mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Grafikkort & Skärmar

Register

Grafikkort kompatibilitet

Reply

Thread Tools
Old 7 november 2008, 09:03
Ledamot Gruppen

Default Grafikkort kompatibilitet

Åh, tack det visste jag inte.
Anledningen till att jag vill uppgradera är att det finns spel som inte fungerar på min dator ordentligt och jag ville uppgradera min dator så att de skulle kunna arbeta. Finns det något jag kan göra för att få dem att fungera förutom uppgradera mitt grafikkort och min RAM (jag har 1 GB nu).

Tack

jt80
Old 7 november 2008, 09:32
Givargruppen

det beror, om du behöver en bättre Gfx kort för det, det finns inte något som kan göras, utom få ett nytt kort, det beror på vad som inte fungerar. Får du ett felmeddelande när du försöker spela spelet eller installera?

Mitt System: Första OC

Processor (s):
Intel E2180@2.85
Moderkort:
Gigabyte GA-P35-DS3L
RAM Minne:
2x1GB OCZ PC2-9200 Reaper CL5
Grafikkort (s):
Gainward ATI 3850
Ljudkort:
ombord
Hårddisk (s):
Seagate Barracuda 7200.7 120GB
Optisk enhet (er):
HITACHI DVD-ROM GD-2500
Mål / PSU:
Corsair VX450
Kylning:
AC freezer7 Pro, 2x80mm, 1x90mm, 1x120mm
Nätverk / Internet:
ombord / förment 10Meg virgin kabel
Monitor (s):
Viewsonic Vx922; Viewsonic VE702m
Operating System (s):
XP Home
Old 8 November, 2008, 11:12
Ledamot Gruppen

I två matcher ett felmeddelande kom upp sa mitt grafikkort är inte tillräckligt bra men jag kan spela på lägsta inställningar. I ett spel går alla bitty och långsam och grafiken är inte stor alls.

Tack

JT80
Old 8 November, 2008, 17:06
Givargruppen

Inte låter som det finns något som du kan göra för att förbättra dessa bilder utan att köpa ett nytt grafikkort då.
Old 8 November, 2008, 18:14
Givargruppen

Den Athlon 64 3200 + är en gemensam kärna. Beroende på vilka spel du spelar, som kan hindra prestanda. Du fortfarande kommer att få ett uppsving i de flesta program på grund av att spel i allmänhet inte är CPU-begränsade, men om du spelar på låg upplösning eller om du spelar vissa sådana, du kanske är lite besviken.
"Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. "

Mitt System: 日夏子

Processor (s):
Core 2 Duo E6400 2,13 -> 3.01ghz
Moderkort:
MSI P6N SLI Platinum LGA 775
RAM Minne:
2GB Patriot Extreme Performance
Grafikkort (s):
PNY 8800GTS 320MB
Ljudkort:
Sound Blaster Xtremegamer 7.1
Hårddisk (s):
80GB + 500GB
Optisk enhet (er):
2x SATA
Mål / PSU:
Antec 900 + 620W Aerocool zeroDBA
Kylning:
4x 120mm Yate-Loon + 200mm toppen
Nätverk / Internet:
Qwest
Monitor (s):
Dell 22 "S2209W (1920x1080)
Operating System (s):
Windows XP + 7
Old 9 november 2008, 07:17
Ledamot Gruppen

Så kan säga att jag skulle få Corsair 450W PSU, det GeForce 9600GT 512MB och 1GB RAM. Skulle detta påskynda spelet och göra det möjligt för mig att spela på höga inställningar? Eller måste jag köpa en dubbel-eller quad core-processor också? Om detta fungerar hur länge skulle detta sista innan jag skulle behöva uppgradera igen för att spela nya spel? Dessutom skulle det vara mer värt att vänta lite och sälja min gamla dator inorder att köpa en ny med bättre specs?

Tack

JT80
Old 9 november 2008, 07:27
Ledamot Gruppen

Vad gör du sugguest jag göra?

Tack
Old 9 november 2008, 15:30
Givargruppen

Du kommer huvudsakligen att köpa en ny dator om du har en ny processor och moderkort tillsammans med resten.

De grafikkort vi över, RAM kommer inte - och RAM är faktiskt dyrare för dessa äldre system än att köpa nya DDR2 RAM.

Du kommer att få ett uppsving, så jag rekommenderar ett 9800GT och PSU nu, eftersom de kan ta över och sedan ersätter resten av systemet senare. Alternativt kan du sälja det, men jag är inte säker på hur mycket du får för det.
"Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. "
Old 10 november 2008, 01:30
Ledamot Gruppen

ok, men skulle min processor bromsa grafikkortet och hålla den från påskynda min gameplay? Dessutom skulle uppdatera RAM också snabbare?

Tack

JT80
Old 10 november 2008, 03:07
Givargruppen

Kanske, men tanken är om det inte du sparar bekostnad av resten, och om den gör det kan du bara använda de saker du köpte och pop på ett moderkort, RAM och en processor, och du är bra .

Du kör ett anständigt enda Core-processor, även om det och RAM kommer att skada dig på låg upplösning, jag tror det är definitivt värt uppgraderingen. Generellt sett kommer du inte få så mycket ut för kortet som du gör med en modern processor och DDR2 RAM, men jag skulle ge det en chans.

Jag skulle vara tveksamma till att uppgradera RAM som original DDR är ganska ovanligt och ganska dyrt nuförtiden. Om du inte får tillräcklig prestanda med 1GB och ett nytt kort då det inte är sannolikt något mer kommer att hjälpa så mycket och betala ut näsan i ytterligare 1GB eller Matchat 2GB skulle vara mindre kostnadseffektiv än att lägga den mot nya, moderna komponenter.

Om pengarna är mindre problematiska än temne, I'd för hela RUBBET och använda din gamla HDD, opticals och fall. Uppenbarligen antingen sätt kan du föra över grafikkortet och PSU, men om du har budget till strax över det hela och vill inte koppla upp PSU och grafikkort och test i stället för att veta om det ska fungera på det första går det skulle vara den optimala lösningen. I så fall bör köra så väldigt lite. Jag ska redigera / göra en ny post i en del val i lite, bära med mig.
Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
Hur använder jag Grafikkort Som Ram? Fräck Grafikkort & Skärmar 4 12 september 2009 03:16
Behöver du nytt grafikkort Black Magic Grafikkort & Skärmar 2 2 januari 2008 13:28
Hjälp mig att köpa ett nytt grafikkort bliz Grafikkort & Skärmar 33 27 november 2007 19:15
Vilket grafikkort att köpa? hartleyb Grafikkort & Skärmar 1 7 november 2007 16:40
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.