mindre egenkapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Kabinetter & Skjermer

Register

Kloning et 3. overvåke på dobbel skjerm kort

Reply

Thread Tools
Old 28th Feb 2008, 23:54
Donor Group

Default Kloning et 3. overvåke på dobbel skjerm kort

Min nåværende oppsett:

- Asus P5N-E mobo
- Sapphire ATI Radeon HD 2600PRO 512MB 2xDVI grafikkort
- 2 x Samsung Pebble SM2232BW 22 "TFT-skjermer.

Jeg vil legge til en Wacom Cintiq 12WX (12 "press følsom skjerm / tablett) til dette oppsettet. Imidlertid Jeg trenger ikke Cintiq å være en 3dje skjermen men en klone av mitt primære 22" TFT. Hva er den beste måten å gå om dette? Trenger jeg en andre grafikkort eller kan jeg bruke en DVI-splitter kabel.

Videre, hvis den splitter kabel er et alternativ, Vet noen om dette vil ha noen negativ effekt på både TFT og Cintiq

Cheers:
Desertfish

Min System: Willy Wonka's Mangekantsmål Factory

Prosessor (er):
Core 2 Duo E8500 2x3.16Ghz 1333GHz
Hovedkort:
Gigabyte GA-EP35 DS3R Socket 775
RAM-minne:
4GB Micron PC-6400 (800Mhz)
Graphics Card (s):
XFX 8600GT 256MB DDR3 540Mhz
Lydkort:
Onboard 7.1 Sound
Harddisk (er):
400GB Samsung / 36GB Raptor (x2)
Optisk stasjon (er):
Optiarc AD-7200D 20x DVD-RW (x2)
Case / PSU:
Cosmos RC-1000 / Arctic 600W PSU
Cooling:
Zalman CNPS9700 / Noctura NC-U6
Nettverk / Internett:
Onboard
Skjerm (er):
Samsung 2232BW 22 "(x2)
Operating System (s):
Win-XP (SP2)
Old 29th Feb 2008, 18:31
Medlem Group

Hei Desertfish.
Jeg anbefaler å bruke en DVI splitter, jeg bruker et lignende oppsett hjemme. Ha en "primær" skjerm, (One plugges direkte inn i datamaskinen) For å være på lag-safe.
Trenger du en link til en DVI splitter i butikk, gimmie en rope.
=)
Old 29th Feb 2008, 19:22
Donor Group

Takk for råd Klunk
Mye verdsatt.

Cheers:
Desertfish
Old 1 mars 2008, 01:55
Medlem Group

No problem.
=)
Old 26th Mar 2008, 07:09
New Member Group

Vet noen om 2nd monitor har å matche oppløsningen av cintiq eller gjør cintiq satt sin oppløsning uavhengig?
Old 30 mars 2008, 18:27
Donor Group

Jeg har ingen anelse jazzmeister fordi til slutt jeg forlatt ideen om å få et cintiq. Etter å ha lest brukerens innlegg på Wacom nettsted, fant jeg ut at £ 800 for en slik ro i crap var litt for mye å betale. Gå og har lest og du vil forstå hva jeg mener.

På den annen side, hvis du har en cintiq allerede, spesielt 12wx (jeg er ikke villig til å betale kr 2000 for en 21ux) enn jeg ville være veldig interessert i å vite om du har det samme problemet som lastes av dem på den Wacom området.

Cheers:
Chris
Old 31 mars 2008, 03:25
New Member Group

Hei, takk for svaret, jeg mananged å få mitt oppsett til å jobbe litt, og ja jeg har en Cintiq 12wx, og samtidig ville jeg ikke si det er completly perfekt overordnede Jeg synes det er verdt £ 800. Jeg tror at mitt eneste ønske var at det var litt større, det 21 eller 20-versjonen ville være fint, men er bare for mye penger for meg å rettferdiggjøre øyeblikket.

Jeg har lest at noen folk klagende om konfigurasjonen verktøyet på 12wx, og å være ærlig når du mottar den konfigureres til vanlig vinkel jobbe, jeg skulle egentlig ikke se så mye av et problem, ville jeg tenke hvis kreves absolutt posisjonering i alle områder av skjermen for Teknisk tegning eller lignende som kan føre deg litt frustrasjon, men jeg har bare lagt merke til at det skal bli litt unøyaktighet i 100% størrelse og på kantene av skjermen, men som skjermstørrelsen er ikke stor, jeg har en tendens til å zoome inn til området jeg tegning og du ikke merker det. Jeg jobber i en ganske løs stil, for animasjon og illustrasjon arbeid, så kanskje det er bare meg.

Min eneste andre Gripe er at skjermen res bare 1024 x 800, slik at jeg har en ekstra to skjermer, har jeg et sett som en klone av cintiq, og kan bare få den til å vise på samme res, som er en smule irriterende.

Hvilke andre problemer (hvis noen) har du hørt om? Jeg vil gi Cintiq 12wx en 8 av 10 totalt. Its great for scetching og animasjon arbeid, dets lys og forblir kjølig, kablene er litt på store sider, er det fint å tegne direkte på skjermen, men den lille størrelsen gjør at du vil zoome inn mye. Jeg tror at jeg vil oppgradere til større versjoner oneday, og forhåpentligvis vil de komme ned i pris litt.

Skål

Jason
Old 31 mars 2008, 12:43
Donor Group

Jeg leste forumene på Wacom og tilsynelatende er det mange mennesker over innacurracy spesielt rundt kantene som du nevnte selv. Problemet er at noen mennesker har mer problemer enn andre, og å gjøre en lang historie kort, fra å lese hele slitebane, det så ut for meg som om - men det er selvsagt litt feil - det kan ha vært en rekke bad dem gått ut og det er litt av et lotteri i øyeblikket for å få en god en. Jeg kan være feil selv, men på £ 800 som er litt for mye av et spill for meg. Spesielt fordi du allerede jobber med en så liten skjerm som du nevnte.

Omsider jeg stakk til mine førstevalg, og fikk et Intuos3 A4 tavle. Årsaken var jeg ute i Cintiq var at hele livet har jeg gjort illustrasjon arbeide direkte på papiret, så jeg trodde det kunne være en reell smerte bli brukt til å bevege hånden din på en tavle samtidig måtte slå på skjermen for å se hva som foregikk. Jeg har nylig mottatt min Intuos slik jeg fortsatt får vant til det, men det er ikke så ille som jeg hadde trodd.

Hvis pengene ikke ville vært et objekt, ville jeg ha fått meg en 21UX fordi dette ville ha hatt det beste fra begge verdener. Men på £ 2000 + som er litt for mye å betale for i øyeblikket. Hvis jeg ville blitt en proff allerede som jeg kan ha fått en men på dette stadiet, hvor jeg actuallay fortsatt forsøker å bryte inn i en verden av freelance illustrerer Jeg tror det er en dårlig idé å bruke så mye penger på en fred av kit. Vel, en dag kanskje. Eller skal jeg si "forhåpentligvis".

Uansett, jeg er glad for å høre din cintiq gjør jobben for deg.

Cheers:
Chris
Reply

Register

Hugseliste

Lignende Tråder
Tråd Tråd startet Forum Svar Siste innlegg
Dual Monitor Spørsmål Aftershock Kabinetter & Skjermer 8 29 nov 2008 16:45
Dual Monitor Skjermoppløsning forskjellen ashaiba Linux og alternative OS 7 23 mars 2008 22:37
8800GTS Dual Monitor Problemstilling jjansky Kabinetter & Skjermer 1 3 januar 2008 13:35
Dual Monitor Software shroomo Multimedia & Kodeker 3 6 desember 2007 11:28
Dual monitor problem knexkid Kabinetter & Skjermer 4 19 mai 2007 06:07
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.