![]() |
|
| |||
| |||
| Jag har precis köpt en 9800GX2 och det är nå temps av 85 * C. Jag vet att detta är normalt för detta kort som folk ens kan steka ett ägg bort detta kort. Värmen från detta kort, dock stör mig när det bokstavligen värmer upp hela mitt rum. Jag söker ett billigt sätt att kyla mitt kort till kanske 70 * C. Vid första jag tänkte lägga till några Scythe Kaze Maru fans till min CM690 fall som jag bara använder beståndet fans. Min kompis föreslog då att finna en verklig VGA Cooler. Jag har letat runt men jag kan inte hitta en VGA-kylare förenligt med 9800GX2. Jag undrar om det skulle vara mer effektivt för mig att lägga till ett par fläktar till mitt fall, eller ska jag gå och hämta en VGA-kylare och i så fall vilken? |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Vad du vill göra trotsar fysikens lagar. Du kan inte bli av med värmen .... omöjligt. Genom att lägga till flera fläktar etc allt du ska göra är att ta bort värmen från kortet .... och blåsa in i rummet, lämnar kortet svalare .... och rummet troligen ännu varmare. Men är det fortfarande en bra idé att kyla den från 85 eftersom det är ganska varmt för min smak. En särskild VGA Cooler skulle vara bäst, liksom många fall fans.
|
| |||
| |||
| Kan du rekommendera någon VGA luft kylare för 9800GX2? |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Mycket brutet 9800GX2, färg och grafisk oorganiserade, screenie insidan | tonyfipz | Grafikkort & Skärmar | 3 | 1 juni 2009 13:18 |
| 9800GX2 inre SLI | icu222much | Grafikkort & Skärmar | 4 | 30 oktober 2008 20:12 |
| Ati 3870x2 eller nvidia 9800gx2? | harryc | Grafikkort & Skärmar | 5 | 3 juni 2008 23:34 |
| 9800gx2? | computeruler | Grafikkort & Skärmar | 14 | 15 april 2008 17:50 |
| Vad Cooling Ska jag få? | Compasky | Cases & Power Supplies | 1 | 13 januari 2008 22:25 |
| Thread Tools | |
| |