![]() |
|
|
|||
|
|||
|
Hej,
Först är jag helt skräp med datorer. Jag ber om ursäkt. Jag har en Dell Dimension 3100 som inte verkar ha något grafikkort alls installerad. Jag köpte ett PCI-kort från PC-världen (de är inte till stor hjälp!) Och naturligtvis den inte ens passar in i facket. Jag tror jag har en mycket grundläggande dator. FÅVITSKO jag köpte Flight Simulator X som kräver ett Direct X 9.0 kompatibelt grafikkort med 32 MB RAM och stöd för hårdvara transformationshändelsen och belysning. Kan någon vänligen ge råd som grafikkort skulle vara förenligt med mitt skräp dator och skulle också göra spelet halv anständigt? Jag är glad för att söka på ebay om affärerna inte lager dem längre. Jag hoppas verkligen att någon kan hjälpa mig. Tack på förhand. James |
|
|
||||||||||||
|
||||||||||||
|
från vad jag kan hitta det verkar det 3100 endast har två PCI-platser
jag skränande finna mycket på denna dator alls för att vara rättvis vad kortet köpte du och vad facket gör det kräva?
|
|
|
||||||||||||
|
||||||||||||
|
Jag hatar att säga det, men att uppgradera den här budgeten är egentligen inte ett alternativ.
Ha en läsa här och du förstår varför. Du kan byta moderkort, men du skulle nog behöva byta PSU och fallet också, eftersom dessa inte är standard på Dells. TBH du skulle vara bättre att sälja den till någon och att gripa tag i en ny ruta med rätt spec. Mitt System: Hem Bygg
|
|
|
|||
|
|||
|
sjuka andra att
PCI är inte rätt väg att gå