mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Grafikkort & Skärmar

Register

Dubbla skärmar enda VGA-port, något grafikkort?

Reply

Thread Tools
Old 12 december 2008, 02:07
New Member Group

Default Dubbla skärmar enda VGA-port, något grafikkort?

Hej, första gången affisch,

Jag har en Dell Inspiron 530S skrivbord med 1 GB RAM-minne, en 1,6 (3 eller 7?) GHz processor, en enda VGA-port och grafikkort. Mitt mål: lägg till en andra skärm.

First off, jag vet att min väg runt datorer till största delen, men jag är långt ifrån en expert. Jag frågade en vän om detta och hade honom öppna min dator och visa mig runt inne. Han berättade att han inte kunde hitta en video-kortplatsen någonstans, vilket skulle innebära att jag kunde inte installera ett .... men jag särskilt kommer ihåg att välja att inte få ett grafikkort med min dator när jag beställde det ... så hoppas jag att han hade fel.

Jag har fått höra att jag inte kan ställa upp min dubbla monitorer utan ett grafikkort och jag vill få den här rätas ut (jag har inte insett hur mycket ett grafikkort egentligen gällde vid beställning). Finns det någon som vill hjälpa mig? Jag inser att jag har att spendera lite pengar, men jag har ingen aning om var de ska börja eller vad som är förenligt med vad eller om det ens möjligt för mig att göra.

Jag är inte motståndare till en extern alternativ (under förutsättning det finns en sådan) om inre är omöjligt.

Tack killar!
steve
<please inte efter emails, använda forumet för att communicate>
Old 12 december 2008, 03:37
Givargruppen

bör du ha en AGP slot på moderkortet för ett grafikkort / inte säker på om du har men om inte du kan använda ett PCI grafikkort se PCI-kortet har en DVI och VGA anslutningar på den och du kan ansluta 2 skärmar till att ! Du behöver en kontakt för DVI så det kommer att ansluta till din andra skärm (billigt) även titta på min hemsida under här som jag har dubbla övervaka detta sätt och en steg för steg

Mitt System: P * L * A * Z * M * A

Processor (s):
2,3 GHz AMD
Moderkort:
Asus
RAM Minne:
1 gig ddr
Grafikkort (s):
256 G-kraft
Ljudkort:
Sound Blaster 5.1
Hårddisk (s):
1-80GB 1-120gb western digital s
Optisk enhet (er):
Pioneers DVD-RW
Mål / PSU:
anpassade fall & 650w PSU
Kylning:
DIY watercooling
Nätverk / Internet:
virgin 50 MB
Monitor (s):
Acer 23 "(X233HB)
Operating System (s):
Vista Ultimate
Old 12 december 2008, 03:40
Administrator Group

Såvitt jag vet att du behöver en dual output GFX kort eller två enda produktion GFX kort, som Pete sa passa en andra kortet om du behöver.

PCI-E föredra, då AGP, sedan PCI beroende vilka tider du har på ditt moderkort.

Det finns många GFX kortet gör / modeller där ute, bara fråga om du behöver råd att välja en.

Mitt System: Hybr! D

Processor (s):
AMD Turion 64 X2 TL-64 2.2GHz
Moderkort:
HP nForce 560
RAM Minne:
2GB DDR2 PC2-5300
Grafikkort (s):
Nvidia 7150M Flygburet Integrerad
Ljudkort:
5.1 Ombord Integrerad
Hårddisk (s):
250GB 5400RPM SATA300
Optisk enhet (er):
18x CD / DVDRW-DL ATA
Mål / PSU:
Lager HP
Kylning:
Lager HP
Nätverk / Internet:
10/100 Nic / 10 MB Virgin Cable
Monitor (s):
17 "WXGA + HD BrightView Widescreen
Operating System (s):
Windows 7 Ultimate 32Bit
Old 12 december 2008, 18:08
Givargruppen

Två PCI-grafikkort, även enda produktion, borde inte kosta mycket - om du använder XP kan du även använda två av differering typer.

Alternativet är att använda något liknande Matrox's Triplehead2Go och det är ganska dyrt
"Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. "

Mitt System: 日夏子

Processor (s):
Core 2 Duo E6400 2,13 -> 3.01ghz
Moderkort:
MSI P6N SLI Platinum LGA 775
RAM Minne:
2GB Patriot Extreme Performance
Grafikkort (s):
PNY 8800GTS 320MB
Ljudkort:
Sound Blaster Xtremegamer 7.1
Hårddisk (s):
80GB + 500GB
Optisk enhet (er):
2x SATA
Mål / PSU:
Antec 900 + 620W Aerocool zeroDBA
Kylning:
4x 120mm Yate-Loon + 200mm toppen
Nätverk / Internet:
Qwest
Monitor (s):
Dell 22 "S2209W (1920x1080)
Operating System (s):
Windows XP + 7
Old 23 december 2008, 07:39
Ledamot Gruppen

Jag läste "Dell" och menar att eftersom Dell är ett hemskt företag, de gav dig ett moderkort som inte accepterar grafikkort för att spara pengar ..

Om du har en halv anständigt kameran kan du skicka en bild till oss och vi kan berätta för dig vad du är förenliga med och vad du inte =)
Old 23 december 2008, 15:52
Givargruppen

Datorn tekniska specifikationer finns på http://www.euro.dell.com/content/pro...hs1&l=en&s=dhs

Hamnar, Slots, Chassi
Utåt Tillgänglig
Video: 1 VGA som standard & 1 DVI, VGA och 1 S-Video med tillägget i PCI-Express grafikkort

PCIe x16 (grafik): 1 Slots

Så, ja, du kan köpa vad de ber om råd när en PCIe x16-kort med en två övervaka alternativet (eller "dubbla produktionen GFX kortet" som i publiken kallar dem).

Mitt System: Tim

Processor (s):
Athlon 64 3500 +
Moderkort:
Asus A8N-VM CSM
RAM Minne:
Corsair PC3200 CL2 DDR-400 2GB
Grafikkort (s):
nVidia Geforce 6600 512 MB
Ljudkort:
Cherry RS 6000 M tangentbord
Hårddisk (s):
Barracuda.7 + 2x200GB 58MB / s upprätthålla
Optisk enhet (er):
Samsung DVD-ROM TS-H352
Mål / PSU:
Thermaltake Soprano
Kylning:
Lager
Nätverk / Internet:
Telewest 2x20Mb/sec
Monitor (s):
SXGA platta
Operating System (s):
Slackware (2.6.27.7) (Fluxbox)
Old 23 december 2008, 15:54
Ledamot Gruppen

Thats den nya modellen dock att icke komma med bearbetningsföretagets han sa att han har i sin, han kanske har en äldre modell
Old 23 december 2008, 16:04
Givargruppen

Gode gud, gör Dell vidareutnyttja Modell nummer? Vad är det för mening med en Modell nummer då?

Rätt som vill hitta de verkliga tekniska specifikationer för modellen OP faktiskt äger då?
Old 4 juni 2009, 19:43
New Member Group

hmm jag hade detta problem och jag gjorde lite för dig och jag drog denna webbplats

http://www.matrox.com/graphics/en/pr...m/dh2go/ # nära

Detta är för två skärmar men har tre om du vill ha och alla externa tho. De har också en HD-version thats vad im få

_________
| |---------------- Skärm 1
dator ----------->| |
| Adapter |
|________|----------------- skärm 2

och detta kommer att sträcka skrivbordet över båda skärmar
Old 4 juni 2009, 23:56
New Member Group

Citat:
Ursprungligen postat av techontheedge88 View Post
hmm jag hade detta problem och jag gjorde lite för dig och jag drog denna webbplats

http://www.matrox.com/graphics/en/pr...m/dh2go/ # nära

Detta är för två skärmar men har tre om du vill ha och alla externa tho. De har också en HD-version thats vad im få

_________
| |---------------- Skärm 1
dator ----------->| |
| Adapter |
|________|----------------- skärm 2

och detta kommer att sträcka skrivbordet över båda skärmar

Tack, det är ganska precis vad jag letade efter. Skulle mina systemet kunna hantera det med bara ett gig RAM-minne och processor jag har ändå? Under produktens funktioner man säger, "Använder ditt system befintliga grafikkort att leverera en stabil plattform för kontor, 3D design och multimedia-applikationer," och jag har fortfarande inte räknat ut mitt kort dilemma.
Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
Hjälp med att få dubbla monitorer skapa? Theresonly1 Grafikkort & Skärmar 11 18 juli 2009 05:03
Dubbla Monitorer W / 1 VGA-port DanielAndStuff Grafikkort & Skärmar 1 15 juli 2009 15:43
Med hjälp av dubbla monitorer chefjimmy Grafikkort & Skärmar 8 12 januari 2009 16:33
Enkla eller dubbla, det är frågan! = D deldrice Grafikkort & Skärmar 8 14:e sep 2008 14:56
Problem med dubbla bildskärmar Mischman Grafikkort & Skärmar 20 9:e sep 2008 09:32
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.