mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Grafikkort & Skärmar

Register

Dubbla Monitorer - Resolution Problem

Reply

Thread Tools
Old 4 Februari 2009, 13:38
New Member Group

Default Dubbla Monitorer - Resolution Problem

Problem
Jag kör dubbla monitorer, min viktigaste är en ViewSonic VG2230wm (22 "bred) och en annan ViewSonic VA2012wb (20" bredbild). Som båda kan köra 1680x1050. Nyligen, när jag startar min dator, 22 "inte kör rätt upplösning och istället maxes på ett patetiskt 1024x768 medan 20" har inga problem att köra 1680x1050 - detta utesluter vid kortet är problemet (PNY Overclocked nVidia 8800GTX ).

Aktuella Felsökning
När detta problem uppstår med en felaktig lösning, jag går bakom min dator och växlingsutrymmet DVI-portar på vid kort som oftast fixar problemet men jag har att åter träda i inställningarna för att utvidga och aktivera 2:a övervaka igen (tråkiga men fungerar). Jag har gjort det här mycket med både DVI-portar så jag vet att det är ingen dålig DVI-port och också för att det bara händer med den 22 ", där 20" går bra. Sedan dess har jag även formaterat min hårddisk (vista home 32bit) på grund av andra problem jag hade att bara fick mig att ta det till den grad att formatera. Och till min förvåning efter att du installerar alla moderkort drivrutiner (evga 780i SLI), grafikkortets drivrutiner fönster vista uppdateringar, ändå gör det.

Svar (Vad tror jag)
Jag bara tycker att övervaka behöver bytas ut men jag skulle vilja ha min slutsats bekräftades av er alla, naturligtvis. Tack för din feedback och dina Temne, mycket uppskattat!
Old 4 Februari 2009, 18:33
Ledamot Gruppen

Kontrollera din Graphics drivrutiner är uppdaterade Kontrollera att DVI-kablar är samma (borde fråga men ibland skillnaden i hastigheter kan göra skillnad)
Old 5 Februari 2009, 18:36
New Member Group

Citat:
Ursprungligen postat av YRTNEG View Post
Kontrollera din Graphics drivrutiner är uppdaterade Kontrollera att DVI-kablar är samma (borde fråga men ibland skillnaden i hastigheter kan göra skillnad)
Alla drivrutiner är uppdaterade, DVI kablar verkar vara okej och identiska. Jag tänkte som får det också, men även om DVI kablar var problemet, det skulle inte visas här typen av problem. Och jag menar, det används för att arbeta bra gärna 1-2 månader sedan och ingenting har egentligen förändrats sedan dess, så jag är bara stumped. Kanske jag har tur och monitorn har en dold garanti lol.
Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
Hjälp med att få dubbla monitorer skapa? Theresonly1 Grafikkort & Skärmar 11 18 juli 2009 05:03
Dubbla Monitorer W / 1 VGA-port DanielAndStuff Grafikkort & Skärmar 1 15 juli 2009 15:43
8800GTS Dual Monitors Hjälp YRTNEG Grafikkort & Skärmar 2 19 januari 2009 12:40
Med hjälp av dubbla monitorer chefjimmy Grafikkort & Skärmar 8 12 januari 2009 16:33
Problem med dubbla bildskärmar Mischman Grafikkort & Skärmar 20 9:e sep 2008 09:32
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.