![]() |
|
| |||
| |||
| Är mitt grafikkort (nVidia 8300 GS) som kan spela HD-innehåll? TIA, Ollie. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| du har en länk för specs?
| |||
| |||
| DVI stöder HD, men som icke nödvändigtvis att det jag syn på min skärm kommer att vara hög definition, även om den spelar upp HD-innehåll. |
|
| |||
| |||
| Ja det skulle vara möjligt att spela högupplöst video och liknande. Max upplösning på kortet är något som 1920x1200 så kommer det att spela upp videon. Inte mycket bra för spel dock. Är inte 8300GS en av dessa "dell exklusiv" dem? |
|
| |||
| |||
| Ja, det är Dell exklusiv, därav bristen på specs tillgängligt via Google |
|
| |||
| |||
| |
|
| |||
| |||
| Jag förstår inte spelet med min dator, thats varför jag valde en låg spec en, sen fick jag orolig när jag använder min dator mest för media redigering och visning .. Och snart jag får en HDDVD / DVD / CD / Blu-Ray Drive .. så jag vill ha kvalitet på det. Så tack för hjälpen: D Ollie. |
|
| |||
| |||
| Ja och du bör kunna visa HD-innehåll bra. Videoredigering, särskilt HD är en mycket resurskrävande hungrig verksamhet ändå. Videokortet inte är den största avgörande faktorn här ändå. Saker som gör HD video använder mycket CPU och RAM-användning så ihåg det mycket väl kan vara långsam när du redigerar dem. |
|
| |||
| |||
| Mer CPU är nästa på min lista som faktiskt ... Som ni kan se från mitt sig jag bara har 1 GB, men jag kör Vista .. som är runable men jag dumt ignoreras råd att 2GB skulle vara bäst och beslutade att "1GB minimum för att köra Vista" betydde att det skulle vara bra .. Nåväl det inte så dåligt .. RAMS permanent ca 85% ... men både processorer verkar hålla runt 25% varje .. om inte jag göra många komplicerade saker på en gång .. eller nåt slutar svara .. |
|
| |||
| |||
| Deras minsta är alltid lite kort, men om du vill uppgradera RAM är förmodligen den enklaste uppgraderingen till datorn kan du göra .... och den billigaste. Vet du hastigheten på ditt RAM-minne, för att inte köra CPUZ och ta reda på hastigheten, och sedan kan du plocka upp en annan Gigabyte från ca £ 20. Allt du behöver göra är att döda det i facket och thats det. Du är sannolikt att se en signifikant skillnad med en annan Gig. |