![]() |
|
| |||
| |||
| hallå, Jag var ursprungligen kommer att få ett 9800GT, men då jag såg HD4830, och jag har läst ett par recensioner och jämförelser på två kort, men jag är fortfarande med förlust som man kan vända sig för. medan 4830 ligger i vissa områden 9800GT är framåt i andra. korten ligger inom AU $ 8 av varandra. någon hjälp skulle verkligen uppskattas. tack |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| De 4830 slår 9800GT med en tire järn, helt ärligt. Det är ett mycket bättre kort, jag skulle vara beredd att satsa några riktmärken du hittade är kraftigt overclocked 9800GTs. Det ska bli ett stort prisfall på 4850s och 4870s ganska snart men så du kan vänta och se om du inte kan få 4850.
"Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. " Mitt System: 日夏子
|
|
| |||
| |||
| vet du om prissänkningarna kommer att nå Australien? och i så fall kommer priset på 4850 sjunka till $ 125 USA eller mindre? När jag tänker på det granskningarna med oc'd 9800GTs (700mhz kärna tror jag) |
|
| |||
| |||
| Det är tänkt att vara $ 130 US, avdrag vanligen pop den till $ 40 eller så enligt vad MSRP är.
__________________ "Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. " |
|
| |||
| |||
| Ja det är både rimligt expenisve, beror på vad Kinda budget du har. |
|
| |||
| |||
| få ATi, jag har en hd 4850 och jag älskar det. inte säga att ATi är bättre, jag gillar denna serie kortet |
|
| |||
| |||
| Just nu, ATI: s kort är mer valuta för pengarna. Få ATI. PS; en overclocked 4670 kommer att få ett 9800GT, så ja, det 4830 kommer att smiska den. |
|
| |||
| |||
| ive beslutat för att få ATI. men jag har en sista fråga. är jag rätt i att tänka att den enda skillnaden mellan 4850 och 4870 är kärnan och minne klockor. och om mina antaganden är korrekta skulle ett 4850 kunna overclocked lika en 4870 prestanda? |
|
| |||
| |||
| De 4870 använder GDDR5 och 4850 använder GDDR3. Så oavsett vad det 4870 kommer att bli snabbare på samma hastigheter. |
|
| |||
| |||
| Okej, sista frågan. är 4850 värd AU $ 50 mer än 4830? eller ska jag spara pengar och överklockning av 4830? |