mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Grafikkort & Skärmar

Register

Grafikkort kompatibilitet

Reply

Thread Tools
Old 5 November 2008, 15:17
Ledamot Gruppen

Default Grafikkort kompatibilitet

Hej,

Jag undrar om alla grafikkort är kompatibel med alla moderkort? Jag använder Windows XP. Jag har ett ASUS A8N-VM/NBP med ett integrerat NVIDIA GeForce 6150B GPU och en AMD Athlon 64 3200 +. Jag har ett PCI x16 slot och undrade om någon PCI grafikkort skulle fungera?

Tack

JT80
Old 5 November 2008, 16:36
Givargruppen

Yea, aslong eftersom det är den rätta kontakten typ (PCI-E osv) och du har ett nätaggregat som är stark nog, och har rätt kontakter beroende på GFX kort, alla kort borde fungera.

Mitt System: Första OC

Processor (s):
Intel E2180@2.85
Moderkort:
Gigabyte GA-P35-DS3L
RAM Minne:
2x1GB OCZ PC2-9200 Reaper CL5
Grafikkort (s):
Gainward ATI 3850
Ljudkort:
ombord
Hårddisk (s):
Seagate Barracuda 7200.7 120GB
Optisk enhet (er):
HITACHI DVD-ROM GD-2500
Mål / PSU:
Corsair VX450
Kylning:
AC freezer7 Pro, 2x80mm, 1x90mm, 1x120mm
Nätverk / Internet:
ombord / förment 10Meg virgin kabel
Monitor (s):
Viewsonic Vx922; Viewsonic VE702m
Operating System (s):
XP Home
Old 6 november 2008, 01:14
Ledamot Gruppen

Citat:
Ursprungligen postat av thingie2 View Post
Yea, aslong eftersom det är den rätta kontakten typ (PCI-E osv) och du har ett nätaggregat som är stark nog, och har rätt kontakter beroende på GFX kort, alla kort borde fungera.
Hej,
Tack för att svara. Hur får jag reda på mitt nuvarande nätaggregat och hur kan jag uppgradera den (om möjligt)? Jag har öppnat min dator, men sade ingenting.

Tack

JT80
Old 6 november 2008, 02:59
Givargruppen

Om du öppnar fallet bör du se ungefär så här:

Du se rutan ser sak i övre vänstra? det är PSU. Om du tittar på sidan av det kommer det att ha ett bord lokking lite så här:

kan du ta en bild av den, placera den (i någon liknande imageshack.us) Sedan skicka en länk till det här.
Old 6 november 2008, 13:57
Ledamot Gruppen

Tack ännu en gång.

Jag öppnade den och det är allt jag hittade:

Old 6 november 2008, 15:44
Givargruppen

Ok, och det verkar som om du vill få ett grafikkort (som är värt att få) kommer du att behöva en ny PSU samt att man inte pumpar ut mycket saft på 12V skenor.
Old 7 november 2008, 01:32
Ledamot Gruppen

Citat:
Ursprungligen postat av thingie2 View Post
Ok, och det verkar som om du vill få ett grafikkort (som är värt att få) kommer du att behöva en ny PSU samt att man inte pumpar ut mycket saft på 12V skenor.
Jag är ledsen men jag vet inte något om primära urvalsenheter, vad jag tänkt att vara ute efter, vilken typ av spänning?

Tack

JT80
Old 7 november 2008, 01:40
Givargruppen

Jo det är nog lättare att bara rekommendera en PSU, det jag skulle rekommendera för dig, skulle vara Corsair 450W, det är ett mycket bra PSU, och inte alltför dyrt heller.
Old 7 november 2008, 06:53
Ledamot Gruppen

Ok, men inte alltför mycket makt bränna ut min dator, skulle 450W arbete? Dessutom gäller grafikkort som en ni rekommenderar som också är för dyrt (liksom £ 30-35)? Och skulle mitt moderkort vara förenlig med 512 MB eller mer grafik kort?

Tack

JT80
Old 7 november 2008, 07:08
Givargruppen

Du kan inte ha för mycket makt för din PSU, eftersom det bara ger ut vad som krävs, så även om du får en 10KW PSU, men datorn bara vill 1W, den PSU kommer bara ut 1W makt (siffrorna är mycket extrem, och du kan inte få PSU är hög, inte heller system dra den lilla, någonsin, det var bara ett exempel)

Vid denna budget, skulle jag vilja säga, det är förmodligen inte värt att uppgradera än, du vill spendera en minst ca £ 70 skulle jag säga att göra det värt det (ett 9600GT)

Moderkortet spelar ingen roll om hur mycket RAM finns på Gfx kort.
Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
Hur använder jag Grafikkort Som Ram? Fräck Grafikkort & Skärmar 4 12 september 2009 03:16
Behöver du nytt grafikkort Black Magic Grafikkort & Skärmar 2 2 januari 2008 13:28
Hjälp mig att köpa ett nytt grafikkort bliz Grafikkort & Skärmar 33 27 november 2007 19:15
Vilket grafikkort att köpa? hartleyb Grafikkort & Skärmar 1 7 november 2007 16:40
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.