mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Grafikkort & Skärmar

Register

Vilket Grafikkort????

Reply

Thread Tools
Old 17 november 2008, 12:01
Ledamot Gruppen

Hej, jag har en dell dimension 3000 som brukar spela spel, im inte ute efter att spendera för mycket men jag dont har ledtråd, dvs ingen techie, Tack i anticepation.
Johnnie
Old 17 november 2008, 12:08
Moderator-gruppen

Rätta mig om im fel men jag tror att 3000 är integrerad bara (inga AGP eller PCI-E)
Vilket innebär att du kan bara lägga PCI grafikkort i den, vilket är under drivs och over priced

Mitt System: Några andra älskare!

Processor (s):
E8500 E0@4.1Ghz (stock volt)
Moderkort:
BIOSTAR TPower I45
RAM Minne:
4GB OCZ PC2-8500 PLATINA
Grafikkort (s):
X1950 Pro
Ljudkort:
Hårddisk (s):
2
Optisk enhet (er):
LG GSA-DVD ± RW / DVD ± R / PhillipsDVDRW
Mål / PSU:
IQute 0508ula/SILVERSTONE OP850
Kylning:
Big Typhoon VX
Nätverk / Internet:
Chorus / NTL 20MB
Monitor (s):
Acer X223W 22 "widescreen 1680 × 105
Operating System (s):
Windows 7 64bit Ultimate
Old 17 november 2008, 12:25
Ledamot Gruppen

Tack CM, Im sorry men jag vet inte! en Pci från ett AGP, jag dont tror att jag behöver en super hi prestation med tanke på att datorn måste vara 3-4 år gamla.
Jag är fortfarande yrvaken och förvirrad!
Old 17 november 2008, 13:22
Moderator-gruppen

90% + av grafikkort använder AGP eller PCI-E uttag för anslutning till moderkort och så vitt jag vet datorn inte ha heller. Så du kommer att få ett som ansluts via någon av dina PCI-platser
Jag inte säker på vad Kinda spel du vill spela, men alternativen är mycket begränsad
Något liknande den här är den insats som du kan hoppas på riktigt

Du bör hämta CPUID, Kör det och väljer moderkort flik och berätta vad det står bredvid grafiskt gränssnitt

Old 17 november 2008, 16:10
Ledamot Gruppen

HI, yeh ive köra som prog och avsnitt förutom grafiskt gränssnitt är tom! ?
Old 17 november 2008, 16:21
Moderator-gruppen

Jag antar integrerat är det du har då så PCI är din enda möjlighet
Så från min länk i den andra efter det ser ut som kommer att vara din bästa insats, vad Kinda spel du vill spela ändå?

Old 18 november 2008, 00:19
Ledamot Gruppen

Tack än en gång Sverige för den hjälp jag har icke spelat ett spel i 3 år men jag aldrig färdiga Max Payne 2 så trodde id har en gå b4 se filmen, så jag gissar på att ett verkligt grundläggande kortet skulle göra, Hela st vill ha en uppgradera någon gång så jag vet inte det sitt värde turbocharging det nu,
jubelropet Johnnie
Old 18 november 2008, 21:23
Givargruppen

Du kan inte turbo kostnad eller ens uppgradera den maskinen i alla fall som är meningsfulla för de pengar för ett spel ansökan. Den byggdes på HORN vissa tekniska framsteg som har lämnat den bakom så att säga. Det är en stor maskin för många program och så länge som du är nöjd med det, jag vill inte kasta bort det, men .......... Jag vill inte spendera en krona på det för några uppgraderingar. Dells är byggda på ett sådant sätt att du inte kan uppgradera dem mycket. Heck, kan du inte ens kasta bort alla de delar och installera alla nya delar i ärendet.

Det verkar ha fungerat dina syften väl men jag skulle föreslå att se filmen utan att avsluta spelet lol. Annars som kommer att vara en dyr film biljett ...........

Jag hoppas att jag inte stött på så hårt som det var inte min avsikt. Min avsikt är att rädda dig från att kasta bort pengar.
Old 19 November 2008, 08:29
Administrator Group

Jag vill börja spara till ett anständigt översyn, dvs, nya mobo, chips och GFX kortet.

Alla PCI-kortet kan du lägga till din aktuella setup gör ingen större skillnad på prestanda.

Mitt System: Hybr! D

Processor (s):
AMD Turion 64 X2 TL-64 2.2GHz
Moderkort:
HP nForce 560
RAM Minne:
2GB DDR2 PC2-5300
Grafikkort (s):
Nvidia 7150M Flygburet Integrerad
Ljudkort:
5.1 Ombord Integrerad
Hårddisk (s):
250GB 5400RPM SATA300
Optisk enhet (er):
18x CD / DVDRW-DL ATA
Mål / PSU:
Lager HP
Kylning:
Lager HP
Nätverk / Internet:
10/100 Nic / 10 MB Virgin Cable
Monitor (s):
17 "WXGA + HD BrightView Widescreen
Operating System (s):
Windows 7 Ultimate 32Bit
Old 19 November 2008, 10:24
Ledamot Gruppen

Thanx, Just nu jag skränande köra något spel, det vill säga det finns inget kort, ive sett pci kort på ebay för 5-10 pund, vad tycker du?
Ta
Reply

Register
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.