![]() |
|
| |||
| |||
| Jag kommer att försöka göra detta så kort som möjligt. Jag sistone tvingats format och ladda mitt OS på min dator. Jag har en Dell Dimension 4600 med Windows XP Home. Min bildskärm är en Dell E773c färg monitor. Mina kort är ett NVIDIA GeForce FX 5200. När jag högerklickar på skrivbordet och välj Egenskaper för att komma till "Egenskaper för Bildskärm" Jag kommer att gå till fliken Inställningar. Det säger Display (Standard Monitor). Det används för att säga vad mitt grafikkort var. I mitt Enhetshanteraren Video Controller (VGA-kompatibel) är en av 4 saker med frågor varumärket och utropstecken. Ingen var i Enhetshanteraren krävs det en plats med "Display adapter". Det ska ha mitt grafikkort under att jag tror. Som för min övervaka Det finns ingen plats i enhetens chef för monitorer alls. Jag har en cd som följde med skärmen men allt den gör är i princip tala om för dig hur att ta hand om bildskärmen och hur du monterar det. Jag har laddat ner den nödvändiga drivrutinen för mitt grafikkort från www.dell.com och installerade den. Men efter att jag har installerat det min skärm kommer svart och efter omstart det blir svart och vistelse svart precis innan det skulle vara att få till loggfilen på skärmen. Alla förslag som kan hjälpa mig? så här är verkligen skränande spela spel eller göra mycket av något egentligen. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| När du har ett Nvidia GFX kort få drivrutiner för den av dem, inte dell.
| |||
| |||
| jag faktiskt ladda ner en forceware föraren sak från NVIDIA och det ganska mycket gjorde samma sak. |
|
| |||
| |||
| Jag har försökt avinstallera video controller och sedan starta om datorn. efter omstart av det jag skulle avbryta det som vill att jag ska installera video controller och istället körde föraren installeraren jag hämtat från NVIDIA. samma resultat. efter installera skärmen är svart och förblir svart. |
|
| |||
| |||
| Efter mycket Messing omkring med det (timmar) Jag har det för att visa "grafikkort" i mitt Enhetshanteraren och fick mitt grafikkort installerat enligt den med den senaste drivrutinen. tyvärr det wouldnt arbete. skärmen skulle stanna kvar för precis 10 sekunder sedan gå svart i 10 sekunder och det gjorde det ett par gånger och gillar den 4: e gången den kom tillbaka skärmen var väldigt konstigt att titta (inget rätt färg och sådant). så jag gick och installerade den gamla föraren som kom på den cd som följde med min dator. Det gjorde arbetet either.It gick bara svart och stannade svart den tiden. så im av alternativ om inte någon kan ge mig något mer. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Du måste avinstallera tidigare förare (inte video controller) helt innan den forcewares.
| |||
| |||
| det finns inga tidigare förare att avinstallera. när jag installerar en och mässar det jag använder en kontrollpunkt för att gå tillbaka innan det. |
|
| |||
| |||
| Systemåterställning är dum och buggig och du förmodligen Messing upp mer genom att gå tillbaka på det viset. Om du kan se skärmen, det finns drivrutiner för att avinstallera. Du måste gå till System i kontrollpanelen hittar ditt kort eller registeransvarige rätt clcik, drabbades egenskaper, gå till föraren drabbats avinstallera drivrutinen. Skärmen bör stänga av ett par sekunder, så Windows kommer att installera sina "grundläggande" föraren och så ska du installera forceware. |
|
| |||
| |||
| ja de grundläggande drivrutinen video controller (VGA-kompatibel). Jag avinstallerade den och sedan installerat forceware. ive också gjort samma sak och installerade den gamla drivrutinen som följde med datorn. Jag har även avinstallerat video controller - restarted min dator och när den tog upp att man ville att jag skulle installera video registeransvarige jag skulle avsluta det och installera mitt grafikkort. Varje gång och alla sätt jag har försökt det hasn't fungerat. ibland skärmen blir svart och bara stanna svart efter installationen. ibland kan det gå svart och sedan komma tillbaka på ett par sekunder och sedan gå svart och upprepa detta några gånger innan den blev svart och stannade svart. Men efter omstart är det alltid gå svart och vistelse svart när det kom till att logga in på skärmen. |