![]() |
|
| |||
| |||
Da jeg kjøpte denne Acer AST180-UD400B jeg antok at PCIe i spec's var 16x. Nylig installerte Rivatuner og diagnostikk viser 16x støttes, 8X valgt. Jeg søkte gjennom Bio's kunne ikke finne noen måte å justere denne innstillingen. Jeg er ikke veldig tech klar, men jeg prøver. Eventuelle Acer eiere der ute kjenner justere denne innstillingen. Hjelp er verdsatt. Jeg fikk et EVGA 8800GT SC og ønsker ikke å kaste bort noen av saft.OS: Vista Home Basic SP 1 CPU: AMD 64 X2 4000 + GPU: EVGA 8800GT SC 174,74 RAM: 2GB DDR2 533 PSU: 500W Antec Smartpower 2.0 SC: Creative SB X-Fi Xtreme Gamer Som startet som en Acer T180 UD400B MB: Acer EM61SM/EM61PM Alt er på lager innstillinger, som jeg sa jeg vet nok til å være farlig, så jeg forlot alt AS IS.I skaI spille frontline FOW COD4 BF2142 og BF2 alle på høy, så jeg er sikker på vil gjerne se hva 16x vil se ut . |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| det kan bare være kortet kan du prøve å plassere 8800 og deretter kan det være x16
| |||
| |||
| Takk, men at 8800 allerede er installert. Jeg har noen opplysninger for å legge til: Sys. BIOS versjon 6.00 PG SMBIOS versjon 2.3 Sys. Bios ID R01-B1 Da jeg så i BIOS eneste innstilling relatert til PCIe var denne tittelen. PCI Express relative eks maksimum nyttelast størrelse de tilgjengelige innstillingene er: 128/256/512/1024/2048/4096 det ble satt til 4096 og det ikke var noe høyere. Jeg vet ikke om dette er min MB eneste måten å sette PCIe multiplier eller hva. Kan det være at Acer var billig å lage en MB med 16x, er det sant at en 8X sporet er det samme som en 16x spor, og det er mindre komplisert å mfg. Jeg bare lurer på om det ikke er 16x innstillingen endres til med denne EM61SM/EM61PM hovedkort? Er dette en av disse prisene jeg må betale for ikke å ha smarts eller stasjonen for å gjøre min egen rigg, håper ikke, men ville ikke bli overrasket. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Det er trolig problemet. Men noen har to slots - en spilleautomat er x16 og den andre kjører X8. Er hovedkortet dobbel PCI-E? Hvis ja, prøve å flytte kortet til den andre spor og omstart.
"Jeg elsket P182 så mye at når kona system var bråkete og trengte all slags rengjøring, jeg kjøpte henne en. Da jeg ønsket en katt, jeg kjøpte en P182. The P182 er ikke en katt per se, men det er fremdeles et utmerket kjøp. Min System: 日夏子
|
|
| |||
| |||
| Takk, men bare ett spor på denne MB. |
|
| |||
| |||
| Hmm .. så kort ringe produsenten og spørre hva som skjer, ser ut til at du kan være ute av lykken. NewEgg sier du har x16, men ... ingenting i BIOS -> Noe er galt.
__________________ "Jeg elsket P182 så mye at når kona system var bråkete og trengte all slags rengjøring, jeg kjøpte henne en. Da jeg ønsket en katt, jeg kjøpte en P182. The P182 er ikke en katt per se, men det er fremdeles et utmerket kjøp. |
![]() |
|
| Hugseliste |
Lignende Tråder | ||||
| Tråd | Tråd startet | Forum | Svar | Siste innlegg |
| Forhandlere 6 Pin PCIe / PCI-E Kabler? | carpious | Bærevesker & Strømforsyning | 10 | 21 august 2009 16:46 |
| Kan jeg bytte gamle hovedkort for en med PCIe | navnut | CPUer, Hovedkort & RAM | 15 | 24 juli 2008 16:41 |
| PCI PCIe pciX | robina80 | General Hardware Chat | 1 | 24 juni 2008 11:18 |
| Spørsmål om PCIe 2.0 | thingie2 | CPUer, Hovedkort & RAM | 11 | 16 februar 2008 15:14 |
| Hjelp pls - AGP-eller PCIe & hva Mobo er best? / | gingarman | General Hardware Chat | 3 | 18 januar 2007 13:11 |
| Thread Tools | |
| |