![]() |
|
|
||||||||||||
|
||||||||||||
|
Hej killar,
Med en del problem med mina XFX 8600GTS 512MB grafikkort. Nyligen (förra månaden kanske) det har NOISY! Liksom, dumt noisy bara värre och värre, och för tillfället är det bara löjligt. Så högt det kan fortfarande bli hörd (om du lyssnar) över våra dammsugare i samma rum! NVIDIA kommer inte låta mig ändra fläktvarvtal, om jag försöker och dra reglaget och klicka gäller det bara säger att inställningarna inte kan tillämpas, Rivatuner inte göra någonting och jag kan inte tänka på vad som göra! Tog ut det tidigare, rengöras allt damm men det är fortfarande samma. Den har några idéer? Ingen hårdvara har förändringar sedan bygga först byggt nästan ett år sedan. Skål Tom Mitt System: #
|
|
|
||||||||||||
|
||||||||||||
|
Hur gammal är den? Låter som lagren skulle kunna vara borta, dags för en ny fläkt.
|
||||||||||||
|
||||||||||||
|
Ja, jag håller med Dave, låter som ett lager har gått, om det är inom garantin så kan du nog skicka tillbaka det som skall ersättas.
|
|||
|
|||
|
Det är mindre än ett år gamla - säkert lager kan inte vara borta redan?
Hur lång tid tar det att få sorteras om det är borta? Eftersom det innebär att jag sedan inte har en dator tills jag får tillbaka den. |
|
|
|||
|
|||
|
det är möjligt för dem att gå så fort om de var felaktiga när den tillverkats. När det gäller hur lång tid det tar, det kommer att variera beroende på hur upptagen XFX är, ta en titt genom deras hemsida, det borde säga någonstans hur länge du förväntas att vänta på ett RMA resultat.
|
|
|
|||
|
|||
|
Talade till dem på telefonen och tydligen måste jag skicka tillbaka den till där jag fick den, dabs.com, och de kommer att skicka tillbaka den till XFX. Men den enda möjligheten från dabs just nu är ett bidrag.
|
|
|
|||
|
|||
|
Tja med bidrag, kan du få ett nytt kort av samma, eller bättre. Det kan också vara snabbare som betalning kommer förmodligen komma inom cirka en vecka, och RMA kan ta en månad eller så.
|
|
|
|||
|
|||
|
Ja det är vad jag tänker - jag naturligtvis utan en dator för så lång tid men tills jag få tillbaka pengarna och köpa ett nytt kort.
|