![]() |
|
| |||
| |||
| Jag tror jag är att minska på min video problem. Jag kan ha en våningssäng kortet (eller kanske båda lol). Min sista fråga handlar om DX10. Jag ringde EVGA om min förare och de föreslog jag försöker mitt GFX kort ett i taget. Så jag är, men ........... Med DX10 när jag spelar spel mitt markören fungerar inte rätt med antingen kort. När jag pekar på ett menyalternativ, det belyser en tre eller fyra val fastställs skärmen. Vad är upp med det? För att få en av de främsta menyposter, jag pekar långt över menyn tills något höjdpunkter. Alla tankar? För mer av vad jag talar om titt på denna tråd: http://www.computer-juice.com/forums...-issues-19276/ |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Låter som en trasig resolution sak. Om du spelar i fönsterläge prova helskärmsläget om i helskärmsläge försöka fönsterläge eller försöka minska res.
"Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. " Mitt System: 日夏子
|
|
| |||
| |||
| Men med datorn bygga jag har, borde jag inte kunna spela något maxed ut? Jag menar jag har en äldre bildskärm som maxes på 1600x1200. Få trasiga saker att spela är inte mitt mål om du vet vad jag menar. Jag vill ta reda på vad som är brutet och få det fixat. Jag spelade spel på att res på min gamla dator som var en dell med ett pent4 och en 2600 HD ATI-kort, 1 GB RAM. Något inte står rätt till här. Ska jag bara vågen vit flagga och ta den till butiken lol? |
|
| |||
| |||
| Bara så vi är tydliga: det här händer i _other_ DX10-spel, inte bara STALKER? STALKER som bekant är buggig, särskilt klar himmel, så ..
__________________ "Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. " |
|
| |||
| |||
| Ja, det händer i andra DX10 spel. Jag kunde inte ens få markören att arbeta i Clear Sky. Jag kunde inte använda den för spelet text behövs för att gå vidare i spelet när du spelar. Jag trodde det var bara buggig Clear Sky. Det som ursprungligen hände i Häxkungens, men jag trodde jag hade konfigurationsproblem och spelade den i DX9 läge. Jag hade samma förare misslyckanden och kraschar jag hade i Stalker Clear Sky och nu i Häxkungens bomben. Jag tycks också ihåg att stänga av SLI-läge för att avsluta det ursprungliga Crysys. Men eftersom jag tog ut ett av mina kort, det har inte kraschat. När jag först upplevde DX10 problem med min första kortet jag omedelbart bytt ut det med den andra. Jag använde drivrutinen sopmaskin och är installerat drivrutinerna liksom EVGA tech rep sa att göra. Det har samma DX10 problem men är inte kraschar med föraren fel. Jag vet inte om den andra skulle ha kraschat eftersom jag inte ger den tillräckligt med tid innan du ersätter den. Även eftersom spelet fortskrider, det mossar ner och blir laggy, precis som någon i ett online-spel med en ping på 999 lol. När jag körde benchmark test från riktmärke tråd här förra veckan, jag fick också mycket låg vid värderingar. Jag tänkte att jag bara gjorde något fel på testet. Jag antar att detta är vad som händer när en idiot som mig hoppar i utan kunskap och bygger en "super datorn" lol. Jag tror att jag har haft antingen ett dåligt kort eller en dålig alla tillsammans, men saknade erfarenhet av att veta det. Jag har tänkt mig BIOS inställningen bara inte rätt. Jag är ganska frustrerad. Finns det ett online-program för att testa mitt grafikkort som är korrekt? EDIT: Nu när jag tänker på det, jag kunde inte få HALO II fungera bra heller. Jag slutade spela det innan du får 1 / 4 av vägen igenom. |
|
| |||
| |||
| Jag vet inte. Jag har haft detta problem vid byte från fönsterläge till fullskärm i ett spel baserat på Source motorn där eftersom allt är storleksändrade jag måste sätta mitt markören över eller under cirka 50px för att registrera dig på något. En fråga - använder du en dubbel kontrollera inställningarna? Om så är fallet, kontrollera Windows och se en bildskärm inte är inställd på att vara högre än den andra.
__________________ "Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. " |
|
| |||
| |||
| Nope enda bildskärm. Jag vet inte hur stora 50 px är, men jag måste gå ungefär 1 1 / 2 till 1 3 / 4 inches ovan menyobjektet jag vill. Också klar himmel, jag kan inte använda markören i spelet, men de har alternativ så att du inte behöver. Tack för att försöka. Önskar att jag visste en diagnos (gratis lol) program för en vid kort-och / eller DX10. Det är inte så mycket att jag inte vill spendera pengar att få ett fast så mycket som jag hatar att behöva våg den vita flaggan och erkänna nederlag ........ |
|
| |||
| |||
| hoppsan jag oavsiktligt kopplas till din andra tråd och postat detta det när jag tänkt att skriva det här ..... Har detta pågått sedan den 1 Temne du har försökt att spela alla dessa spel? Har du provat att rulla tillbaka till en tidigare grafikkort drivrutin??? Jag hade problem med den senaste drivrutinen för mitt kort och spel, så jag rullade och frågor löstes .... bara en tanke ... |
|
| |||
| |||
| Ja, jag rullade tillbaka till gamla drivrutiner och flyttade fram emot beta förare och lol. Det har pågått sedan början av datorer liv lol. |