mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Grafikkort & Skärmar

Register

Hjälp! Problem med skärmupplösningen.

Reply

Thread Tools
Old 26 maj 2009, 10:23
New Member Group

Default Hjälp! Problem med skärmupplösningen.

Hej allihopa! Jag har inte något om att jag skulle ringa upp om detta men ring ligger ett skämt för teknisk support i dessa dagar ... i alla fall att problemet i hand, jag kom hem idag och gick för att sätta min dator på bara att hitta när den hade laddats upp att resolutionen ändrades till 600x800, så jag tänkte att ingenting av det och tryed får i katalysator Control Center, men det skulle inte låta mig, det lastas på ett par sekunder och sedan ingenting ... . så jag restarted min dator för att se om det skulle låta mig men ändå ingenting man bara inte skulle låta mig gå tillbaka till min normala upplösning som är 1440x900. Jag har sökt överallt men jag kan inte hitta någon som har haft detta problem ...

Så jag tänkte kanske sin förare? I tryed installera de senaste drivrutinerna men det sägs att man inte kunde på grund av "Skärmen är inte förenlig med grafikkort installerat i ditt system." Så jag städas bort alla drivrutiner som jag hade på datorn och tryed installera om latests förare till ingen nytta ... Så jag gick till Dxdiag, bara för att upptäcka att det säger Theres no grafikkort i datorn?? Jag har ingen aning vad jag ska göra ... jag skulle installera mitt grafik köpa Jag har förlorat installationsskivan ffs ...

Mitt grafikkort är X1650 Pro AGP och jag använder Windows Home edition .... Hjälp skulle vara mycket uppskattat! hoppas att någon hjälp fort ..
Old 28 maj 2009, 11:38
Ledamot Gruppen

Okej jag skränande finna den direkta problem, jag förstår det kan vara en korrupt fil på datorn som har samband med grafikkortet eller Control Center. Använd ATI CCC avinstallera verktyget för att avinstallera det. Oroa dig inte du kommer fortfarande att ha grafik eftersom det kommer att använda din ombord grafik eller fönster grafik drivrutiner.

Gå sedan till ATI: s hemsida och ladda ner drivrutiner och CCC som motsvarar ditt grafikkort. Detta bör fungera och om inte det kan vara ett problem i Windows.
Old 28 maj 2009, 14:37
Givargruppen

OP ägnas ett helt stycke på det faktum att han inte kunde installera nya drivrutiner.

Om grafikkortet inte upptäckts av programvara, kontrollera och se om det har upptäckts i Windows: Start -> högerklicka på Den här datorn -> Egenskaper -> Maskinvara -> Enhetshanteraren och leta efter ett utropstecken, antingen synliga när du öppnar Enhetshanteraren eller under Bildskärmskort.

Jag skulle ge det ett NYTT antingen sätt som jag har haft samma sak händer när kortet är löst i hållaren.
"Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. "

Mitt System: 日夏子

Processor (s):
Core 2 Duo E6400 2,13 -> 3.01ghz
Moderkort:
MSI P6N SLI Platinum LGA 775
RAM Minne:
2GB Patriot Extreme Performance
Grafikkort (s):
PNY 8800GTS 320MB
Ljudkort:
Sound Blaster Xtremegamer 7.1
Hårddisk (s):
80GB + 500GB
Optisk enhet (er):
2x SATA
Mål / PSU:
Antec 900 + 620W Aerocool zeroDBA
Kylning:
4x 120mm Yate-Loon + 200mm toppen
Nätverk / Internet:
Qwest
Monitor (s):
Dell 22 "S2209W (1920x1080)
Operating System (s):
Windows XP + 7
Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
Skärmupplösning i Sims 2 4D (Fordy (Ford) Ollie PC & Console Gaming 14 16 maj 2009 15:08
Skärmupplösning inte rätt ashaiba Grafikkort & Skärmar 10 28 januari 2009 11:31
Vin och Skärmupplösning ashaiba Linux & Alternativa OS 3 7 mars 2008 10:58
Skärmupplösning colinhouse Windows-operativsystem 1 29 december 2007 16:38
Skärmupplösning utom räckhåll mooro Grafikkort & Skärmar 1 26 juni 2007 13:31
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.