mindre egenkapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Kabinetter & Skjermer

Register

Grafikkortkonfigurasjon kompatibel?

Reply

Thread Tools
Old 30nde Nov 2008, 19:19
New Member Group

Default Grafikkortkonfigurasjon kompatibel?

Hei, Jeg lurte på om maskinen min kunne holde en Nvidia GeForce 9800 GX2 grafikkortet .. Maskinen er ikke så veldig toppen hakk eller oppdatert, men det er ikke horribly dårlig. Hvis det ikke virker, hva som ville være et godt grafikkort for spill at datamaskinen kan bruke?

Spesifikasjoner:

Prosessor - 3,00 gigahertz Intel Pentium 4
16 kilobyte primære minne cache
1024 kilobyte videregående minne cache

Hovedkort - ASUSTeK Computer Inc. P4SD-LE 'Rev 1.xx
Buss Klokke: 200 megahertz

Dens bare fikk en gig RAM akkurat nå, men jeg kan oppgradere det.
Its fikk Windows XP nå, men jeg kan også oppdatere det til Vista.

Hvis det er andre ting du trenger for at jeg tapte, la meg vite det.

Takk
Old 1st 2008 des 03:42
Administrator Group

Hva GFX kortet har du nå?

Min System: Hybr! D

Prosessor (er):
AMD Turion 64 X2 TL-64 2.2GHz
Hovedkort:
HP nForce 560
RAM-minne:
2GB DDR2 PC2-5300
Graphics Card (s):
Nvidia 7150M Om bord Integrert
Lydkort:
5.1 Om bord Integrert
Harddisk (er):
250GB 5400RPM SATA300
Optisk stasjon (er):
18x CD / DVDRW-DL ATA
Case / PSU:
Stock HP
Cooling:
Stock HP
Nettverk / Internett:
10/100 Nic / 10MB Virgin Kabel
Skjerm (er):
17 "WXGA + HD BrightView Widescreen
Operating System (s):
Windows 7 Ultimate 32Bit
Old 1st 2008 des 06:41
Medlem Group

Ja, hvis du har en PCI-E 2.0, maskinen kan håndtere den. Men forutsatt fra prosessoren, har du sannsynligvis DDR1 Mobo, og du vil ikke få det fulle potensialet av grafikkortet.
Old 16nde Jan 2009, 15:36
Medlem Group

sin kompatible men mitt råd er holde seg borte fra alle TOPP grafikkort dersom du har Pentium 4 cos "Stol på meg Jeg har et 7600GT og min P4 er bottlenecking det da også sitt til 3.2GHZ. jeg sterkt anbefaler deg å holde deg unna de kortene cos' det ville være bortkastet du ikke skal få noe mer enn 7900GT ytelse cos' av flaskehalser
Old 19 januar 2009, 12:47
Medlem Group

Hvordan pokker kan du flaskehals på 3.2GHz P4? Min X1650 Pro fikk meg gjennom Crysis med alle prosessor stuff (fysikk, lyd osv.) cranked opp til høy. Masser av plass til venstre, 60 prosent noe bruksstatistikk sa Oppgavebehandling .. Hyper tråder tar effektiv klokke hastigheten til 4.8GHz too ..

til OP: MAYOR med 3,0 GHz Pentium 4, du kjører på en 478 socket. Dette betyr at beste grafikkortet er for AGP port .. The 9800 GX2 er et PCI-e kort, wont fit. Hvis du har en LGA775 Socket og en 3,0 GHz Pentium 4 så er sjansen stor kan du bruke et PCI-e kort. Jeg ville finne et verktøy for å se hvilke porter hovedkortet har fri, og se om du har en PCI-e x16 slot åpne en 9800GX2 skal sitte pent i det.
Old 20nde Jan 2009, 11:42
Medlem Group

"Hvordan pokker kan du flaskehals på 3.2GHz P4? Min X1650 Pro fikk meg gjennom Crysis med alle prosessor stuff (fysikk, lyd osv.) cranked opp til høy. Masser av plass til venstre, 60 prosent noe bruk sa Oppgavebehandling. . Hyper tråder tar effektiv klokke hastigheten til 4.8GHz too .. "

Første ting, jeg er på en Northwood CPU og bedømme om hvordan du har Hyperthreading Jeg antar din på en Prescott. Det resultatbetegnelsen gap mellom Northwood og Prescott også jeg dont har Hyperthreading. Det er en 2,4 Overclocked til 3.2Ghz, da jeg skru FSB og slå den ned til 3.06GHz min 3DMakr05 Score går ned etter 1000 ~ 2000, når CPU er raskere den går opp, så dens bottlenecking.

"Hyper tråder tar effektiv klokke hastigheten til 4.8GHz også." Det er galt, Hyperthreading er påvist å skade spill og selv om kampene ble multi-threaded vil du ikke få mye av ytelsen øke fordi det er ikke en full tokjerners de spare 20% CPU-kraft for neste tråd hvordan virker som tar effektiv klokke hastigheten til 4.8GHz. P4 er gamle nå dager (med mindre du har en ny Cedar Mill 65nm) selv min Laptops Celeron 560 2.133GHz eide min 3.2Ghz lett i CPU benchmark og CPU Score 3DMarks05 ga meg. Jeg kjøpte masse effekt i går og min CPU holdt tilbake FPS (9 -15 FPS), fordi det bruker Unreal 3-motoren som er svært CPU-avhengige, nå vil jeg ha ny PC: (

Vel tilbake til emnet, prøvde jeg søker du hovedkort i ASUS Support og fant ingenting. Vel som nevner før jeg ville ikke gå for nær TOP END grafikkort med P4 og Selv om du har AGP det er ikke verdens ende, er det fortsatt god AGP-kort som 3850, selv om jeg anbefaler ikke at du får et med P4. Et godt valg kan være X1950 eller 7900GT. Men se litt nærmere det hjelper mye ..
Old 20nde Jan 2009, 12:07
Medlem Group

Min datamaskin er vurdert til å ha 4.8GHz av prosesseringskraften .. 3.2GHz klokke hastighet pluss hypervirkeligheten tråder gjør det slik. Jeg er enig, Hyper Threading på Pentium 4 var så mye brukt som en sjokolade brann vokte men Hyper Threading nesten 0 virkning på evnen. http://www.tomshardware.com/reviews/intel ,751-22. html Dette viser den Northwood kjerne var raskere på 3.2GHz i noen tester også med Hyper Threading blir litt nyttig i den første testen og de tre andre som er innenfor en liten margin mindre hastighet.

Etter 2 logiske prosessorer gir mer data får gjennom på et visst tidspunkt, betyr dette at prosessoren er raskere i kjernen. Klokken farten går opp til 1,5 X hva det var. Dette ikke mener det er raskere. Jeg bruker Prescott core på standard 3.2GHz, kanskje den Northwood core ikke var vennlig med Hyper Threading men det virker det Prescott går bedre med det.

Som svar på OP, et ATI X1650 er et flott lite kort koster ~ £ 35 og er vel verdt en titt hvis du ikke ønsker å oppgradere systemet. Jeg anbefaler at du gjør det fordi ytelsen øke blir store og du kan bruke 9800GX2, et ord av advarsel om, se denne videoen først. Det står om 9800GTX overfor GX2. Se på tester på det og se om du kan spare penger!
Old 20nde Jan 2009, 18:05
Donor Group

Hyperthreading har absolutt ingenting å gjøre med klokke hastighet, og du kan ikke multiplisere eller legge klokke hastigheter. Prosessoren kan bli raskere i enkelte programmer, men dette er ikke på grunn av klokke hastighet, er det fordi mer arbeid som blir gjort per klokke, esp. på hurtigbufferen tilløp.
"Jeg elsket P182 så mye at når kona system var bråkete og trengte all slags rengjøring, jeg kjøpte henne en. Da jeg ønsket en katt, jeg kjøpte en P182. The P182 er ikke en katt per se, men det er fremdeles et utmerket kjøp.

Min System: 日夏子

Prosessor (er):
Core 2 Duo E6400 2,13 -> 3.01ghz
Hovedkort:
MSI P6N SLI Platinum LGA 775
RAM-minne:
2GB Patriot Extreme Performance
Graphics Card (s):
PNY 8800GTS 320MB
Lydkort:
Sound Blaster Xtremegamer 7.1
Harddisk (er):
80 GB + 500 GB
Optisk stasjon (er):
2x SATA
Case / PSU:
Antec 900 + 620W Aerocool zeroDBA
Cooling:
4x 120mm Yate-Loon + 200mm toppen
Nettverk / Internett:
Qwest
Skjerm (er):
Dell 22 "S2209W (1920x1080)
Operating System (s):
Windows XP + 7
Old 21. Jan 2009, 09:32
Medlem Group

Klokken hastighet ikke går opp åpenbart, mener jeg hastigheten prosessoren kjører på er det samme som å kjøre den på 4.8GHz i stedet for 3.2GHz
Reply

Register
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.