![]() |
|
| |||
| |||
| Hej, Ursäkter första om följande är de mest grundläggande frågor! Jag har precis köpt en ny bildskärm till min dator, en 22 "LG 2252, och jag konstaterade att DVD visas ganska kornig, och inte ens i närheten så skarp som jag hade hoppats. Jag undrade om detta skulle bero på grafik kort jag har? Jag har inte uppgraderat kortet sedan köper min dator 5 år sedan - det är ett Radeon 9200-serien. Jag har ingen aning om detta är ett bra kort, eller om att köpa en nyare kort kommer att förbättra min film tittar på, vilket är det primära användning för min dator. Om det skulle, vilket grafikkort bör jag vara ute efter att få? All hjälp med detta skulle vara mycket tacksamt emot! Skål, Jimbo |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Har du kontrollerat alla resolutionen inställningar och färgen på skärmen?
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| En SD DVD blåses upp till full 1650x1050 kan se ganska korniga. Innebär detta visas när den körs i fönsterläge? Nytt grafikkort förmodligen inte kommer att ändra på någonting om inte den nuvarande har en svår Temne avkodning av video och inför artifakter eller överhettning och införa artefakter där också.
"Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. " Mitt System: 日夏子
|
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Äkta DVD? Som laddas ner eller från bilen bytet kommer att se skiten, för det mesta.
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Kanske sin programvara? Prova VLC det ganska bra. Och även en annan sak: Datorn är 5 år gammal, så det kan helt enkelt inte kunna hantera nyare DVD-skivor.