![]() |
|
| |||
| |||
| Hej alla, detta är mitt första inlägg på sajten, och jag vet inte mycket om datorer. Jag har nyligen köpt Oblivion till PC, och jag kan installera det bra, men när jag sätter i cd och trycker på "Play" på en liten titel skärmen som visas i titeln skärmen försvinner och en får en liten ruta i hörnet , men i likhet med 3 sekunder jag Microsoft felmeddelandet "programmet har stött på ett fel och måste avslutas." Jag har läst inlägg om minimikrav, men jag tror att jag mer än dem i alla avseenden med eventuellt undantag för min grafikdrivrutin. Spelet kräver: 512 Mb RAM 2,0 GHz Pentium 4 eller motsvarande PROCESSOR 128 MB DIRECTX3D kompatibel drivrutin 8X DVD-ROM-enhet Jag försöker köra det på min laptop, med: 1GB RAM Intel Centrino MOBIL beräknas till 2,54 GHz Mobile Intel (R) 82915GM/GMS/910GML Express Chipset family, 128MB DVD-ROM-enhet Om du tycker att det är grafikdrivrutinen, finns det något sätt jag kan uppdatera den? tittar på de krav, spelet liknar Doom 3, och jag kunde köra Doom 3 utan problem på denna laptop. Vad tycker du? |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Du kommer inte att kunna köra Oblivion på din setup, även på låg. Den "minimikrav" som visas på spel lådorna är det absoluta minimum som krävs för att få spelet att ladda. Detta artificiellt breddar marknaden för köparna, vilket skapar större vinster för beslutsfattare. Det är ett väldigt cyniskt försök till con'ing människor att köpa produkter. Den GPU du har är en integrerad chipset (som du inte kan uppgradera) Det är inte ett särskilt kort. Dessutom äter i ditt system RAM, vilket betyder att du har mindre att köra spelet. Spelet har en annan motor till Doom3, det är väldigt mycket grafik och kräver en särskild GPU att köra på minimum information / frame rates.
|
| |||
| |||
| Jag var faktiskt kunna hitta en lucka, för alla som har liknande problem, det finns en hemsida som kallas oldblivion.com och det är att ladda ner som gör det möjligt för mig att köra spelet. Man offrar en hel del av visuella effekter, men jag tycker det är värt det. |
|
| |||
| |||
| Citat:
Nicely done. Jag ska ha en SNOKANDE på det.
__________________ hörde wow är ett bättre preventivmedel sedan p-piller, inget skämt jag spelade rs för 2-3 år och 2 veckor efter att jag slutat Jag förlorade min oskuld. -Kanoakavirus |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Uppgradering av bärbara datorer är också mycket svårt:)
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Nytt grafikkort - Aktuella Card = NVIDIA GeForce 6150SE nForce 430 | anaconda1991 | Grafikkort & Skärmar | 9 | 5 august 2009 08:44 |
| Stora problem med mitt Geforce 7300LE grafikkort | Den Revolver | Grafikkort & Skärmar | 2 | 18 mars 2009 11:26 |
| Problem med ASUS EN6200TC512 grafikkort ... desperat efter hjälp | I Love Ivan | Grafikkort & Skärmar | 3 | 25 sep 2008 09:00 |
| Grafikkort / övervaka problem | Lone500 | Grafikkort & Skärmar | 8 | 18 januari 2008 17:02 |
| Game / Grafik problem - Hjälp snälla! | kyle | PC & Console Gaming | 3 | 7 november 2007 14:44 |
| Thread Tools | |
| |