![]() |
| |||||||
|
![]() |
| | Thread Tools |
|
| |||
| |||
| Hej, första gången affisch, Jag har en Dell Inspiron 530S skrivbord med 1 GB RAM-minne, en 1,6 (3 eller 7?) GHz processor, en enda VGA-port och grafikkort. Mitt mål: lägg till en andra skärm. First off, jag vet att min väg runt datorer till största delen, men jag är långt ifrån en expert. Jag frågade en vän om detta och hade honom öppna min dator och visa mig runt inne. Han berättade att han inte kunde hitta en video-kortplatsen någonstans, vilket skulle innebära att jag kunde inte installera ett .... men jag särskilt kommer ihåg att välja att inte få ett grafikkort med min dator när jag beställde det ... så hoppas jag att han hade fel. Jag har fått höra att jag inte kan ställa upp min dubbla monitorer utan ett grafikkort och jag vill få den här rätas ut (jag har inte insett hur mycket ett grafikkort egentligen gällde vid beställning ). Finns det någon som vill hjälpa mig? Jag inser att jag har att spendera lite pengar, men jag har ingen aning om var de ska börja eller vad som är förenligt med vad eller om det ens möjligt för mig att göra.Jag är inte motståndare till en extern alternativ (under förutsättning det finns en sådan) om inre är omöjligt. Tack killar! steve <please inte efter emails, använda forumet för att communicate> |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| bör du ha en AGP slot på moderkortet för ett grafikkort / inte säker på om du har men om inte du kan använda ett PCI grafikkort se PCI-kortet har en DVI och VGA anslutningar på den och du kan ansluta 2 skärmar till att ! Du behöver en kontakt för DVI så det kommer att ansluta till din andra skärm (billigt) även titta på min hemsida under här som jag har dubbla övervaka detta sätt och en steg för steg
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Såvitt jag vet att du behöver en dual output GFX kort eller två enda produktion GFX kort, som Pete sa passa en andra kortet om du behöver.
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Två PCI-grafikkort, även enda produktion, borde inte kosta mycket - om du använder XP kan du även använda två av differering typer. Alternativet är att använda något liknande Matrox's Triplehead2Go och det är ganska dyrt
"Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. " Mitt System: 日夏子
|
|
| |||
| |||
| Jag läste "Dell" och menar att eftersom Dell är ett hemskt företag, de gav dig ett moderkort som inte accepterar grafikkort för att spara pengar .. Om du har en halv anständigt kameran kan du skicka en bild till oss och vi kan berätta för dig vad du är förenliga med och vad du inte =) |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Datorn tekniska specifikationer finns på http://www.euro.dell.com/content/pro...hs1&l=en&s=dhs
Hamnar, Slots, Chassi Utåt Tillgänglig Video: 1 VGA som standard & 1 DVI, VGA och 1 S-Video med tillägget i PCI-Express grafikkort PCIe x16 (grafik): 1 Slots Så, ja, du kan köpa vad de ber om råd när en PCIe x16-kort med en två övervaka alternativet (eller "dubbla produktionen GFX kortet" som i publiken kallar dem). Mitt System: Tim
|
|
| |||
| |||
| Thats den nya modellen dock att icke komma med bearbetningsföretagets han sa att han har i sin, han kanske har en äldre modell |
|
| |||
| |||
| Gode gud, gör Dell vidareutnyttja Modell nummer? Vad är det för mening med en Modell nummer då? Rätt som vill hitta de verkliga tekniska specifikationer för modellen OP faktiskt äger då? |
|
| |||
| |||
| hmm jag hade detta problem och jag gjorde lite för dig och jag drog denna webbplats http://www.matrox.com/graphics/en/pr...m/dh2go/ # nära Detta är för två skärmar men har tre om du vill ha och alla externa tho. De har också en HD-version thats vad im få _________ | |---------------- Skärm 1 dator ----------->| | | Adapter | |________|----------------- skärm 2 och detta kommer att sträcka skrivbordet över båda skärmar |
|
| |||
| |||
| Citat:
Tack, det är ganska precis vad jag letade efter. Skulle mina systemet kunna hantera det med bara ett gig RAM-minne och processor jag har ändå? Under produktens funktioner man säger, "Använder ditt system befintliga grafikkort att leverera en stabil plattform för kontor, 3D design och multimedia-applikationer," och jag har fortfarande inte räknat ut mitt kort dilemma. |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Hjälp med att få dubbla monitorer skapa? | Theresonly1 | Grafikkort & Skärmar | 11 | 18 juli 2009 05:03 |
| Dubbla Monitorer W / 1 VGA-port | DanielAndStuff | Grafikkort & Skärmar | 1 | 15 juli 2009 15:43 |
| Med hjälp av dubbla monitorer | chefjimmy | Grafikkort & Skärmar | 8 | 12 januari 2009 16:33 |
| Enkla eller dubbla, det är frågan! = D | deldrice | Grafikkort & Skärmar | 8 | 14:e sep 2008 14:56 |
| Problem med dubbla bildskärmar | Mischman | Grafikkort & Skärmar | 20 | 9:e sep 2008 09:32 |
| Thread Tools | |
| |