mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Grafikkort & Skärmar

Register

Grönt och lila linjer

Reply

Thread Tools
Old 5 oktober 2007, 13:28
New Member Group

Default Grönt och lila linjer

hej,

påslagen dator i dag att finna gröna rader verticaly på skrivbordet skärmen, de vänder lila över något vitt. de gör dock försvinner när jag kör datorn i felsäkert läge.

några idéer?

tack
Old 5 oktober 2007, 13:57
Administrator Group

Jag vill uppdatera din grafik förare, om detta inte kan prova ett annat grafikkort.

Mitt System: Hybr! D

Processor (s):
AMD Turion 64 X2 TL-64 2.2GHz
Moderkort:
HP nForce 560
RAM Minne:
2GB DDR2 PC2-5300
Grafikkort (s):
Nvidia 7150M Flygburet Integrerad
Ljudkort:
5.1 Ombord Integrerad
Hårddisk (s):
250GB 5400RPM SATA300
Optisk enhet (er):
18x CD / DVDRW-DL ATA
Mål / PSU:
Lager HP
Kylning:
Lager HP
Nätverk / Internet:
10/100 Nic / 10 MB Virgin Cable
Monitor (s):
17 "WXGA + HD BrightView Widescreen
Operating System (s):
Windows 7 Ultimate 32Bit
Old 12 oktober 2007, 12:37
New Member Group

Jag har samma problem, har fortfarande inte fast det ändå. Här är några saker som kan orsaka detta: Var noga med högtalarna är inte i närheten av bildskärmen.
Om du har en fungerande reservdelar övervaka plugg att ta det för en dragning, det kan vara din bildskärm.
Som sagt få senaste grafikdrivrutinerna.
Kan bero på grafikkortet är över värme, uppvärmning problem har påverkar på datorn!

Prova dessa, andra än de jag vet inte vad som hände kan behöva byta ut grafikkortet. Lycka till och jag hoppas att jag hade en viss inverkan på situationen.
Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
Gröna prickar på First Mon, är Second Fine icu222much Grafikkort & Skärmar 23 10 November 2009 18:03
Ljuslila Lägg upp bilderna tryckta med Canon Pixma 6700d spuddy Digital Imaging & Skrivare 3 21 Oktober 2009 05:39
Små gröna vågiga linjer och Windows laddas inte polakstanek Windows-operativsystem 6 12 oktober 2008 10:11
MOBO GRÖNT LJUS anthonyla65 Processorer, moderkort & RAM 7 5 mars 2008 15:18
Hjälp! Min bildskärm har grönt och lila / rosa linjer! Helliex Grafikkort & Skärmar 10 13 oktober 2007 15:43
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.