mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Grafikkort & Skärmar

Register

Hjälp mig att välja mina grafikkortet ....

Reply

Thread Tools
Old 4 oktober 2008, 16:29
Ledamot Gruppen

Default Hjälp mig att välja mina grafikkortet ....

Hej killar, ingen kommentar från mig på ett tag men har en fråga till dig?

Jag har mitt nya riggen och i min lilla sigy sak, och jag är fortfarande på den inbyggda grafiken, vandrade om någon kunde hjälpa mig hitta en halv anständigt grafikkort för att börja spela Kommando och Conquer 3: Tiberium Wars: Kane upplagan, på en anständig takt med anständiga detalj, och att även stödja flygmedicinsk smidigt, jag kan göra det just nu men C & D är plågsamt så när man använder inställningarna det första plockade.

också skulle någon kunna välja ett kort som skulle också kunna stödja racer förare: Grid, för när jag får det.

ps på grund av låg utanför min kartong, alla PCI-E X16 kommer inte att passa in om mer än ca 50mm längre sedan-kortplats, så ingen Hårtorkar bifogas i slutet av kortet.
Old 4 oktober 2008, 17:13
Givargruppen

http://www.computer-juice.com/forums...station-18844/
"Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. "

Mitt System: 日夏子

Processor (s):
Core 2 Duo E6400 2,13 -> 3.01ghz
Moderkort:
MSI P6N SLI Platinum LGA 775
RAM Minne:
2GB Patriot Extreme Performance
Grafikkort (s):
PNY 8800GTS 320MB
Ljudkort:
Sound Blaster Xtremegamer 7.1
Hårddisk (s):
80GB + 500GB
Optisk enhet (er):
2x SATA
Mål / PSU:
Antec 900 + 620W Aerocool zeroDBA
Kylning:
4x 120mm Yate-Loon + 200mm toppen
Nätverk / Internet:
Qwest
Monitor (s):
Dell 22 "S2209W (1920x1080)
Operating System (s):
Windows XP + 7
Old 4 oktober 2008, 18:00
Givargruppen

Bara så du vet vilken typ av kort som du behöver, jag har ett ATI HD3850 och kör C & C3: Kane Edition på fullt ut (tror jag, bara 2 eller 4x AA men jag tror att (det var ett tag sedan jag spelade det)) så något minst lika bra som det ska vara bra. Osäker om Rutsystem dock.

Mitt System: Första OC

Processor (s):
Intel E2180@2.85
Moderkort:
Gigabyte GA-P35-DS3L
RAM Minne:
2x1GB OCZ PC2-9200 Reaper CL5
Grafikkort (s):
Gainward ATI 3850
Ljudkort:
ombord
Hårddisk (s):
Seagate Barracuda 7200.7 120GB
Optisk enhet (er):
HITACHI DVD-ROM GD-2500
Mål / PSU:
Corsair VX450
Kylning:
AC freezer7 Pro, 2x80mm, 1x90mm, 1x120mm
Nätverk / Internet:
ombord / förment 10Meg virgin kabel
Monitor (s):
Viewsonic Vx922; Viewsonic VE702m
Operating System (s):
XP Home
Old 4 oktober 2008, 18:40
Givargruppen

Först av allt hur mycket pengar kan du spendera på grafikkort? Behöver du super fantastisk grafik? Vad mer kommer du att göra förutom att spela dessa spel?

Mitt System: ubr spel dator

Processor (s):
q6600 G0 @ lager kyls ac frys
Moderkort:
gigabyte ep45 ds3r
RAM Minne:
2GB DDR2 800
Grafikkort (s):
4870 1GB
Ljudkort:
ombord
Hårddisk (s):
160GB 7200rpm ide
Optisk enhet (er):
DVD-ROM Combo DVD + /-RW
Mål / PSU:
modded + målade fall w / 1kW Antec
Kylning:
2 120mm fläktar 4 80mm fläktar och en hdd
Nätverk / Internet:
två gigabyte län
Monitor (s):
24 "acer
Operating System (s):
Windows XP
Old 4 oktober 2008, 22:25
Givargruppen

Hur lång är 50mm i inches?
Old 5 oktober 2008, 00:54
Ledamot Gruppen

ok tack för länken kol, inte bra för mig, behöver veta om kortet är tillförlitliga och går svalt det mesta, och sista stund också.

tack thingie2, bra att veta att åtminstone ett kort men nästan en 100 pund är lite för dyra, men kan tänka sig att i framtiden.

dator härskare, antar jag ca 50 - 75 kan jag spendera vet inte om thats nog att kunna få ett kort som skulle kunna spela COD4 också och COD5 när den kommer ut, men reallly med Race Driver: Grid och jag tror att det omfattar COD4 minst, thats all i plan att spela på ma st för tillfället, och dont verkligen planen med hjälp av bilder för någonting annat, bortsett från att visa albumbilder på itunes, men ombord kan göra det bra, plus att använda Vista Aero, som bara behöver en aning uppåt.

Bubba för dig 50mm är cirka 1,9685 inchs, eftersom min telefon säger hehe, jag kommer åtgärden att längd, från den tomma omfattar även där min SATA kontakter är.

Jag glömde att nämna tidigare också, som min minnesmoduler är nästan rakt ovanför mitt PCI-E slot, liksom i en nord-eastly riktning, så ingenting tooo stort i styrelsen mot detta.
Old 5 oktober 2008, 01:49
Givargruppen

Citat:
Ursprungligen postat av rbscooby View Post
tack thingie2, bra att veta att åtminstone ett kort men nästan en 100 pund är lite för dyra, men kan tänka sig att i framtiden.
Var har du letat? Jag fick mitt kort för ca £ 50 (här är mitt kort) Och har en eftermarknad svalare så kör ca 40C idle, har inte kontrollerat lasten temps. Men enligt Carbons klibbiga det är inte det bästa värdet av de kort på denna nivå, så du kanske vill välja andra ungefär samma nivå, men billigare.
Old 5 oktober 2008, 04:32
Givargruppen

Citat:
Ursprungligen postat av rbscooby View Post
ok tack för länken kol, inte bra för mig, behöver veta om kortet är tillförlitliga och går svalt det mesta, och sista stund också.
Vilken är anledningen till att jag kopplade den.

Jag kan inte skriva saker som grundar sig på någon annan godtycklig lista med kriterier. Om de är rekommenderas det att de är rekommenderade av den anledningen.
"Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. "
Old 5 oktober 2008, 09:55
Givargruppen

den 8800 GT är ett ganska bra kort för runt $ 100 för oss vilket är vad 200 euro?
Old 6 oktober 2008, 12:11
Ledamot Gruppen

ledsen att jag bara lägga den i Google och det visade runt och sagt från 85 för 105, didnt ser svårt
Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
Vilket grafikkort ska jag välja? jeffhghtn Grafikkort & Skärmar 2 17 september 2009 22:12
Nytt grafikkort - Aktuella Card = NVIDIA GeForce 6150SE nForce 430 anaconda1991 Grafikkort & Skärmar 9 5 august 2009 08:44
Kan jag använda ett PCI-grafikkort? pete21 Grafikkort & Skärmar 8 17 januari 2009 12:57
RIP grafikkort pete21 Grafikkort & Skärmar 3 11 november 2007 16:31
Nya grafikkort Kane Grafikkort & Skärmar 12 26 juli 2007 13:44
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.