mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Grafikkort & Skärmar

Register

Kloning en 3:e kontrollera Dual övervaka kortet

Reply

Thread Tools
Old 28 februari 2008, 23:54
Givargruppen

Default Kloning en 3:e kontrollera Dual övervaka kortet

Min nuvarande setup:

- Asus P5N-E mobo
- Sapphire ATI Radeon HD 2600PRO 512MB 2xDVI grafikkort
- 2 x Samsung Pebble SM2232BW 22 "TFT-monitorer.

Jag vill lägga till en Wacom Cintiq 12WX (12 "Tryckkännande övervaka / tablett) till denna inställning. Men jag behöver inte Cintiq vara en 3:e övervaka utan snarare en klon av min primära 22" TFT. Vad är det bästa sättet att gå åt detta? Måste jag ha ett andra grafikkort eller kan jag använda en DVI-delare kabel.

Dessutom, om splitter kabel är ett alternativ, gör någon veta om detta kommer att ha någon negativ inverkan på såväl TFT och Cintiq

Cheers:
Desertfish

Mitt System: Willy Wonka är Polygoninriktning Factory

Processor (s):
Core 2 Duo E8500 2x3.16Ghz 1333GHz
Moderkort:
Gigabyte GA-EP35 DS3R Socket 775
RAM Minne:
4GB Micron PC-6400 (800MHz)
Grafikkort (s):
XFX 8600GT 256MB DDR3 540Mhz
Ljudkort:
Ombord 7.1 Ljud
Hårddisk (s):
400GB Samsung / 36GB Raptor (x2)
Optisk enhet (er):
Optiarc AD-7200D 20x DVD-RW (x2)
Mål / PSU:
Cosmos RC-1000 / Arctic 600W PSU
Kylning:
Zalman CNPS9700 / Noctura NC-U6
Nätverk / Internet:
Ombord
Monitor (s):
Samsung 2232BW 22 "(x2)
Operating System (s):
Win-XP (SP2)
Old 29 februari 2008, 18:31
Ledamot Gruppen

Hej Desertfish.
Jag rekommenderar att använda en DVI-delare, jag använder en liknande setup hemma. Håll en "primär" skärm, (En ansluten direkt till datorn) bara att släpa-säkra.
Om du behöver en länk till en DVI-delare i en affär, gimmie ett skrik.
=)
Old 29 februari 2008, 19:22
Givargruppen

Tack för ditt råd Klunk
Mycket uppskattat.

Cheers:
Desertfish
Old 1 mars 2008, 01:55
Ledamot Gruppen

Inga problem.
=)
Old 26 mars 2008, 07:09
New Member Group

Finns det någon som vet om 2:a övervaka att matcha en lösning av cintiq eller gör cintiq ställa sin resolution självständigt?
Old 30 mars 2008, 18:27
Givargruppen

Jag har ingen aning jazzmeister eftersom i slutändan jag övergett tanken på att få en cintiq. Efter att ha läst användarens inlägg om Wacom hemsida såg jag att £ 800 för en sådan fred i skiten var lite för mycket att betala. Gå och har läst och du förstår vad jag menar.

Å andra sidan, om du fick en cintiq redan, särskilt 12wx (Jag är inte villig att betala £ 2000 för en 21ux) än jag skulle vara mycket intressant att veta om du har samma problem som massor av människor på den Wacom webbplats.

Cheers:
Chris
Old 31 mars 2008, 03:25
New Member Group

Hej, tack för ditt svar, jag mananged att få min setup att arbeta lite, och ja jag har en Cintiq 12wx, och samtidigt skulle jag inte säga att det är helt perfekt helhet tycker jag att det är värt £ 800. Jag tror min enda önskan var att det var lite större, den 21 eller den nya 20-versionen skulle vara bra men är alldeles för mycket pengar för mig att motivera för närvarande.

Jag har läst att vissa personer klagar konfigurationen verktyget på 12wx, och att vara ärlig när du får den konfigurerad att din vanliga vinkel att arbeta, det gjorde jag verkligen inte ser detta som mycket av ett problem, skulle jag tänka om krävs absolut positionering inom alla områden på skärmen för Teknisk ritning eller liknande att det kan orsaka lite frustration, men jag har bara märkt att det finns lite för brister vid 100% storlek och i kanterna av skärmen, men som skärmstorlek är inte stor, jag tenderar att zooma in till det område jag dra och du egentligen inte märker det. Jag arbetar i en ganska lös stil, för animation och illustration arbete, så kanske det är bara jag.

Mitt enda andra Gripe är att skärmen res är endast 1024 av 800 så jag har en extra två bildskärmar, jag har en uppsättning som en klon av cintiq, och kan bara få den att visas på samma res, vilket är en bit irriterande.

Vilka andra problem (om någon) har du hört talas om? Jag skulle ge Cintiq 12wx en 8 av 10 totalt. Dess stora för scetching och animation arbete, dess ljus och förblir svalt och kablarna är en bit på skrymmande sidan är det trevligt att dra direkt på skärmen, men den lilla skärmen gör att du kommer att zooma in en del. Jag tror att jag så småningom kommer att uppgradera till större versioner oneday, och förhoppningsvis kommer de att komma ner i pris lite.

Skål

Jason
Old 31 mars 2008, 12:43
Givargruppen

Jag läser forum på Wacom och uppenbarligen finns det många människor klagar innacurracy särskilt runt kanterna som ni nämnde själv. Problemet är att vissa människor har mer problem än andra och att göra en lång historia kort, från behandlingen hela slitbanan, det såg ut för mig att - även om det naturligtvis är lite för brister - det kan ha varit ett helt parti av dåliga gått ut och det är lite av ett lotteri just nu att få en bra en. Jag kan ha fel dock, men på £ 800 som är lite för mycket av ett spel för mig. Speciellt eftersom du redan arbetar med en så liten skärm som du nämnde.

Så småningom Jag fastnade för att mitt första val och fick en Intuos3 A4 tablett. Anledningen till att jag letade i Cintiq var att hela mitt liv har jag gjort illustration arbeta direkt på papper så jag tänkte att det skulle vara en verklig smärta få användas för att flytta din hand på en tablett samtidigt med att titta på en skärm för att se vad som hände. Jag nyligen fått min Intuos så är jag fortfarande får användas till det, men det är inte så illa som jag hade trott.

Om pengarna inte skulle ha varit ett objekt, jag skulle ha fått mig en 21UX eftersom detta skulle ha haft det bästa av två världar. Men på £ 2000 + som är lite för mycket att betala för just nu. Om jag skulle ha varit ett pro redan Jag kanske har fått en, men i detta skede, när jag actuallay fortfarande försöker bryta sig in i den världen för frilanstolkar illustrerar Jag tycker det är en dålig idé att spendera så mycket pengar på en fred i kit. Tja, en dag kanske. Eller ska jag säga "förhoppningsvis".

Hursomhelst, jag är glad att höra din cintiq gör jobbet åt dig.

Cheers:
Chris
Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
Dual Monitor Fråga Aftershock Grafikkort & Skärmar 8 29 november 2008 16:45
Dual Monitor Skärmupplösning skillnaden ashaiba Linux & Alternativa OS 7 23 mars 2008 22:37
8800GTS Dual Monitor Frågor jjansky Grafikkort & Skärmar 1 3 januari 2008 13:35
Dual Monitor Software shroomo Multimedia & Codecs 3 6 december 2007 11:28
Dual övervaka problem knexkid Grafikkort & Skärmar 4 19 maj 2007 06:07
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.