![]() |
|
| |||
| |||
| Hei, Jeg lurte på om noen grafikkort er kompatibelt med alle hovedkort? Jeg bruker Windows XP. Jeg har en ASUS A8N-VM/NBP med en integrert NVIDIA GeForce 6150B GPU, og en AMD Athlon 64 3200 +. Jeg har en PCI x16 slot og lurte på om noen PCI grafikkort ville fungere? Takk JT80 |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Det stemmer, aslong det er rett koblingstypen (PCI-E osv.), og du har en strømforsyning som er kraftig nok, og har de rette kontaktene avhengig GFX kortet, noen kort skal fungere.
| |||
| |||
| Sitat:
Takk for svar. Hvordan finner jeg ut min nåværende strømforsyning og hvordan kan jeg oppgradere den (hvis mulig)? Jeg har åpnet min datamaskin men sa ingenting. Takk JT80 |
|
| |||
| |||
| Hvis du åpner tilfelle bør du se omtrent slik ut: ![]() Du ser i boksen ser ting i øvre venstre? det er PSU. Hvis du ser på siden av det den vil ha et bord lokking litt som dette: ![]() kan du ta et bilde av det, vert den (på et sted som imageshack.us) Og legge en lenke til den her. |
|
| |||
| |||
| |
|
| |||
| |||
| Ok, vel det ser ut, hvis du ønsker å få et grafikkort (som er verdt å få) vil du trenge en ny PSU, samt at man ikke pumpe ut mye juice på 12V skinner. |
|
| |||
| |||
| Sitat:
Takk JT80 |
|
| |||
| |||
| Vel det er nok enklere å bare anbefale en PSU, den jeg vil anbefale for deg, vil være det Corsair 450W, det er en veldig god PSU, og er ikke dyrt heller. |
|
| |||
| |||
| Ok, men ikke for mye makt brenne ut min datamaskin, ville 450W arbeid? Også gjelder grafikkort som en tror du recommened som også ikke er for dyrt (som £ 30-35)? Og ville mitt hovedkort er kompatibelt med 512 MB eller mer grafikk-kort? Takk JT80 |
|
| |||
| |||
| Du kan ikke ha for mye makt for PSU, så den bare legger ut hva som er påkrevd, så selv om du får en 10KW PSU, men systemet bare ønsker 1W, den PSU bare slukke 1W strøm (tallene veldig ekstreme, og du kan ikke få PSU som høy, heller ikke systemer trekke den lille, noen gang, det var bare et eksempel) På dette budsjettet, jeg kan si, er det antagelig ikke verdt å oppgradere ennå, du vil bruke et minimum på ca £ 70 jeg vil si å gjøre det verdt det (en 9600GT) Hovedkortet betyr ingenting om hvor mye minne det er på gfx kortet. |