Dubbla Monitorer - Resolution Problem Problem
Jag kör dubbla monitorer, min viktigaste är en ViewSonic VG2230wm (22 "bred) och en annan ViewSonic VA2012wb (20" bredbild). Som båda kan köra 1680x1050. Nyligen, när jag startar min dator, 22 "inte kör rätt upplösning och istället maxes på ett patetiskt 1024x768 medan 20" har inga problem att köra 1680x1050 - detta utesluter vid kortet är problemet (PNY Overclocked nVidia 8800GTX ). Aktuella Felsökning
När detta problem uppstår med en felaktig lösning, jag går bakom min dator och växlingsutrymmet DVI-portar på vid kort som oftast fixar problemet men jag har att åter träda i inställningarna för att utvidga och aktivera 2:a övervaka igen (tråkiga men fungerar). Jag har gjort det här mycket med både DVI-portar så jag vet att det är ingen dålig DVI-port och också för att det bara händer med den 22 ", där 20" går bra. Sedan dess har jag även formaterat min hårddisk (vista home 32bit) på grund av andra problem jag hade att bara fick mig att ta det till den grad att formatera. Och till min förvåning efter att du installerar alla moderkort drivrutiner (evga 780i SLI), grafikkortets drivrutiner fönster vista uppdateringar, ändå gör det. Svar (Vad tror jag)
Jag bara tycker att övervaka behöver bytas ut men jag skulle vilja ha min slutsats bekräftades av er alla, naturligtvis. Tack för din feedback och dina Temne, mycket uppskattat! |