![]() |
|
| |||
| |||
| im dave im nya på forumet, så hej människor:) anyway jag planerar en enorm upgradw med min pc och häromdagen köpte jag ett Radeon X1650 Pro 512 MB AGP-kortet är försett den och det fungerar bra, men mycket disapointingly det verkligen inte mycket snabbare än mitt tidigare kort ett 256 mb Radeon 9550 (gud det tjänat mig väl lol), undrar jag, och fler hoppas att det fungerar dåligt eftersom jag bara använder ett 250 watt nätaggregat och ATI rekommenderar en 400 watt, så är det att köra långsammare än den borde vara på grund av detta? Jag har köpt en 500 watt psu det just hasn't kommit ännu, men i de recensioner jag läste detta kort var att spela spel såsom glömska på runt 50 fps med hi-inställningar och AA och AF |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Hmmm Jag tvivlar på att PSU skulle sakta ner den. Det skulle antingen köra det eller inte. Men det kan hjälpa. Har du alla de senaste drivrutinerna för det? Vilket OS har du?
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| En annan anmärkning, Oblivion är massivt GPU intensiva. Om inte du kommer till en mycket låg upplösning du kommer att behöva kompromissa på AA / AF överväger GPU du har att nå ens spelbara framerates, än mindre 50 +. De X1650 inte tillverkats och konstruerats under ATI finaste timme. De extra 256 MB RAM under ett lager 1650 kommer inte att bidra med AA antingen kortet helt enkelt inte har grunt att använda den.
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| ya det wouldnt köra om det var ur psu i personlly skulle ha fått nvidia
| |||
| |||
| Citat:
![]() Bit av ett öppet uttalande där CW. Nivia också ge lägre delen och mellankategorin GPU's. Så även med en av dessa han vill nog ha samma fråga är jag nämnde.
__________________ hörde wow är ett bättre preventivmedel sedan p-piller, inget skämt jag spelade rs för 2-3 år och 2 veckor efter att jag slutat Jag förlorade min oskuld. -Kanoakavirus |
|
| |||
| |||
| ah ok väl rättvist nog sedan lol, även om jag vet att min CPU kommer att begränsa det (AMD XP 1900) men att få en tomorow XD, men det bör bidra till att det är rätt? |
|
| |||
| |||
| Det kommer säkert bidra, men den begränsande faktorn kommer att vara GPU.
__________________ hörde wow är ett bättre preventivmedel sedan p-piller, inget skämt jag spelade rs för 2-3 år och 2 veckor efter att jag slutat Jag förlorade min oskuld. -Kanoakavirus |
|
| |||
| |||
| http://www.elitebastards.com/cms/ind...1&limitstart=4 Här läser denna recension på detta kort, syste, kala ben som de använder för att testa detta kort är AMD 64 3500 +, 1 gig ram och mitt kort i X1650 Pro och 7600GS är det inte ett dåligt kort för priset, men även kamper med World of Warcraft på tider ? Jag verkligen tror att det något annat, i ltell dig om psu gör en dif när det gäller tomorow och sedan ska berätta vad det ut när den nya installationen kommer också, tack för att hjälpa killar |
|
| |||
| |||
| Ja, hålla oss informerade. Jag skulle vara intresserad.
|
| |||
| |||
| mer RAM skulle hjälpa också, beroende på vad som ur körs för tillfället. en början av en rad grafikkort på en skit dator inte kompletterar varandra |