mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Grafikkort & Skärmar

Register

Grafikkort kompatibel?

Reply

Thread Tools
Old 30 November 2008, 19:19
New Member Group

Default Grafikkort kompatibel?

Hej, Jag undrar om min dator skulle kunna hålla ett Nvidia GeForce 9800 GX2-grafikkort .. Datorn är inte särskilt vass eller uppdaterade, men det är inte fruktansvärt dåligt. Om det inte fungerar, vad skulle vara ett bra grafikkort för spel som min dator kan använda?

Specs:

Processor - 3,00 gigahertz Intel Pentium 4
16 kilobyte primärt minne cache
1024 kilobyte sekundärt minne cache

Moderkort - ASUSTeK Computer Inc. "P4SD-LE" Rev 1.xx
Bus Clock: 200 megahertz

Den har bara ett gig RAM just nu, men jag kan uppgradera det.
Den har Windows XP nu, men jag kan också uppdatera den till Vista.

Om det finns mer som du behöver för att jag missade, låt mig veta.

Tack
Old 1 december 2008, 03:42
Administrator Group

Vad GFX kortet har ni för närvarande?

Mitt System: Hybr! D

Processor (s):
AMD Turion 64 X2 TL-64 2.2GHz
Moderkort:
HP nForce 560
RAM Minne:
2GB DDR2 PC2-5300
Grafikkort (s):
Nvidia 7150M Flygburet Integrerad
Ljudkort:
5.1 Ombord Integrerad
Hårddisk (s):
250GB 5400RPM SATA300
Optisk enhet (er):
18x CD / DVDRW-DL ATA
Mål / PSU:
Lager HP
Kylning:
Lager HP
Nätverk / Internet:
10/100 Nic / 10 MB Virgin Cable
Monitor (s):
17 "WXGA + HD BrightView Widescreen
Operating System (s):
Windows 7 Ultimate 32Bit
Old 1 december 2008, 06:41
Ledamot Gruppen

Ja, om du har en PCI-E 2.0, datorn klarar det. Men om man antar från din processor, har du förmodligen DDR1 Mobo, och du kommer inte att få den fulla potentialen av grafikkort.
Old 16 januari 2009, 15:36
Ledamot Gruppen

dess förenlig men mitt råd är håll dig borta från alla TOP grafikkort om du har Pentium 4 cos "lita på mig Jag har ett 7600GT och min P4 är genomströmning när ens dess på 3.2GHZ. Jag råder dig att hålla dig borta från dem kort cos "skulle det bara vara ett slöseri du inte kommer få något mer än 7900GT prestanda cos" av flaskhalsar
Old 19 januari 2009, 12:47
Ledamot Gruppen

Hur fan kan du flaskhals på en 3.2GHz P4? Min X1650 Pro mig genom Häxkungens med alla bearbetningsföretaget stuff (fysik, ljud etc.) cranked upp till högt. Massor av utrymme kvar, 60 något procent använt denna uppgift chef .. Hyper threading tar effektivt klockan hastigheten till 4.8GHz också ..

till OP: Att döma av de 3,0 GHz Pentium 4, du kör på en 478 socket. Det betyder att ditt bästa grafik kortet för AGP hamnar .. De 9800 GX2 är ett PCI-e-kort, brukar passa. Om du har ett LGA775 sockel och en 3,0 GHz Pentium 4 då är chansen att du kan använda ett PCI-e kortet. Jag vill hitta ett verktyg för att se vad som hamnar ditt moderkort har ledigt och se om du har en PCI-E x16 slot öppna ett 9800GX2 kommer sitta fint i det.
Old 20 januari 2009, 11:42
Ledamot Gruppen

"Hur fan kan du flaskhals på en 3.2GHz P4? Min X1650 Pro mig genom Häxkungens med alla bearbetningsföretaget stuff (fysik, ljud etc.) cranked upp till högt. Massor av utrymme kvar, 60 något procent användning sade Aktivitetshanteraren. . Hyper threading tar effektivt klockan hastigheten till 4.8GHz för .. "

Första sak, jag är på en Northwood CPU och att döma av hur du har hyperthreading Jag antar att ditt på Prescott. Det finns en resultatskillnaderna mellan Northwood och Prescott även jag dont har hyperthreading. Det är en 2.4Ghz Overclocked till 3.2Ghz, när jag växla FSB och förvandla det till 3.06GHz min 3DMakr05 Värdering går ner från 1000 ~ 2000, då processorn är snabbare den går upp, så dess genomströmning.

"Hyper threading tar effektivt klockan hastigheten till 4.8GHz också." Thats fel hyperthreading har visat sig skada spel och även om spel var flera gängade du inte kommer att få mycket av en prestation öka eftersom inte en full dual core, de sparar 20% CPU-kraft för nästa tråd hur som tar effektivt klockan hastighet på 4.8GHz. P4 är gamla nu en dagar (Om du inte har ett nytt Cedar Mill 65nm) även min Laptops Celeron 560 2.133GHz ägs min 3.2Ghz enkelt på CPU riktmärke och CPU Värdering 3DMarks05 gav mig. Jag köpte Mass Effect igår och min CPU höll tillbaka FPS (9 -15 FPS), eftersom den använder Unreal 3 Engine vilket är mycket CPU beroende, nu jag vill ha en ny dator: (

Nåja tillbaka till ämnet, jag försökte söka dig moderkort på ASUS support och hittade ingenting. Och nämner innan jag skulle inte gå för nära övre grafikkort med P4 och även om du har AGP det inte slutet på världen, det finns fortfarande bra AGP kort som 3850 även om jag inte rekommendera er att få en med en P4. Ett bra val skulle X1950 eller 7900GT. Men gör viss forskning hjälper det mycket ..
Old 20 januari 2009, 12:07
Ledamot Gruppen

Min dator är klassificerade med 4.8GHz av bearbetningskraft .. 3.2GHz klockan hastighet plus hyper threading gör det så. Jag håller med, Hyper Threading på Pentium 4 var så mycket att användas som ett choklad brand vakt men Hyper Threading har nästan 0 effekt på förmågan. http://www.tomshardware.com/reviews/intel ,751-22. html Det visar Northwood core var snabbare på 3.2GHz i vissa tester även med Hyper Threading som något fördelaktigt i det första testet och de övriga tre är i en ytterst marginellt lägre hastighet.

Med 2 logiska processorer möjliggör fler uppgifter de får hjälp vid en viss punkt, vilket innebär att processorn är snabbare i huvudsak. Klockan hastighet går upp till 1.5x vad det var. Den här inte menar det är snabbare. Jag använder den Prescott core vid standardförhållanden 3.2GHz, kanske Northwood core var inte vänligt med Hyper Threading men det verkar de Prescott går bättre med det.

Som svar på OP, ett ATI X1650 är en stor liten kort kostar ~ £ 35 och är väl värt en titt om du inte vill uppgradera ditt system. Jag rekommenderar att du gör eftersom prestandan öka kommer att vara stor och du kan använda 9800GX2, ett varningens ord dock, titta den här videon först. Det handlar om att 9800GTX i jämförelse med GX2. Titta på riktmärken på det och se om du kan spara pengar!
Old 20 januari 2009, 18:05
Givargruppen

Hyperthreading har absolut ingenting att göra med klockan hastighet, och du kan inte föröka sig eller lägga klockan hastigheter. Processorn kan vara snabbare i vissa applikationer men det är inte på grund av klocka fart, det är därför mer arbete per klocka, esp. om cache missar.
"Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. "

Mitt System: 日夏子

Processor (s):
Core 2 Duo E6400 2,13 -> 3.01ghz
Moderkort:
MSI P6N SLI Platinum LGA 775
RAM Minne:
2GB Patriot Extreme Performance
Grafikkort (s):
PNY 8800GTS 320MB
Ljudkort:
Sound Blaster Xtremegamer 7.1
Hårddisk (s):
80GB + 500GB
Optisk enhet (er):
2x SATA
Mål / PSU:
Antec 900 + 620W Aerocool zeroDBA
Kylning:
4x 120mm Yate-Loon + 200mm toppen
Nätverk / Internet:
Qwest
Monitor (s):
Dell 22 "S2209W (1920x1080)
Operating System (s):
Windows XP + 7
Old 21 Januari 2009, 09:32
Ledamot Gruppen

Klockan hastighet inte gå upp självklart, jag menar den hastighet som processorn kör på är likvärdigt med att köra den på 4.8GHz istället för 3.2GHz
Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
Nytt grafikkort - Aktuella Card = NVIDIA GeForce 6150SE nForce 430 anaconda1991 Grafikkort & Skärmar 9 5 august 2009 08:44
Vilka grafikkort är kompatibla med min dator? sedo83 Grafikkort & Skärmar 2 26 maj 2009 11:46
Är PCI-e v2 grafikkort kompatibelt med gamla moderkort navnut Grafikkort & Skärmar 30 15 november 2008 10:47
Vilket grafikkort deeajz Grafikkort & Skärmar 10 22 december 2007 18:45
Grafikkort kompatibel? Jack06 Grafikkort & Skärmar 2 30 november 2007 05:58
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.