![]() |
|
| |||
| |||
| Hej Alla! Jag undrar om någon kan hjälpa mig? Jag har en mycket gammal men (tror jag) kraftfull dator. Det är en P4 (2.6GHz), 1GB RAM, 120GB HDD, och ett 128MB Medion Radion grafikkort. Jag vill spela spel gillar FSX och Rail Simulator (med god avancerade grafik). I dont vet så mycket om datorer men jag vet att jag har en kraftfull processor enkelt inte ett mycket bra grafikkort. Kan någon föreslå bra kort som jag kan köpa för under £ 40??? Har ni någon information till mig? Tack |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Tja, jag hatar att säga det men ni har en mycket låg slutet CPU. som brukar få dig med på alla ... ni wana spela FSX på hi-inställningar? lycka till. att spelet är mycket CPU intensivt eftersom det beräknar fysik och sådant. för det belopp du kan få ett 7900GS. inte säker på hur mycket annat, men att riggen brukar stå upp till FSX alls. om du verkligen wana spela det spelet jag starkt att du får en ny CPU.
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Jag skulle rekommendera en helt ny dator för att vara ärlig. Med en quad core CPU och avancerade grafikkort (tror 8800GT eller GTX) även i 1280x1024. FSX är oerhört GPU och CPU intensiva. Och liksom alla flyg Sims du behöver detaljerade inställningar cranked hög för att få någon form av dra distans och marken detalj de annars bara titta, ja, skit. Om du inte kan gå det nya st rutten. Vi behöver ditt moderkort modell / göra för att se hur långt det kommer att gå i P4 Stakes. Jag skulle också rekommenderar en fördubbling av RAM.
|
| |||
| |||
| du sa att det Alex. |
|
| |||
| |||
| Citat:
|
|
| |||
| |||
| Judgeing av killen PC spec, jag tror att budgeten skulle vara ett problem här, eftersom hans nuvarande inrättas är ett par år gammal, så jag skulle gissa att utgifterna under £ 1000 (minst) på en ny quad core bygga det osannolikt? |
|
| |||
| |||
| Inga problem. Post tillbaka och vi kommer att hjälpa så mycket vi kan. Den mobo modell kommer också att hjälpa oss att ta reda på om ditt kort är AGP eller PCI-E och vi måste veta att för om det är AGP kommer det att begränsa ditt område.
__________________ hörde wow är ett bättre preventivmedel sedan p-piller, inget skämt jag spelade rs för 2-3 år och 2 veckor efter att jag slutat Jag förlorade min oskuld. -Kanoakavirus |
|
| |||
| |||
| På en P4 2.6 han egentligen inte kommer att få en processor på det som är mer än 3.2 i alla fall, och 2.6 är även gränsen för 533/800 FSB. |
|
| |||
| |||
| Nåväl, innan vi hoppar pistolen här, kan se vad killarna budget egentligen är. och om han planerar att göra några faktiska ALLVARLIG spel, eller om killen är mer av en måttlig spelare. cuz med ljudet av hans nuvarande bygga egentligen inte få mig att tro att han är i det hårda kärnan liknande. |
|
| |||
| |||
| Ska jag vara ute efter en ny dator? Jag ville ha ett nytt grafiskt kort eftersom jag använder Auto CAD och WYSIWYG och använda 3D-rendering! |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Hur använder jag Grafikkort Som Ram? | Fräck | Grafikkort & Skärmar | 4 | 12 september 2009 03:16 |
| Grafikkort på Windows 7 | xZoDiACx | Grafikkort & Skärmar | 5 | 3 juni 2009 11:32 |
| Behöver du nytt grafikkort | Black Magic | Grafikkort & Skärmar | 2 | 2 januari 2008 13:28 |
| Vilket grafikkort att köpa? | hartleyb | Grafikkort & Skärmar | 1 | 7 november 2007 16:40 |
| Thread Tools | |
| |