![]() |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Hej alla, en annan ättikslag här
![]() Jag har haft vissa problem med Gfx kort här senaste veckorna. Jag köpte en 4670 och det var överhettning. Jag skickade tillbaka den och nu har ett 9500GT 1GB versionen. När jag först starta upp min dator efter att den har varit avstängd hela natten, så mycket första starta från kallt, men snart det stövlar, jag dessa konstiga färgade linjer fylla hela skärmen, det är omöjligt att se vad som händer på skärmen när detta sker. 2:a uppstart, då det isnt så illa, de är svarta och vita linjer och jag kan bara göra de o / s lastning bar osv. först därefter på 3:e starta upp, blir det normala igen och Theres inga spår av linjer någonstans på skärmen. Efter 3:e uppstart, om jag startar om några belopp gånger efter det. det aldrig händer igen sedan på någon omstart. Det enda som händer om två 1:a uppstart och 2 starta från kallstart efter datorn har varit avstängd hela natten. I dont förstå vad som gör detta orsaka det går alldeles utmärkt sedan hela natten och tunga 3d-spel där kortet är maxed ut, jag dont få några fel av något slag säkert kunde jag inte har köpt två dåliga grafik kort från samma comapany att företaget är play.com av vägen, och om någon här använder dem, har de någonsin haft så dåliga affärer?hälsningar Mitt System: Fred
|
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Ge oss lite mer info om ditt system specs
| |||
| |||
| Hi Phil, ja ledsen specs är MSI MS-7366 Intel Q6000 Micron Technology 3GB DDR2 1GB och 2GB Sticks Seagate Barracuda 320GB Sata hdd Nvidia 9500GT OCZ Stealth 500W PSU AOC 20''Wide skärm tft körs i 1680 * 1050 res 32bit Jag kommer att veta säkert om en stund när jag går att stänga av datorn för natten, innan jag gör är att hålla fast vid min gamla ati2400pro kortet och sedan vänta till morgonen och starta upp det för att se om jag fortfarande få samma effekt med dessa rader, då al vet att det är ett annat fel på kortet: (Men om det inte är kortet är fel och jag är fortfarande ser dessa rader, kanske moderkortet? Jag har varit igång detta mobo nu med 2 efter piper här senaste månaderna i alla fall, det verkar vara usb närstående den piper cos om jag har några USB-enheter anslutna sedan det inlägg med normal 1x pip, så om jag lägger till USB-enheter, i få extra post piper, så jag har 3 usbs enheter får jag 3 pip hehe, konstigt va. Men jag dont tänka som har ett direkt samband med dessa färgade linjer som är få nu. Allt var okej om 2400Pro bortsett från dem efter piper, men eftersom jag har lagt till nytt kort, då detta är vad som händer nu: ( Jag använde en anti statisk bandet alltid när du installerar grejer, så wouldnt ha dödat kortet så jag dont tror det kom i efterhand och rutan var mycket skadat under på ena sidan av det, och kortet var i rörelse inne rutan. thats skyldig att ha medföra vissa Kinda skada kanske. hälsningar |
|
| |||
| |||
| Hmmmm ... 2 x kort pip skulle tyda på en RAM-fel. Även från din beskrivning, det låter som en PSU problem. Jag kollade specs på din PSU och dubbla 12v skenor leverera 36amps, så borde vara mer än tillräckligt för dina inställningar. Låt oss veta hur du kommer igång med den 2400pro kort. Om inget bättre, försök att ta bort 1 x stick RAM-minne och / eller växlingsutrymmet dem håller till bara en åt gången. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Den OCZ enheter är ganska taskiga, men inte taskiga nog att de skulle orsaka det här problemet, misstänker jag.
"Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. " Mitt System: 日夏子
|
|
| |||
| |||
| Hej killar, ja jag tror att vi hand ett tala om psu problem innan och du rekommenderas Corsair 450W:) tyvärr butiken i går med didnt ha en i lager och fick till slut gå med OCZ varumärke, gör jobbet tror jag med bara en enda kort setup. Det är kort här är det nu ännu en gång: (sätta i 2400Pro och startat den och 1:a uppstart, inte ett enda fel någonstans, kör som den borde vara. Cant tror jag köpte två osäkra kort. Kommer att skicka det här en tillbaka ännu en gång och gå med något annat, kommer att vara en o / c 9600 eller standard 9800 denna gång, dem korten och stadiga, de har fallet rullas runt pcb och slutna fläkt jämfört med 9500GT. Jag har redan försök att med den ram, men den piper fortfarande den samma, piper bara ske om mer än 1 USB-enhet är ansluten. Lärdom tror jag, dont köpa billiga delar:) Hälsningar |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Plötsliga Utseende av mycket låg Signal fel. | Garigoun | Nätverk, Modem & VoIP | 1 | 11 august 2009 20:57 |
| Very Peculiar Computer Fault | Krossas | General Hardware Chat | 5 | 23 april 2009 09:38 |
| PC fel slutsats frågor | robina80 | General Hardware Chat | 6 | 9 juli 2008 08:30 |
| X800 pro fel? | yoyoyo98 | Grafikkort & Skärmar | 1 | 31 januari 2008 00:40 |
| Tangentbord och inloggning Felanmälan | danalty31 | General Hardware Chat | 6 | 19 december 2007 18:50 |
| Thread Tools | |
| |