![]() |
| |||||||
|
![]() |
| | Thread Tools |
|
| |||
| |||
| Hej alla, Jag är ny till den här styrelsen, men jag hoppades kanske ni hjälpa mig. Jag har haft min dator i nästan två år utan några allvarliga problem. Men om de dagar sedan när jag försökte få min oblig ur skärmsläckaren läge och det frös. Efter att ha väntat ca 3 minuter och fortfarande på skärmsläckaren Jag bestämde mig för att hårt starta om comp. Då startar min vanliga dell logo hade röda linjer som går ner på skärmen när bios skärmen kom upp hela skärmen fylldes med $$$$$$$ artefakter (även överlappande texter på skärmen) efteråt fönstren lastning skärmen skulle pop upp (inga problem där) men efter att skärmen är svart och min montier ständigt går i energisparläge efter att slå på den, jag hälsade med en BSOD om NV4_disp.dll fångas i en Contant loop. Jag kan gå in i felsäkert läge och efter timmar av forskning och otaliga lösningar utan resultat Jag har minskat ner det till att det är antingen NV4_disp fil inte fungerar eller mitt grafikkort som sköt fullt. Jag har försökt: ~ Avinstallera mitt föraren Driver Sweeper och installera den senaste uppdaterade drivrutinen ~ minska min maskinvaruacceleration ~ kör en virusskanning ~ Systemåterställningspunkt Jag kör av hår och optioner, någon hjälp ni kan erbjuda skulle appretiated. här är mina specs: Systeminformation ------------------ Temne i denna rapport: 3/18/2009, 13:37:19 Maskinens namn: SERENA Operativsystem: Windows XP Professional (5.1, Build 2600) Service Pack 3 (2600.xpsp_sp3_gdr.080814-1236) Språk: Engelska (Regional Setting: engelska) System Manufacturer: Dell Inc. System Model: Dell DXP051 BIOS: Phoenix ROM BIOS PLUS Version 1.10 A05 Processor: Intel (R) Pentium (R) D CPU 2.80GHz (2 CPU) Minne: 2046MB RAM Page File: 123MB används 3818MB tillgängliga Windows Dir: C: \ WINDOWS DirectX Version: DirectX 9.0c (4.09.0000.0904) DX Setup Parameters: Not found Dxdiag Version: 5.03.2600.5512 32bit Unicode Grafikkort: Geforce 7300LE |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Om det sker i BIOS grafikkortet i sig är skjuten, inga vägar runt det.
"Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. " Mitt System: 日夏子
|
|
| |||
| |||
| Hmmm, Det var det jag var rädd för. Jo tack så mycket för snabbt svar, jag ska köpa ett kort snart därefter. |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Nytt grafikkort - Aktuella Card = NVIDIA GeForce 6150SE nForce 430 | anaconda1991 | Grafikkort & Skärmar | 9 | 5 august 2009 08:44 |
| Att köpa ett nytt grafikkort - Nvidia Geforce 9400GT? | Marcella | Grafikkort & Skärmar | 1 | 4 juni 2009 02:13 |
| Laptop Grafikkort: Intel X3100 vs NVIDIA GeForce 7150M | carlito24 | Bärbara datorer, Mobiler & handdatorer | 7 | 29 november 2008 16:12 |
| GeForce 8400GS Graphics Card | Jayster | Grafikkort & Skärmar | 15 | 2 februari 2008 17:49 |
| Grafikkort / övervaka problem | Lone500 | Grafikkort & Skärmar | 8 | 18 januari 2008 17:02 |
| Thread Tools | |
| |