mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Grafikkort & Skärmar

Register

Hjälp mig välja!

Reply

Thread Tools
Old 29 september 2007, 10:52
New Member Group

Default Hjälp mig välja!

Hi, im ny i forumet och IM söker råd. Im köpa en dator nästa vecka, men jag har inte en massa pengar (stram budget). Jag vill ha min dator för strömmande media och enstaka spel. Efter massor av tid på internet, kom jag upp med två riggar, är den enda skillnaden mellan dem processorn och grafikkortet:

1 .-

CPU: Core 2 Duo E4400
Grafikkort: ATI HD 2400PRO 256MB

2 .-
CPU: Dual-Core E2160
Grafikkort: Nvidia 8500GT 256MB

Varav en kommer att prestera bättre i apps som Gaming, ljudinkodningssystem och Straming Media?
Old 29 september 2007, 20:00
Givargruppen

Default Hjälp mig välja!

Om det var mina pengar?

The E4400. Som primärt använder verkar vara strömmande media i större cache i denna processor kommer att ha nytta (den inte kommer göra någon skillnad för spel).

Plus, medan dess exakt samma archtitecture som E2160 är det också 200MHz snabbare som kommer till pass när spel.

Men, och förutsatt att du kommer att använda minst en 19 "skärm (1280x1024) du kommer att lida på nyare speltitlar med något av dessa kort, speciellt DX10 spel.

Om du ska kunna spela äldre, DX9 spel jag skulle starkt rekommendera att titta på ett annat kort, kanske ett 7600GS eller GT. Mycket kostnadseffektivt och de båda spel, glatt, vid upplösning ovan citerade.

Slutligen, oavsett ditt OS (operativsystem) Jag skulle titta på 2 GB RAM för att hjälpa saker hastighet tillsammans med kodning och streaming.

-Kanoakavirus

Mitt System: Zoomy

Processor (s):
E8400@3.6ghz (400x9) @ 1.15v
Moderkort:
Asus P5K Premium
RAM Minne:
2GB Dominator 8500
Grafikkort (s):
BFG 8800GT
Ljudkort:
Xfi Extremegamer
Hårddisk (s):
3.35TB ext lagring. 2TB int lagring
Optisk enhet (er):
LG GGC H20L
Mål / PSU:
Enermax 720w
Kylning:
AC7
Nätverk / Internet:
Monitor (s):
245b, 931B (Samsung)
Operating System (s):
Vista 32p
Old 29 september 2007, 21:08
New Member Group

Default Hjälp mig välja!

Citat:
Ursprungligen postat av alex View Post
Om det var mina pengar?

The E4400. Som primärt använder verkar vara strömmande media i större cache i denna processor kommer att ha nytta (den inte kommer göra någon skillnad för spel).

Plus, medan dess exakt samma archtitecture som E2160 är det också 200MHz snabbare som kommer till pass när spel.

Men, och förutsatt att du kommer att använda minst en 19 "skärm (1280x1024) du kommer att lida på nyare speltitlar med något av dessa kort, speciellt DX10 spel.

Om du ska kunna spela äldre, DX9 spel jag skulle starkt rekommendera att titta på ett annat kort, kanske ett 7600GS eller GT. Mycket kostnadseffektivt och de båda spel, glatt, vid upplösning ovan citerade.

Slutligen, oavsett ditt OS (operativsystem) Jag skulle titta på 2 GB RAM för att hjälpa saker hastighet tillsammans med kodning och streaming.
Wow, tack, apreciate jag verkligen det här! Jag tror ive bestämt mig. See ya around pal
Reply

Register
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.