![]() |
|
| |||
| |||
| Hej! Jag kör ett ATI Radeon X600 Pro grafikkort. Det är över ett år gammal, men jag har inte använt datorn så mycket --- Jag använder en annan hand. Plötsligt, när jag startar upp datorn, stänk skärmen har en rödaktig lila nyans, och fönster behåller denna färg efter stövlar. Jag har använt denna conputer sistone utöver det primära, men jag har använt samma övervaka både datorer --- byta anslutningen till datorn jag använder vid denna tidpunkt. Jag är inte varmvalsade byta --- jag ansluta skärmen när datorn är avstängd. Jag kan ansluta datorn med färg problemet till en annan bildskärm, och det finns ingen fråga --- det fungerar bra. Den första övervakar har inga problem som är kopplade till andra datorer. Den X600 datorn har inga problem som är kopplade till en annan bildskärm. Bildskärmen som plötsligt har ett problem är en dell d1226h 19 ", vid 60 Hz. Några idéer om vad som sker? Jag har inte lagt till något program eller någon annan hårdvara, Alla och alla svar kommer att vara mycket uppskattat. Tack. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Den missfärgning kan bero på ett magnetfält som ligger nära bildskärmen dvs högtalare, prova att flytta högtalarna om de är nära skärmen och trycker på menyn på bildskärmen och klicka deguass. Om detta inte fungerar så min gissning är din bildskärm är på väg bort
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| HP F1905 Flat Monitor Color Bars, Blinkande | sparkyrhett | Grafikkort & Skärmar | 1 | 26 april 2009 13:17 |
| Vilken färg Debatt här är den vackraste? | Carol S | Bärbara datorer, Mobiler & handdatorer | 7 | 21 november 2008 12:25 |
| HP Color LaserJet 3500N | robina80 | Digital Imaging & Skrivare | 4 | 13 mars 2008 11:47 |
| Ett sätt att ändra färg på texten markören i Microsoft Word 2007? | andrewanimation | Office Suites & Applications | 2 | 20 februari 2008 15:08 |
| Finns det något sätt att programmera din egen Highlighting färg i Mic | andrewanimation | Office Suites & Applications | 6 | 19 januari 2008 18:25 |
| Thread Tools | |
| |