![]() |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Ok, och jag har undrat om detta ett tag och jag skulle förmodligen veta.
Vad är skillnaden mellan DVI-D och DVI-I? och där ska jag använda för min bildskärm? Eftersom jag använder en (DVI-D Jag tror men jag kan inte hitta någonstans att man säger) och skulle vilja veta om jag använder den rätta eller ej, och vad som skulle hända om jag använde fel. Tack Mitt System: Första OC
|
|
| |||
| |||
| I princip DVI-I det jag står för integrerad vilket betyder att det kommer att stödja både digital och Analouge signaler och kommer att arbeta med både digital och analouge bildskärmar / grafikkort. DVI-D D står för Direct eller ibland Digital så det kommer bara att stödja en digital signal. Om din osäker som en för att få sedan köpa DVI-I. De flesta bildskärmar har full digital stöd nu för tiden anyway.So DVI-D är nog jus som sannolikt |
|
| |||
| |||
| DVI-D gör det möjligt för digitala bara signalöverföring. Men DVI-I möjliggör digital eller analog signal att passera över kabeln / kontakten. Du kan ha en VGA-kontakt på ena änden av en kabel och en DVI-I kontakten på andra och överföra en analog signal till skärmen. Du kan också ha en DVI-I eller DVI-D-kontakt på ena änden och överföra en digital signal. DVI-D hane ansluta / skicka med en DVI-I hona. DVI-D-honkontakt kommer inte att ansluta / skicka med DVI-I hane. |
|
| |||
| |||
| ok, tack båda, jag förstår nu |
|
| |||
| |||
| Du är välkommen |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Om att köpa 6 Pin PCIe / PCI-E Kablar? | carpious | Cases & Power Supplies | 10 | 21 augusti 2009 16:46 |
| Behöver du hjälp Killar! Förmodligen Easy Fix-någon veta Monitor Cables? | marsh342 | Grafikkort & Skärmar | 6 | 10 juli 2009 16:26 |
| ATA kablar - Maxtor Diamondmax plus 9, 120GB ATA/133 | buzzby1080 | Drives & Removable Media | 2 | 2 mars 2009 07:34 |
| Letar du efter kablar som passar med Cat 5 | CrazyComputerMan | Nätverk, Modem & VoIP | 5 | 17 maj 2008 09:28 |
| DVI-kablar? | knipa | General Hardware Chat | 4 | 4 april 2007 06:02 |
| Thread Tools | |
| |