mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Grafikkort & Skärmar

Register

Hemteater kortet

Reply

Thread Tools
Old 5 mars 2008, 12:55
Ledamot Gruppen

Default Hemteater kortet

försöker göra en multi tasking datorn för att ställa upp på min viktigaste tv att också titta på Blu-ray.Haven inte beslutat om ett mobo ännu, så min fråga är vad är ett bra kort för att dra största möjliga nytta av Blu-ray med 1080p . Måste jag gå SLI att få samma prestanda som en fristående blu-ray player.Need ett kort med dubbla övervaka ut så jag kan byta från huvudskärmen till en mindre bildskärm med levande room.that sätt jag kan titta på TV och få på datorn på samma time.Is detta även Möjliga med en dubbel övervaka ställa up.I inte vill behålla koppla ur och koppla tillbaka i övervakar att veiw varje display (50 "TV & 20") datorskärm. jag inte visar kabel-TV via min pc
Old 4 april 2008, 20:10
Givargruppen

Default Hemteater kortet

väl alla kort främst dessa dagar kommer att ha 2 moniters men för din TV vad du behöver är att göra Shure ur TV har en DVI-port eller grafikkortet har s-video ut i dont tror att du kommer att behöva SLI antingen iv sett ett 64MB onboard grafikkort spela en 720i fil gillar riktigt bra så du wont behöver SLI

Mitt System: ubr spel dator

Processor (s):
q6600 G0 @ lager kyls ac frys
Moderkort:
gigabyte ep45 ds3r
RAM Minne:
2GB DDR2 800
Grafikkort (s):
4870 1GB
Ljudkort:
ombord
Hårddisk (s):
160GB 7200rpm ide
Optisk enhet (er):
DVD-ROM Combo DVD + /-RW
Mål / PSU:
modded + målade fall w / 1kW Antec
Kylning:
2 120mm fläktar 4 80mm fläktar och en hdd
Nätverk / Internet:
två gigabyte län
Monitor (s):
24 "acer
Operating System (s):
Windows XP
Old 4 april 2008, 22:11
Givargruppen

Default Hemteater kortet

HDMI är lika med DVI med ljud inbäddade. Så alla med dubbla DVI-kort med HDCP-stöd är tillräcklig.

Allt här kommer att fungera.
"Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. "

Mitt System: 日夏子

Processor (s):
Core 2 Duo E6400 2,13 -> 3.01ghz
Moderkort:
MSI P6N SLI Platinum LGA 775
RAM Minne:
2GB Patriot Extreme Performance
Grafikkort (s):
PNY 8800GTS 320MB
Ljudkort:
Sound Blaster Xtremegamer 7.1
Hårddisk (s):
80GB + 500GB
Optisk enhet (er):
2x SATA
Mål / PSU:
Antec 900 + 620W Aerocool zeroDBA
Kylning:
4x 120mm Yate-Loon + 200mm toppen
Nätverk / Internet:
Qwest
Monitor (s):
Dell 22 "S2209W (1920x1080)
Operating System (s):
Windows XP + 7
Old 5 april 2008, 18:35
Givargruppen

Default Hemteater kortet

men för tv till arbete om den icke har en dvi
Old 5 april 2008, 21:49
Givargruppen

Default Hemteater kortet

Citat:
Ursprungligen postat av computeruler View Post
men för tv till arbete om den icke har en dvi
Citat:
HDMI är lika med DVI med ljud inbäddade.
Nästan alla kort kommer med en adapter.
"Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. "
Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
Min dator kommer inte att erkänna SD Card. Inget fel med kortläsare tommyd Drives & Removable Media 6 15 november 2009 14:57
P4 CPU, vid kortet tv tunner kortet och minne för försäljning / handel tardster CJ Används Marketplace 6 9 september 2009 12:33
Nytt grafikkort - Aktuella Card = NVIDIA GeForce 6150SE nForce 430 anaconda1991 Grafikkort & Skärmar 9 5 august 2009 08:44
XP Home RAM-fel???? truck3r Windows-operativsystem 7 5 juli 2009 21:24
Dont prova det här hemma redden137 Cases & Power Supplies 16 2 oktober 2008 08:41
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.