mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Grafikkort & Skärmar

Register

Utöka Windows Desktop

Reply

Thread Tools
Old 4 maj 2008, 04:29
Givargruppen

Default Utöka Windows Desktop

Hej killar,

Jag kan inte förlänga mitt skrivbord till mitt andra bildskärmen på min viktigaste desktop PC. På min laptop, när jag högerklickar på skrivbordet och klicka på Egenskaper, gå till inställningarna, det finns 2 svarta rutor med nummer 1 och 2 i dem företräder bärbar LCD och den externa TFT. Jag klickar på nummer 2, och sätter ett kryss i rutan utöka skrivbordet till denna bildskärm.

Jag kan inte göra det här på mitt skrivbord. Det bara ser det som 1 övervaka (båda är inkopplad). Om jag gör det via nvidia kontrollpanelen så är det faktiskt sträcker skrivbordet över 2 (Aktivitetsfältet löper över hela botten). Jag vill inte ha det här som när jag maximerar ett fönster tar upp båda skärmarna - som inte är vad jag vill. Jag vill kunna ha två maximerat fönster öppna - en på varje skärm.

Hoppas det är logiskt och mitt kort är XFX 8600GTS 512MB.

Tack

Tom

Mitt System: #

Processor (s):
Intel Q6600
Moderkort:
MSI P6N SLI V2
RAM Minne:
2GB DDR2 PC6400 Corsair
Grafikkort (s):
XFX Nvidia 8600GTS 512MB
Ljudkort:
Integrerad 8 Channel
Hårddisk (s):
320GB Samsung S-ATA 7200RPM
Optisk enhet (er):
LG Lightscribe
Mål / PSU:
Thermaltake Soprano & Toughpower 750W
Kylning:
Lager
Nätverk / Internet:
Wireless
Monitor (s):
Samsung SyncMaster 931BW 19 "
Operating System (s):
Windows XP Professional SP3
Old 4 maj 2008, 05:18
Givargruppen

Jag tycker att du ska kunna ändra på hur du monitorer är ordnade i nvidia kontrollpanelen, men jag är osäker på exakt hur eftersom mitt kort är ett ATI men på min finns det alternativ om hur man har duell övervaka att arbeta, säger jag bara spela runt i kontrollgruppen pannel tills du hittar det du letar efter.

Mitt System: Första OC

Processor (s):
Intel E2180@2.85
Moderkort:
Gigabyte GA-P35-DS3L
RAM Minne:
2x1GB OCZ PC2-9200 Reaper CL5
Grafikkort (s):
Gainward ATI 3850
Ljudkort:
ombord
Hårddisk (s):
Seagate Barracuda 7200.7 120GB
Optisk enhet (er):
HITACHI DVD-ROM GD-2500
Mål / PSU:
Corsair VX450
Kylning:
AC freezer7 Pro, 2x80mm, 1x90mm, 1x120mm
Nätverk / Internet:
ombord / förment 10Meg virgin kabel
Monitor (s):
Viewsonic Vx922; Viewsonic VE702m
Operating System (s):
XP Home
Old 4 maj 2008, 05:53
Givargruppen

Citat:
Ursprungligen postat av thingie2 View Post
Jag tycker att du ska kunna ändra på hur du monitorer är ordnade i nvidia kontrollpanelen, men jag är osäker på exakt hur eftersom mitt kort är ett ATI men på min finns det alternativ om hur man har duell övervaka att arbeta, säger jag bara spela runt i kontrollgruppen pannel tills du hittar det du letar efter.
Jag jagade runt så mycket och det enda alternativ är enda klon eller horisontella span (med både monitorer som 1 displayen och sträcker det över både som jag inte vill).

De är de senaste drivrutinerna så säkert det kan inte vara en förare frågan kan det?
Old 4 maj 2008, 06:27
Givargruppen

Jag skulle inte tror att det var en förare frågan, eftersom det bara inte är ett alternativ att göra detta, har föraren du installerade fick alla extra med den? med mitt ATI kan du ladda ner drivrutinen om det egna, eller föraren med katalysatoråtgärd Control Center "kan det vara lika för nvidia.
Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
Skulle du ha detta fönster i ditt rum??? redden137 Off Topic Discussion 7 2 februari 2009 16:24
Msn fönster Tingeling E-post, VoIP & IM Diskussion 4 8 februari 2008 07:04
Windows XP Pro WHATSUP Windows-operativsystem 5 27 januari 2008 09:03
Nytt fönster problem samtialou Webbläsare & FTP Klienter 1 21 december 2007 19:52
Fönster Desktop kontra Google Desktop ozzie General Software Chat 2 9 november 2007 12:03
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.