![]() |
|
| |||
| |||
| Morgon alla Jag är nyligen i sökandet efter ett nytt grafikkort. Problemet är att jag inte vet var du ska börja, vad mitt moderkort tar, hur många storlekar av grafikkortet finns i storlek och vilken maxhastigheten grafikkort min dator kan ta det. Någon hjälp om hur du hittar detta skulle vara till stor hjälp och eventuella rekommenderade grafikkort skulle uppskattas. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Jag tror att om ni kunde svara på några frågor det skulle vara till hjälp. Vet du vad moderkort (märke + modell) du har? Vad är din budget? Använder du XP eller Vista, och vill du spela de senaste krävande spel och den något äldre?
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Också, vilket ärende. Del, faktiskt en hel del, kommer fall inte passar en 8800GTX/Ultra som exempel.
|
| |||
| |||
| Good point Alex. Även om hans budget överbelastas att ens blinka mot en 8800GTX/Ultra, jag är säker på att han skulle ha tillräckligt för ett nytt fall:) Nu du har fört upp det, vet du modellen på din PSU? Eftersom detta kan behöva bytas ut för att driva dina nya GFX kort.
__________________ Woah! Du har hittat min hemliga meningen! lol, n00b. |
|
| |||
| |||
| Errrrr fabrikat är Microstar, inte säker på modellen (MS 72 Jag tror ... kollar). Och gud vet vad målet är. Dess en EI Systems 5.023 torn med sitt lager mål som är en stor klumpig grå sak. Inte en aning om nätdelen heller. Jag vet bara att det har buller mördare på det. Kan kolla när jag kommer hem om modellen och saker. Budget kan gå till ca £ 100 för tillfället om jag sköt. inte säker på om detta verkligen är bra eller förfärligt lol. ![]() Jag vill spela nyare spel men min pc kämpar med att köra UT 2004 om lägsta inställningar eftersom min LÄSKIG ombord chipset kämpar för att visa XP .... Närvarande använder en Intel 82865G chipset som är bra för något annat än spel. |
|
| |||
| |||
| Mitt moderkort är ett Microstar MS-7041, samma saker som tidigare, inte säker på om min strömförsörjning eller hur jag skulle gå tillväga för att ta reda på för den delen |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Nytt grafikkort - Aktuella Card = NVIDIA GeForce 6150SE nForce 430 | anaconda1991 | Grafikkort & Skärmar | 9 | 5 august 2009 08:44 |
| Grafikkort | jimbo84 | Grafikkort & Skärmar | 4 | 29 oktober 2008 08:44 |
| Att bygga en ny rigg behov opinons på mitt val av delar | cheesepuff | General Hardware Chat | 17 | 24 juni 2008 09:34 |
| Rådgivning behövs för grafikkort urval | patman1987 | Grafikkort & Skärmar | 6 | 28 december 2007 22:05 |
| Vilket grafikkort | deeajz | Grafikkort & Skärmar | 10 | 22 december 2007 18:45 |
| Thread Tools | |
| |