![]() |
|
|
|||
|
|||
Da jeg købte denne Acer AST180-UD400B jeg påtaget sig PCIe i spec's var 16X. For nylig har installeret Rivatuner og diagnostik viser 16X støttes, 8X valgt. Jeg søgte gennem Bio's kunne ikke finde nogen måde at ændre denne indstilling. Jeg er ikke meget tech klar, men jeg prøver. Enhver Acer ejere derude fortrolig med at justere denne indstilling. Any help is appreciated. Jeg har lige fået en EVGA 8800GT SC, og ønsker ikke at spilde noget af sin juice.OS: Vista Home Basic SP 1 CPU: AMD 64 X2 4000 + GPU: EVGA 8800GT SC 174,74 RAM: 2GB DDR2 533 PSU: 500W Antec Smartpower 2,0 SC: Creative SB X-Fi Xtreme Gamer Begyndte som en Acer T180 UD400B MB: Acer EM61SM/EM61PM Alt er på lager indstillinger, som jeg sagde jeg bare vide nok til at være farligt, så jeg forlod alt AS IS.I »m playing Frontline FOW COD4 BF2142 og BF2 alt på højt, så jeg sikker på vil gerne se, hvad 16X ville se ud . |
|
|
||||||||||||
|
||||||||||||
|
det kunne bare være kortet forsøge at sætte 8800 i og derefter kunne det være x16
|
|||
|
|||
|
Tak, men at 8800 allerede er installeret. Jeg har et par detaljer til at tilføje:
Sys. Bios version 6.00 PG SMBIOS version 2.3 Sys. Bios ID R01-B1 Da jeg kiggede i Bios den eneste indstilling vedrørende PCIe blev denne titel. PCI Express relative poster maksimal nyttelast størrelse de tilgængelige indstillinger er: 128/256/512/1024/2048/4096 det blev sat til 4096, og der var noget højere. Jeg ved ikke, om dette er min MB eneste måde at indstille PCIe multiplikator eller hvad. Kunne det være, at Acer var billigt at foretage et MB med 16X, er det rigtigt, at en 8X slot er det samme som et 16X slot, og det er mindre kompliceret at mfg. Jeg spørger mig selv, hvis der ikke er nogen 16X indstilling skifte til med denne EM61SM/EM61PM bundkort? Er dette en af de priser, jeg har til at betale for ikke at have den SMARTS eller drevet til at gøre min egen platform, håber det ikke, men ville ikke være overrasket. |
|
|
||||||||||||
|
||||||||||||
|
Det er nok det problem. Men nogle har to slots - en slot er X16 og de andre kører på X8. Er dit bundkort dual-PCI-E? Hvis ja, kan du prøve at flytte dit kort til den anden plads, og genstart.
"Jeg elskede P182 så meget, at når min kone's system blev alle støjende og havde brug for alle former for rengøring, jeg købte hende en. Og når jeg havde en kat, jeg købte en P182. De P182 er ikke en kat per se, men det er stadig et glimrende køb. "
Mit system: 日夏子
|
|
|
|||
|
|||
|
Thanks, men kun én slot til denne MB.
|
|
|
|||
|
|||
|
Hmm .. derefter kort for at ringe til producenten og spørge, hvad der sker, ser ud til, at du kan være ude af lykke. NewEgg siger du har x16, men ... intet i BIOS -> noget er galt.
"Jeg elskede P182 så meget, at når min kone's system blev alle støjende og havde brug for alle former for rengøring, jeg købte hende en. Og når jeg havde en kat, jeg købte en P182. De P182 er ikke en kat per se, men det er stadig et glimrende køb. "
|