mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Grafikkort & Skärmar

Register

Driver frågor?

Reply

Thread Tools
Old 22 Sep 2008, 10:20
Givargruppen

Jag har två nVidia 9800GX2 s körs i SLI. Jag använder Vista Ultimate 64. Jag har nyligen hämtat beta drivrutiner för mitt kort och OS från nVidia site här: http://www.nvidia.com/object/winvist...7.92_beta.html

Jag är regelbundet kraschar när man spelar STALKER Clear Sky (annan krasch än tidigare för de av er känner till mitt klar himmel LIDANDEN lol) och att få ett fel från båda bugtrap och Vista som i princip säger "du har just återhämtat sig från en grafikdrivrutin fel."

Jag kan inte få det felet från alla andra spel inklusive tidigare STALKER Shadow of Chernobyl. Faktum är att jag fick samma felmeddelande från Shadow Innan jag hämtat 177,92 beta versionen men inte sedan.

Ska jag sluta kanske att felet är i detta buggig Clear Sky spelet eller är det ett tecken på ett problem med min nedladdning? Första gången jag försökte installera 177,92 beta jag använde drivrutinen sopmaskin första och omstart. Så snart jag restarted Vista automatiskt började "Installera drivrutiner för din hårdvara" och installerat en tidigare WHQL version i april (som sedan har uppdaterats genom nVidia). Jag vet inte om Vista har denna drivrutin och jag kunde inte stoppa installationen. Som sådan har jag väntat på Vista för att avsluta och starta om och sedan installerat beta en ovanpå det. Kan det vara mitt problem? Och hur %$&%^^#$%' Ing fan stänger jag av att automatisk drivrutin installerar funktionen på Vista64? Jag hade den avstängd tidigare, men en av idioter från Microsoft supportresurser vände det igen för mig utan min vetskap.
Old 22 Sep 2008, 21:07
Givargruppen

Tack. Eftersom ingen verkar ha en ledtråd kan du visa mig en plats där någon kan?
Old 26 Sep 2008, 11:44
Ledamot Gruppen

Har detta pågått sedan den 1 Temne du har försökt att spela alla dessa spel?

Har du provat att rulla tillbaka till en tidigare grafikkort drivrutin???

Jag hade problem med den senaste drivrutinen för mitt kort och spel, så jag rullade och frågor löstes .... bara en tanke ...
Reply

Register
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.