |
|
| |||
| |||
| No worries kamratlig gjorde där du fått det? Är du bekant med RMA-process? Jag kan vara till hjälp om du behöver något
__________________ Woah! Du har hittat min hemliga meningen! lol, n00b. |
|
| |||
| |||
| Jag köpte den från Overclockers UK på 23/01/08 så jag antar att jag måste kontakta BFG som om jag minns rätt har 10 års garanti |
|
| |||
| |||
| Yup, över 28 dagar så det ska behöva vara direkt till tillverkaren. http://www.bfgtech.com/tech_redux.html
__________________ Woah! Du har hittat min hemliga meningen! lol, n00b. |