mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Grafikkort & Skärmar

Register

HDTV på PC

Reply

Thread Tools
Old 18 december 2007, 06:45
Ledamot Gruppen

Default HDTV på PC

Hej alla,

Jag fick en 26Inch Samsung HDTV på mitt rum.
Och jag har också en st Ya sin ganska prakt på mitt rum. Lyx överallt. Lol bli allvarligt nu.

Problemet är, Ive aldrig ansluten min TV till min pc. Och IM ganska desperated becose min vän håller skryter om att han har 2x22 "tum FTF skärmar, och jag vill göra honom svartsjuk.

Kan någon berätta för mig vilken typ av kablar kablar och grejer jag behöver för att ansluta tv till datorn. Jag har redan försökt att ansluta tv till datorn med en DVI / VGA-anslutning. TV har en VGA-uttaget och 8800GTS grafikkort en DVI uttaget. Då jag var tvungen att programmera tv med fjärrkontrollen. Jag gjorde allt som jag readed i manualen. Men jag coudnt väljer en PC med TV-installation medan det alternativet fanns. Det var inte bara markerat som innebär att jag coudnt välja det.

För närvarande finns ingen dator på min TV. Hoppas ni kan hjälpa mig att få det att fungera. Se ya'll
Old 18 december 2007, 11:59
Banned Group

Default HDTV på PC

Så im gissa att din TV vet när det finns information att dess vga uttaget. I så fall måste datorn vara igång och se till att videokortet på datorn är korrekt att skicka signal till TV. Då igen välja PC på TV-inställning.
Old 18 december 2007, 12:54
Ledamot Gruppen

Default HDTV på PC

Citat:
Se till att videokortet på datorn är korrekt att skicka signal till TV.
Hur gör jag det. Jag antar att im saknas denna del. Vidare att alla kablar är korrekt installerad.
Old 23 December 2007, 11:15
Ledamot Gruppen

Default HDTV på PC

bump,

Om någon kan svara på min fråga. Im glad att höra det.
Old 23 December 2007, 13:47
Givargruppen

Default HDTV på PC

dont vill underminera mods men hålla språket rent

Mitt System: Cewy s undrar macine

Processor (s):
Intel Core 2 Quad q6600@3.2Ghz
Moderkort:
asus p5q deluxe
RAM Minne:
4 gig ocz 1066MHz SLI
Grafikkort (s):
nvidia evga 8800 ultra ko
Ljudkort:
ombord
Hårddisk (s):
750 gig Seagate, 32meg cache
Optisk enhet (er):
3 asus dvd författare, LightScribe
Mål / PSU:
Lian-li armoursuite PC-P60
Kylning:
tuniq torn
Nätverk / Internet:
Dual Gigabit LAN-portar
Monitor (s):
24 "dell 2408wfp
Operating System (s):
winfail vista 64 | ubuntu / arch linux
Old 25 december 2007, 03:44
Ledamot Gruppen

Default HDTV på PC

ye im ledsen för det. Jag antar att det becose Jag skrev att snabbt. Föresten, jag har icke upptäckt några regler eller riktlinjer, som berättade för mig om att skriva på lämpligt språk. Är det verkligen måste vara så formellt?

Dessutom är inget brott till någon. Men jag har fortfarande min TV / st frågan. Kan någon berätta om hur du kan ansluta TV till den? eftersom im bli lite desperat just nu. Jag hoppas att jag får höra från dig igen, Vi ses.
Old 14 juni 2008, 02:48
Ledamot Gruppen

Default HDTV på PC

du kan alltid gå ut och köpa en HDTV-kort.

lol Jag vet sin vilja 6 månader sedan den senaste kommentaren, men trodde att jag skulle försöka hjälpa
Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
Problem med att ansluta HTPC till HDTV via HDMI akumen Grafikkort & Skärmar 0 27 maj 2009 14:27
32 "HDTV övervaka råd. deldrice Grafikkort & Skärmar 5 31 december 2008 00:53
HDTV kommer svart när den används som 2:a Monitor SurferOWaves Grafikkort & Skärmar 2 9 november 2008 06:25
När det gäller HDTV och Moniter krok ups skosobucki Grafikkort & Skärmar 2 23 december 2007 22:14
Desktop med HDTV hjälp Beginner04 Multimedia & Codecs 3 31 august 2007 10:46
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.