mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Grafikkort & Skärmar

Register

Hjälp mig att köpa ett nytt grafikkort

Reply

Thread Tools
Old 26 november 2007, 16:06
Ledamot Gruppen

Default Hjälp mig att köpa ett nytt grafikkort

Hej Alla!

Jag undrar om någon kan hjälpa mig?

Jag har en mycket gammal men (tror jag) kraftfull dator.

Det är en P4 (2.6GHz), 1GB RAM, 120GB HDD, och ett 128MB Medion Radion grafikkort.

Jag vill spela spel gillar FSX och Rail Simulator (med god avancerade grafik). I dont vet så mycket om datorer men jag vet att jag har en kraftfull processor enkelt inte ett mycket bra grafikkort.

Kan någon föreslå bra kort som jag kan köpa för under £ 40??? Har ni någon information till mig?

Tack
Old 26 november 2007, 16:11
Givargruppen

Tja, jag hatar att säga det men ni har en mycket låg slutet CPU. som brukar få dig med på alla ... ni wana spela FSX på hi-inställningar? lycka till. att spelet är mycket CPU intensivt eftersom det beräknar fysik och sådant. för det belopp du kan få ett 7900GS. inte säker på hur mycket annat, men att riggen brukar stå upp till FSX alls. om du verkligen wana spela det spelet jag starkt att du får en ny CPU.

Mitt System: Upp Secrit

Processor (s):
Core 2 Duo E8500 OC @ 4GHz
Moderkort:
GIGABYTE GA-EP45-UD3P (P45)
RAM Minne:
mushkin 4GB DDR2 1066MHz
Grafikkort (s):
GTX280
Ljudkort:
ombord (för tillfället)
Hårddisk (s):
WD WD6401AALS 640GB
Optisk enhet (er):
Klicka på länken i signaturen för mer
Mål / PSU:
CORSAIR CMPSU-750TX (750 Watt)
Kylning:
XIGMATEK HDT-S1283 120mm Rifle
Nätverk / Internet:
DSL medellång
Monitor (s):
30 tum 2650x1600 (snart i alla fall)
Operating System (s):
XP Home
Old 26 november 2007, 16:23
Givargruppen

Jag skulle rekommendera en helt ny dator för att vara ärlig.

Med en quad core CPU och avancerade grafikkort (tror 8800GT eller GTX) även i 1280x1024.

FSX är oerhört GPU och CPU intensiva. Och liksom alla flyg Sims du behöver detaljerade inställningar cranked hög för att få någon form av dra distans och marken detalj de annars bara titta, ja, skit.

Om du inte kan gå det nya st rutten. Vi behöver ditt moderkort modell / göra för att se hur långt det kommer att gå i P4 Stakes. Jag skulle också rekommenderar en fördubbling av RAM.

-Kanoakavirus

Mitt System: Zoomy

Processor (s):
E8400@3.6ghz (400x9) @ 1.15v
Moderkort:
Asus P5K Premium
RAM Minne:
2GB Dominator 8500
Grafikkort (s):
BFG 8800GT
Ljudkort:
Xfi Extremegamer
Hårddisk (s):
3.35TB ext lagring. 2TB int lagring
Optisk enhet (er):
LG GGC H20L
Mål / PSU:
Enermax 720w
Kylning:
AC7
Nätverk / Internet:
Monitor (s):
245b, 931B (Samsung)
Operating System (s):
Vista 32p
Old 26 november 2007, 16:28
Givargruppen

du sa att det Alex.
Old 26 november 2007, 16:29
Ledamot Gruppen

Citat:
Ursprungligen postat av alex View Post
Jag skulle rekommendera en helt ny dator för att vara ärlig.

Med en quad core CPU och avancerade grafikkort (tror 8800GT eller GTX) även i 1280x1024.

FSX är oerhört GPU och CPU intensiva. Och liksom alla flyg Sims du behöver detaljerade inställningar cranked hög för att få någon form av dra distans och marken detalj de annars bara titta, ja, skit.

Om du inte kan gå det nya st rutten. Vi behöver ditt moderkort modell / göra för att se hur långt det kommer att gå i P4 Stakes. Jag skulle också rekommenderar en fördubbling av RAM.
Jag kunde gå ner den nya datorn rutt måste vi hålla det billigt ut och skulle inte veta var att börja leta! Jag är på min laptop nu skulle behöva hitta mitt moderkort fastställer på morgonen. Tack för din hjälp.
Old 26 november 2007, 16:30
Banned Group

Judgeing av killen PC spec, jag tror att budgeten skulle vara ett problem här, eftersom hans nuvarande inrättas är ett par år gammal, så jag skulle gissa att utgifterna under £ 1000 (minst) på en ny quad core bygga det osannolikt?
Old 26 november 2007, 16:31
Givargruppen

Inga problem.

Post tillbaka och vi kommer att hjälpa så mycket vi kan.

Den mobo modell kommer också att hjälpa oss att ta reda på om ditt kort är AGP eller PCI-E och vi måste veta att för om det är AGP kommer det att begränsa ditt område.

-Kanoakavirus
Old 26 november 2007, 16:34
Banned Group

På en P4 2.6 han egentligen inte kommer att få en processor på det som är mer än 3.2 i alla fall, och 2.6 är även gränsen för 533/800 FSB.
Old 26 november 2007, 16:36
Givargruppen

Nåväl, innan vi hoppar pistolen här, kan se vad killarna budget egentligen är. och om han planerar att göra några faktiska ALLVARLIG spel, eller om killen är mer av en måttlig spelare. cuz med ljudet av hans nuvarande bygga egentligen inte få mig att tro att han är i det hårda kärnan liknande.
Old 26 november 2007, 16:38
Ledamot Gruppen

Ska jag vara ute efter en ny dator? Jag ville ha ett nytt grafiskt kort eftersom jag använder Auto CAD och WYSIWYG och använda 3D-rendering!
Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
Hur använder jag Grafikkort Som Ram? Fräck Grafikkort & Skärmar 4 12 september 2009 03:16
Grafikkort på Windows 7 xZoDiACx Grafikkort & Skärmar 5 3 juni 2009 11:32
Behöver du nytt grafikkort Black Magic Grafikkort & Skärmar 2 2 januari 2008 13:28
Vilket grafikkort att köpa? hartleyb Grafikkort & Skärmar 1 7 november 2007 16:40
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.