mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Grafikkort & Skärmar

Register

Bottlenecked av CPU?

Reply

Thread Tools
Old 15 december 2008, 16:57
New Member Group

Default Bottlenecked av CPU?

Hej, Jag har en (snarare skit) Gateway GT5220 att jag uppgraderade till 3 GB RAM, och jag letar efter ett nytt grafikkort. Processorn är ganska långsam, så jag vill ha ett grafikkort som kommer att så snabbt som möjligt, utan CPU hålla den tillbaka.

Är det ens möjligt? Eller behöver jag en ny CPU (eller ny dator)?

Jag mestadels använder min dator för Photoshop och WoW har jag försökt att spela FEAR men det var mer som en bild än ett spel ...

Tack för all hjälp!
Old 15 december 2008, 17:03
Administrator Group

Spel är mycket GFX kortet beroende än något annat.

Skulle hjälpa om du sa vad CPU och GPU du har nu.

Mitt System: Hybr! D

Processor (s):
AMD Turion 64 X2 TL-64 2.2GHz
Moderkort:
HP nForce 560
RAM Minne:
2GB DDR2 PC2-5300
Grafikkort (s):
Nvidia 7150M Flygburet Integrerad
Ljudkort:
5.1 Ombord Integrerad
Hårddisk (s):
250GB 5400RPM SATA300
Optisk enhet (er):
18x CD / DVDRW-DL ATA
Mål / PSU:
Lager HP
Kylning:
Lager HP
Nätverk / Internet:
10/100 Nic / 10 MB Virgin Cable
Monitor (s):
17 "WXGA + HD BrightView Widescreen
Operating System (s):
Windows 7 Ultimate 32Bit
Old 16 december 2008, 00:32
New Member Group

AMD Athalon 64bit

Den GPU är integrerad sak, det är hemskt.
Old 23 december 2008, 07:34
Ledamot Gruppen

Ja, definitivt få någon form av grafikkort, thats orsaken FEAR var en powerpoint till er, onboard grafik är utformade för att visa fönster och thats om brukar.

Vad klockan hastigheten CPU? Vanligtvis i GHz som "2,4 GHz"
Old 28 december 2008, 19:55
Ledamot Gruppen

om du har ett moderkort med pci-e kan du köpa ett ati 3xxx AGP. eller en 8 - serien GeForce
Old 16 januari 2009, 15:15
Ledamot Gruppen

Såvitt jag vet, Athlon 64 är inte dåligt och faktiskt ganska bra ändå beroende på hur gammal den är. Den OTAGBAR FPS i FEAR is'nt orsakas av din CPU, Min CPU är långt värsta än er sedan en Socket 478 men jag har ett 7600GT och jag kan fortfarande nå höga FPS i FEAR, Min bärbara datorer CPU är mycket bättre än min PC processor men mitt 7600GT överträffar det cos' min laptop har integrerad grafik (GMA X3100) som gör FEAR nära unplayble FPS (13 -19 FPS). Några förslag är kontrollera vad facket du se i din MoBo, PCI-E är det absolut bästa (billiga och bra), om dess AGP det inte slutet på världen kan du ändå få X1950 eller HD 2600 eller 7900GT för ca £ 60 eller $ 100 som fortfarande är mycket bra resultat. Men om du råka PCI kan du fortfarande få en 6200 från ebay billigt som uppnår spelbara FPS i högst 2 år eller äldre spel. Hoppas att jag hjälpt
Old 16 januari 2009, 15:29
Ledamot Gruppen

Om han har en gammal AGP setup eller PCI sedan bara få en ny dator. Det är inte värt att uppgradera en gammal en av sina bästa hårdvara och ändå inte kunna spela de senaste spelen korrekt.
Old 17 januari 2009, 10:14
Ledamot Gruppen

Om du vill få ett nytt Gfx kort, i reccoment u få processorn att matcha den annars din kommer att vara i en riktigt tuff plats. Spel är starkt beroende av GFX, CPU & RAM.

På en annan obesläktad och oviktigt anmärkning: jag hörde en av mina hårddiskar stänga eftersom det inte var i bruk. ljudet är ganska coolt.
Reply

Register

Komihåglista
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.