mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Grafikkort & Skärmar

Register

Spelproblem, tror det är grafikkortet

Reply

Thread Tools
Old 13 december 2007, 17:01
New Member Group

Default Spelproblem, tror det är grafikkortet

Hej alla, detta är mitt första inlägg på sajten, och jag vet inte mycket om datorer. Jag har nyligen köpt Oblivion till PC, och jag kan installera det bra, men när jag sätter i cd och trycker på "Play" på en liten titel skärmen som visas i titeln skärmen försvinner och en får en liten ruta i hörnet , men i likhet med 3 sekunder jag Microsoft felmeddelandet "programmet har stött på ett fel och måste avslutas." Jag har läst inlägg om minimikrav, men jag tror att jag mer än dem i alla avseenden med eventuellt undantag för min grafikdrivrutin.

Spelet kräver:
512 Mb RAM
2,0 GHz Pentium 4 eller motsvarande PROCESSOR
128 MB DIRECTX3D kompatibel drivrutin
8X DVD-ROM-enhet

Jag försöker köra det på min laptop, med:
1GB RAM
Intel Centrino MOBIL beräknas till 2,54 GHz
Mobile Intel (R) 82915GM/GMS/910GML Express Chipset family, 128MB
DVD-ROM-enhet

Om du tycker att det är grafikdrivrutinen, finns det något sätt jag kan uppdatera den? tittar på de krav, spelet liknar Doom 3, och jag kunde köra Doom 3 utan problem på denna laptop. Vad tycker du?
Old 14 december 2007, 00:14
Givargruppen

Du kommer inte att kunna köra Oblivion på din setup, även på låg.

Den "minimikrav" som visas på spel lådorna är det absoluta minimum som krävs för att få spelet att ladda. Detta artificiellt breddar marknaden för köparna, vilket skapar större vinster för beslutsfattare. Det är ett väldigt cyniskt försök till con'ing människor att köpa produkter.

Den GPU du har är en integrerad chipset (som du inte kan uppgradera) Det är inte ett särskilt kort. Dessutom äter i ditt system RAM, vilket betyder att du har mindre att köra spelet.

Spelet har en annan motor till Doom3, det är väldigt mycket grafik och kräver en särskild GPU att köra på minimum information / frame rates.

-Kanoakavirus

Mitt System: Zoomy

Processor (s):
E8400@3.6ghz (400x9) @ 1.15v
Moderkort:
Asus P5K Premium
RAM Minne:
2GB Dominator 8500
Grafikkort (s):
BFG 8800GT
Ljudkort:
Xfi Extremegamer
Hårddisk (s):
3.35TB ext lagring. 2TB int lagring
Optisk enhet (er):
LG GGC H20L
Mål / PSU:
Enermax 720w
Kylning:
AC7
Nätverk / Internet:
Monitor (s):
245b, 931B (Samsung)
Operating System (s):
Vista 32p
Old 14 december 2007, 07:46
New Member Group

Jag var faktiskt kunna hitta en lucka, för alla som har liknande problem, det finns en hemsida som kallas oldblivion.com och det är att ladda ner som gör det möjligt för mig att köra spelet. Man offrar en hel del av visuella effekter, men jag tycker det är värt det.
Old 14 december 2007, 07:56
Givargruppen

Citat:
Ursprungligen postat av jakobi2006 View Post
Jag var faktiskt kunna hitta en lucka, för alla som har liknande problem, det finns en hemsida som kallas oldblivion.com och det är att ladda ner som gör det möjligt för mig att köra spelet. Man offrar en hel del av visuella effekter, men jag tycker det är värt det.
Verkligen?

Nicely done.

Jag ska ha en SNOKANDE på det.

-Kanoakavirus
Old 14 december 2007, 08:24
Givargruppen

Uppgradering av bärbara datorer är också mycket svårt:)

Mitt System: Egenbyggda v1.2

Processor (s):
Inter Dual Core E2160@3.02Ghz
Moderkort:
Asus P5PL2-E
RAM Minne:
2 x 1GB DDR2 533MHz PC4200
Grafikkort (s):
Nvidia Geforce 7600GS 512MB
Ljudkort:
Ombord
Hårddisk (s):
Western Digital 160GB Sata HDD
Optisk enhet (er):
LG DVD-rom och LiteOn 20x DVD-RW
Mål / PSU:
Cooler Master mål och Antec PSU
Kylning:
2x Antec Fläktar
Nätverk / Internet:
BT Bredband
Monitor (s):
Samsung SyncMaster 931cw 19 "
Operating System (s):
XP Pro, Vista Ultimate, Ubuntu
Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
Nytt grafikkort - Aktuella Card = NVIDIA GeForce 6150SE nForce 430 anaconda1991 Grafikkort & Skärmar 9 5 august 2009 08:44
Stora problem med mitt Geforce 7300LE grafikkort Den Revolver Grafikkort & Skärmar 2 18 mars 2009 11:26
Problem med ASUS EN6200TC512 grafikkort ... desperat efter hjälp I Love Ivan Grafikkort & Skärmar 3 25 sep 2008 09:00
Grafikkort / övervaka problem Lone500 Grafikkort & Skärmar 8 18 januari 2008 17:02
Game / Grafik problem - Hjälp snälla! kyle PC & Console Gaming 3 7 november 2007 14:44
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.