![]() |
| |||||||
|
![]() |
| | Thread Tools |
|
| |||
| |||
| Mina system ... mobo: ASUS P5Q CPU: Intel Q9550 RAM: 2x2gb Corsair PC2-6400 video: MSI NVIDIA GeForce 8600gts (fanless )Jag skulle vilja överklockning av grafikkort. Nu har jag ett bios inställning som kan ställa klockan för PCI-Express-port, standard på 100MHz overclocked till 180mhz. Eftersom jag dont anser själv upplevt med detta skulle jag vilja veta vilka inställningar jag kunde prova på ett säkert sätt eller skulle jag vara säkrare med ett program som t.ex. n-tune som overclocks från oss, och vilken temperatur övervakning program ska jag använda för att se hur varm min fanless design går. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Det betyder dock inte göra någonting. Ladda ner Rivatuner och följ instruktionerna.
"Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. " Mitt System: 日夏子
|
|
| |||
| |||
| Den "klockan" som du tittar på är för port inte kortet. Du vill överklockning kortet, så rivatuner eller ntune kommer att behövas. |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Nytt grafikkort - Aktuella Card = NVIDIA GeForce 6150SE nForce 430 | anaconda1991 | Grafikkort & Skärmar | 9 | 5 august 2009 08:44 |
| Få nya grafikkortet. | Coolyxxx | Grafikkort & Skärmar | 4 | 7 december 2008 13:24 |
| Hur kan jag överklockning mitt NVIDIA GeForce 8400 GS 256MB PCI-E grafikkort? | Joshua | Grafikkort & Skärmar | 1 | 25 november 2008 08:54 |
| Grafikkort och RAM | Razer | Grafikkort & Skärmar | 3 | 7 januari 2008 09:25 |
| Precis när du trodde det var säkert att köpa ett grafikkort | alex | Grafikkort & Skärmar | 3 | 27 november 2007 02:40 |
| Thread Tools | |
| |