![]() |
|
| |||
| |||
När jag köpte denna Acer AST180-UD400B jag övertog PCIe i spec's 16X. Nyligen installerade Rivatuner och diagnostik visa 16X stödjas, 8X valt. Jag sökte igenom Bio: s kunde inte hitta något sätt att ändra denna inställning. Jag är inte mycket tech vet, men jag försöker. Alla Acer ägare därute känner till att justera den här inställningen. All hjälp uppskattas. Jag fick just ett EVGA 8800GT SC och inte vill slösa sin juice.OS: Vista Home Basic SP 1 CPU: AMD 64 X2 4000 + GPU: EVGA 8800GT SC 174,74 RAM: 2GB DDR2 533 PSU: 500W Antec Smartpower 2,0 SC: Creative SB X-Fi Xtreme Gamer Började som en Acer T180 UD400B MB: Acer EM61SM/EM61PM Allt finns på lager inställningar, som jag sa att jag bara känner för att vara farlig, så jag lämnade allt som IS.I heter spelar Frontline FOW COD4 BF2142 och BF2 allt på hög, så jag säkert skulle vilja se vad 16X skulle se ut . |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Det kan bara vara kortet försöker sätta 8800 i och sedan kan det vara x16
| |||
| |||
| Tack, men att 8800 redan är installerat. Jag har några detaljer att tillägga: Sys. Bios version 6.00 PG SMBIOS version 2.3 Sys. Bios ID R01-B1 När jag tittade i BIOS den enda inställningen som rör PCIe var här titeln. PCI Express relativa ex maximala nyttolast storlek tillgängliga inställningar var: 128/256/512/1024/2048/4096 Det var satt till 4096 och det inte fanns något högre. Jag vet inte om detta är min MB enda sättet att ställa in PCIe multiplikatoreffekter eller vad. Kan det vara så att Acer var billigt att göra en MB med 16X, är det sant att en 8X slot är detsamma som en 16X facket och det är mindre komplicerat att mfg. Jag undrar bara om det inte finns någon 16X inställningen att byta till detta EM61SM/EM61PM moderkort? Är detta ett av dessa priser jag betala för att inte ha den smarts eller att göra min egen rigg, hoppas inte det, men skulle inte bli förvånad. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Det är nog problemet. Vissa har två tider - en kortplats är X16 och den andra går på X8. Är ditt moderkort med dubbla PCI-E? Om så är fallet, prova att flytta kortet till andra plats och starta om.
"Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. " Mitt System: 日夏子
|
|
| |||
| |||
| Tack, men endast en kortplats till detta MB. |
|
| |||
| |||
| Hmm .. så kort av ringa tillverkaren och frågar vad som händer, ser ut som du kan stå i tur. NewEgg säger ni x16, men ... inget i BIOS -> något är fel.
__________________ "Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. " |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Om att köpa 6 Pin PCIe / PCI-E Kablar? | carpious | Cases & Power Supplies | 10 | 21 augusti 2009 16:46 |
| Kan jag växlingsutrymmet gamla moderkort för en med en PCIe | navnut | Processorer, moderkort & RAM | 15 | 24 juli 2008 16:41 |
| Pci PCIe pciX | robina80 | General Hardware Chat | 1 | 24 juni 2008 11:18 |
| Fråga om PCIe 2.0 | thingie2 | Processorer, moderkort & RAM | 11 | 16 februari 2008 15:14 |
| Hjälp pls - AGP eller PCIe & vad Mobo är bäst? / | gingarman | General Hardware Chat | 3 | 18 januari 2007 13:11 |
| Thread Tools | |
| |