![]() |
|
|
|||
|
|||
|
Hi, im ny i forummet og im søger rådgivning. Im købe en computer i næste uge, men jeg ikke har masser af penge (stramt budget). Jeg vil have min computer til streaming media og lejlighedsvis gaming. Efter masser af tid brugt på internettet, kom jeg op med to rigge, som er den eneste forskel mellem dem CPU'en og grafikkortet:
1 .- CPU: Core 2 Duo E4400 Grafikkort: ATI HD 2400PRO 256MB 2 .- CPU: Dual-Core E2160 Grafikkort: Nvidia 8500GT 256MB Som man vil klare sig bedre i apps som Gaming, Audio Encoding og Straming medier? |
|
|
||||||||||||
|
||||||||||||
|
Hvis det var mine penge?
Det E4400. Som din primære brug synes at være streaming media større cachen for denne CPU vil komme i skole (det vil ikke gøre nogen forskel, når du spiller). Plus, mens dens nøjagtig samme archtitecture som E2160 er det også 200MHz hurtigere, som kommer i praktisk, når du spiller. Men, og forudsat du skal bruge mindst en 19 "skærm (1280x1024), du kommer til at lide på nyere spil titler med nogen af disse kort, især DX10 spil. Hvis du vil være spille ældre, DX9 spil jeg vil kraftigt anbefale at se på et andet kort, måske et 7600GS eller GT. Meget omkostningseffektiv og de begge spil, ganske roligt, i den beslutning, citeret ovenfor. Endelig, uanset dit OS (operativsystem) Jeg vil se på 2 GB RAM til at bidrage til at fremskynde tingene sammen med kodning og streaming.
|
|
|
|||
|
|||
|
Citat:
|